Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nyutviklet tjeneste vurderes solgt - enormt potensiale

peterandrej

pensjonert moderator
Det blir selvsagt opp til enhver om de vil følge noe de skriver under på. Jeg tror de fleste ikke vil skrive under på noe, om de ikke kommer til å følge det, for det vil tære på samvittigheten, og man vil kanskje føle seg som en gratispassasjer. De fleste vil vel føle med seg selv at de faktisk bidrar til å løse sin generasjons utfordringer.

Så, for å oppsummere:
- Dere samler inn underskrifter fra personer som sier seg villige til å ikke forurense eller starte en krig. Og så skal dere bruke disse underskriftene som et pressmiddel mot myndigheter, etc? Er det sånn ca det dette går ut på, eller har jeg misforstått?

Men hva er denne "tjenesten" dere utvikler for medlemmene da? Pengene de betaler inn var jo delt mellom å gå til organisasjonen og til å utvikle tjenester for medlemmene?
 

NewEarth

Medlem
Så, for å oppsummere:
- Dere samler inn underskrifter fra personer som sier seg villige til å ikke forurense eller starte en krig. Og så skal dere bruke disse underskriftene som et pressmiddel mot myndigheter, etc? Er det sånn ca det dette går ut på, eller har jeg misforstått?

Men hva er denne "tjenesten" dere utvikler for medlemmene da? Pengene de betaler inn var jo delt mellom å gå til organisasjonen og til å utvikle tjenester for medlemmene?

Vi tenker ikke å bruke det som et pressmiddel mot myndigheter. Vi sikter mot alle individene der ute som har muligheten til å ta ansvar selv. Hvis vi får 10.000 mennesker til å kjøpe mindre, bruke mindre bil, osv, så har vi spart verden for x antall mengder CO2-utslipp. Hvis vi får 10.000 mennesker til å utvise større respekt for andres kulturer, så har vi forebygget konflikter. Hvis vi får 10.000 mennesker til å gi mer til organisasjoner som jobber mot fattigdom, så har flere fattige fått mat på bordet.

Men selvsagt må også myndighetene ta ansvar også, og summen av slike prosjekt vil jo indirekte være med å fungere som et pressmiddel.

Tjenesten er å være oppført på nettsiden, i bok, få oppfølging på mail, delta i flere underskriftskampanjer, og ta del i videreutviklingen av tjenesten hva det enn måtte innebære i fremtiden. Hvor mye som er tjeneste, og hvor mye som er donasjon til prosjektets utvikling, får være opp til hver enkelt å vurdere.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Hvis vi får 10.000 mennesker til å kjøpe mindre, bruke mindre bil, osv, så har vi spart verden for x antall mengder CO2-utslipp. Hvis vi får 10.000 mennesker til å utvise større respekt for andres kulturer, så har vi forebygget konflikter. Hvis vi får 10.000 mennesker til å gi mer til organisasjoner som jobber mot fattigdom, så har flere fattige fått mat på bordet.

Hvorfor så beskjedne mål? Hvorfor bare 10.000? Hvorfor ikke 10 millioner????

Jeg sier det igjen. For noe heidundrende dumt. Det plager meg at dere med slike tullegreier faktisk tar bort en del oppmerksomhet fra organisasjoner som jo faktisk kan utgjøre en forskjell.

Anbefaler dere å ta de $170 dere har tjent til nå, og gi dem til en organisasjon som faktisk gjør noe. Eksempelvis MAF (Mission Aviation Fellowship). De flyr ambulansefly i blant annet fattige Afrikanske land. De sitter ikke å lager teite underskriftskampanjer.

Lær av dem, min venn. *peace*
 

NewEarth

Medlem
Hvorfor så beskjedne mål? Hvorfor bare 10.000? Hvorfor ikke 10 millioner????

Jeg sier det igjen. For noe heidundrende dumt. Det plager meg at dere med slike tullegreier faktisk tar bort en del oppmerksomhet fra organisasjoner som jo faktisk kan utgjøre en forskjell.

Anbefaler dere å ta de $170 dere har tjent til nå, og gi dem til en organisasjon som faktisk gjør noe. Eksempelvis MAF (Mission Aviation Fellowship). De flyr ambulansefly i blant annet fattige Afrikanske land. De sitter ikke å lager teite underskriftskampanjer.

Lær av dem, min venn. *peace*

Hvis vi greide 10 millioner medlemmer så ville det jo gi utrolige resultater i forhold til klima, krig og fattigdom. Hårete mål, men man kan jo håpe!

Sier du at handlinger til individet ikke utgjør forskjell? Det er jo summen av alle individers handlinger som skaper våre utfordringer. Dette er enkel logikk.

Må jo ta det som et kompliment hvis dette er såpass at det kan ta vekk oppmerksomhet fra andre organisasjoner. Det er nok ingen fare, alle slike prosjekt som bidrar positivt for verden kan sameksistere og gjøre hverandre sterkere. Alle monner drar! Gjør du en forskjell peterandrej, bortsett fra å klage på andre som gjør det? Summen av mennesker som deg er hva som er opphavet til alle våre generasjons utfordringer. Tenk positivt og både du og verden vil tjene på det!
 

NewEarth

Medlem
Du har utspilt din rolle i denne tråden Peterandrej. Det er en grunn til at postene dine blir slettet. Hvis du ikke er interessert, vennligst ikke post. Hadde jeg ønsket tilbakemeldinger på prosjektet så ville jeg postet det i "tilbakemeldinger".

Med all respekt, du er uønsket videre i denne tråden.

Må beklage denne eksponeringen til budgiverne, men det varmer at folk har såpass troen på prosjektet.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Du har utspilt din rolle i denne tråden Peterandrej. Det er en grunn til at postene dine blir slettet. Hvis du ikke er interessert, vennligst ikke post. Hadde jeg ønsket tilbakemeldinger på prosjektet så ville jeg postet det i "tilbakemeldinger".

Min rolle var ikke å "hjelpe" salget ditt. Min rolle var å belyse sider av prosjektet ditt som du kanskje ikke ville fortelle potensielle kjøpere. Og forventet du helt ærlig at INGEN ville kommentere en salgstråd på et diskusjonsforum?

:)
 

NewEarth

Medlem
Min rolle var ikke å "hjelpe" salget ditt. Min rolle var å belyse sider av prosjektet ditt som du kanskje ikke ville fortelle potensielle kjøpere. Og forventet du helt ærlig at INGEN ville kommentere en salgstråd på et diskusjonsforum?

:)

Jeg har ingenting å skjule. Føler jeg har besvart dine spørsmål, og eventuelle ukjente sider, så godt jeg kan. Nei, jeg forventet egentlig at jeg ville få kommentarer på tjenesten, men det er en fordel å holde det seriøst i tilfelle, noe jeg opplever at dine utspill ikke er.
 
A

andy

Guest
hvorfor slettet du spørsmålet mitt? Hva om jeg var interresert i å kjøpe?
 

picxx

Well-Known Member
Første linje, i første post:

"vurderes solgt pga. manglende kompetanse rundt nettsidedrift og utvikling. Jeg vil at prosjektet skal få komme til sin rett."


Litt rart er det da likevel at det står noen linjer nedenfor:

"Hvis markedsføringsplanen settes igang så vil medlemmer strømme til og prisen vil bli mye høyere. "

Men nok om det, dette var vel en salgstråd, så la mannen selge :)
 
A

andy

Guest
Første linje, i første post:

"vurderes solgt pga. manglende kompetanse rundt nettsidedrift og utvikling. Jeg vil at prosjektet skal få komme til sin rett."

Som du selv sier, så mangler du kompetanse rundt nettsidedrift og utvikling, så hvordan kan du si at nettsiden har stor potensiale og med litt markedsføring vil alt gå bra?

En annen ting er at jeg synes det er rart at du vil selge en veldedighet nettside ettersom de skal jo ikke tjene penger uansett :/ hvem vil kjøpe noe sånt?
 

NewEarth

Medlem
Hvorfor vil du selge?

Det står i den første posten.

Litt rart er det da likevel at det står noen linjer nedenfor:

"Hvis markedsføringsplanen settes igang så vil medlemmer strømme til og prisen vil bli mye høyere. "

Men nok om det, dette var vel en salgstråd, så la mannen selge :)

Helt riktig. Når man etablerer en solid medlemsmasse så påløper også et stort ansvar til å følge opp og drifte nettsiden og dens tjenester, noe en person som innehar kompetanse rundt nettsidedrift og utvikling kan gjøre bedre enn meg. Etter å ha vurdert omfanget av prosjektet i lys av min egen kompetanse så vil dette kunne gjøres bedre av andre. Jeg har imidlertid skissert en samarbeidsløsning for de som er interesserte i det. Dessuten er det andre personlige grunner til at jeg vil at andre skal overta prosjektet, som jeg vil informere en potensiell kjøper på PM om.

Som du selv sier, så mangler du kompetanse rundt nettsidedrift og utvikling, så hvordan kan du si at nettsiden har stor potensiale og med litt markedsføring vil alt gå bra?

En annen ting er at jeg synes det er rart at du vil selge en veldedighet nettside ettersom de skal jo ikke tjene penger uansett :/ hvem vil kjøpe noe sånt?

Som tidligere nevnt så påløper det et ansvar utover det som allerede foreligger svart på hvitt – bl.a til utvikling, drift og levering av tjenester. Det er en av grunnene til at jeg ikke har kjørt ”.exe” på markedsføringsplanen og tiltrukket meg mange flere medlemmer.
Det du i tillegg må forstå er at selv om en organisasjon er non-profitt, så er ikke det ensbetydende med at man ikke kan tjene penger på den. Man kan ansette seg selv og ta lønn for det arbeidet man gjør, på linje med alle andre organisasjoner. Det er fullstendig akseptabelt.

Hvem som vil kjøpe er ikke relevant, hevm de blir vet bare den som vil kjøpe. Mange som organiserer veldedighet tjener penger som gress. Derfor vil noen kjøpe en slik side. Nå skal vi holde oss til salget av nettstedet her og ikke blande inn andre ting.

Helt korrekt. Mange som er ansatte i veldedige organisasjoner tjener veldig bra, samtidig som de arbeider med noe allmennyttig. Kan vel neppe bli bedre enn det?
 
Topp