Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nytt navn på ENK, hva med fakturaene?

Dag Frogner

Supermedlem
Frem til nå har jeg kun drevet én nettside i mitt ENK (hadde aldri planer om flere heller) og navnet har da vært navnet på denne nettsiden + nanvet mitt siden det må være med når det er ENK. Nå skal jeg i gang med en ny nettside og har derfor endret navn på mitt ENK for å få et mer generelt navn.

Men hva gjør jeg nå med fakturaer som jeg sender ut nå fremover?

Nå sendes de ut med innbetaling til trommeportalen.no (tidligere firmanavn), min adresse, postnummer osv...
Kan jeg fortsette med dette selv om firmaet nå heter noe annet?

Eller er det slik at det må være firmanavnet som står som mottaker på fakturaen?
 

Nutz

Med lem
Da har man et nyttig felt på fakturaen som heter noe i nærheten av varebeskrivelse /benevning, der kan man angi hva man krever penger for. ;)

Så ikke noe galt i å sende faktura fra "NyttFirma", og nede på varebeskrivelse skrive "Annonse Trommeportalen.no 1/1-10 -31/12-11"
 

hansson

Langveisfarende
Tror ikke noen kan ta deg på dette, da er det pedanteri. Så lenge riktig org.nr. og riktig firmanavn faktisk er med på fakturaen kan det umulig være noe problem at du også nevner Trommeportalen. Har aldri hørt om noen som har fått problemer med dette. Kjenner også folk som bruker markedsføringsnavnet (kun det) på fakturaene, og de har ikke fått trøbbel. Men siden Bedin sier det ikke er godtatt er det sikkert best å unngå.

Du kan jo også bruke Trommeportalens logo, da blir det liksom ikke noen tvil. Tror neppe skatteetaten kan diktere hvilken logo du vil bruke på fakturaene dine :)
 

soltrall

Medlem
Takk for info og tips hansson. Dette er en "godkjent" måte å gjøre det på?

Dette har jeg fått beskjed av regnskapsfører om at er en helt grei måte å gjøre det på, så lenge firmanavnet og org.nr. framgår på fakturaen. Kan gjerne skrive "kallenavnet"/nettbutikknavnet med større bokstaver.

Eks
Trommeportalen.no
v/Firmanavn
org.nr
adresse
 

i-net

Medlem
flotters soltrall, kjekt å vite. :D

thumbs_up.jpg
 
Topp