Kjapp og trygg hosting for Wordpress

One.com - en gjeng med idioter

Nordino

Medlem
Jeg begynner å bli grunding lei av disse inkompetente idiotene som er så lite hjelpsomme at man skulle tro de var en gjeng med late trygdesnyltere hele gjengen.

For å gjøre en lang historie kort så gikk siden min ned forrige torsdag. Jeg kontaktet straks support som sa at de hadde fikset problemet ved å slette PHP-cache eller noe lignende. Det funket i hvert fall fint i en liten stund, før siden gikk ned igjen. Jeg snakket deretter med live-supporten som sa at de hadde serverproblemer og at mange domener slet med det samme problemet.

Dagene gikk, og siden var for det meste nede, selv om den også virket normalt i enkelte perioder. De sendte saken videre til et "teknikerteam" som ikke gadd å se på saken ettersom siden virket i det øyeblikket de skulle fikse den. Like etterpå var den nede igjen. Jeg ble da lovet at jeg skulle bli overført til en mer stabil server gjentatte ganger. Men i går ble problemet "fikset" igjen, og sidene skulle virke som normalt.

Da jeg logget meg på igjen i går ettermiddag var imidlertid serveren nede igjen, noe som fikk meg til å rase etter alle lovnadene om bedre server og løste problemer. Jeg sendte en ny mail der jeg forlangte kompensasjon og at de fikset problemene ASAP, noe som fikk One.com til å gå i forsvarsposisjon og sa at det var våre script(!!?!?!) som hadde forårsaket feilen, selv om de selv innrømmet for noen dager siden at det var DERES server det var noe galt med. Jeg har da for fanden ikke installert noe annet enn WordPress og et SMC-forum som virket helt 100 % før serverproblemene til One.com!

Etter mitt noe krasse svar (det siste) har jeg nok en gang blitt lovet et serverbytte, selv om de nettopp sa at feilen lå i mine hender. Så gjenstår det å se om de faktisk holder det de lover denne gangen.

Opplever dette som veldig trist. Ikke bare fordi at siden har veldig mange brukere som også begynner å gå leie, men også fordi jeg alltid har likt One.com pga. hyggelig support, gode priser og bra funksjonalitet.

Kan noen anbefale meg et nytt webhotell dersom dette ikke løser seg? Hvor lang tid tar det med transfer på et .no-domene med webhotell? Må nesten ha en backup-plan, for dette går ikke i lengden.
 
Sist redigert:

kongen

kongemedlem
Ettersom du linket til den åpne og skrivbare support ticketen din, blir du sur hvis jeg skriver et innlegg i support ticketen din at One.com en stor pikk? :eek:

Du burde kanskje kopiere og lime inn svarene fra support ticketen inn hit hvis du vil dele den og ikke linke til den slik at alle kan skrive i den (og gjøre skikkelig bøll).
 

peterandrej

pensjonert moderator
Altså, en wp-installasjon med litt plug-ins er mer enn nok til å krasje serveren til one.com, så de har nok helt rett i at det er dine scripts som forårsaker problemet.

Vi har jo hatt drøssevis med tråder om one.com på WF og jeg har påpekt flere ganger at det ofte ikke engang går an å kjøre de automatiske oppdateringene av WP hos one.com før alt går rett vest.

Var du ikke endatil deltaker i en av disse trådene, nordino?
 

Nordino

Medlem
Er ikke det dårlig med tanke på SEO? Eller vil fortsatt de "døde" artiklene fra mitt nåværende domene fortsatt finnes i Google?
 

Nordino

Medlem
Altså, en wp-installasjon med litt plug-ins er mer enn nok til å krasje serveren til one.com, så de har nok helt rett i at det er dine scripts som forårsaker problemet.

Det jeg da ikke forstår er hvorfor denne installasjonen med plugins har virket perfekt helt frem til de selv fikk serverproblemer med mange rammede domener, ikke bare mitt.

Jeg har som sagt vært storfornøyd med One.com til dette skjedde, men forstår vel nå hvorfor alle fraråder det.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det jeg da ikke forstår er hvorfor denne installasjonen med plugins har virket perfekt helt frem til de selv fikk serverproblemer med mange rammede domener, ikke bare mitt.

Vel. Kanskje du lå på en server med 3000 andre før dette, og så "fylte de opp" med 1000 til, slik at det omtrent ikke kan kjøres noe som helst på serveren? Ikke usannsynlig.....

Vi har sagt det før. One.com er drit. Men folk ser jo prisen og tenker at det er "billig og bra" så da går jo folk på limpinnen gang på gang. Og nesten HVER gang oppretter de en tråd her på WF et halvt år etterpå der de forteller hvor dårlig one.com var.

Og så skal de bytte leverandør. Hehe.
 

zapotek

Medlem
Med fare for å gjenta meg selv, har du forsøkt å tilbakestille en gammel backup fra før du fikk problemene? Da vet du om det er serveren eller scriptet ditt?
 

clinton4

Medlem
Er man seriøs på nett og ønsker en stabil hosting løsning, bruker man bare ikke hosting til 10/40 kr/mnd.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det med pris er en gjenganger egentlig. Tenker jeg på hva man skal sitte igjen med når året er slutt for å kunne spise, bo og gi ungene en utdanning og et sosialt liv, så har det (eller bør det ha) ikke så mye å si om man betaler 40 eller 400 kroner i måneden for hosting. Egentlig, da det begynner bli en ganske liten prosent av omsetningen.

En bil på 15000 kroner får deg fram og tilbake også, men du kjører sikkert til verkstedet et par ganger. Du får vel ikke så dårlig hosting for 40 kroner i måneden da?
 
Topp