Kjapp og trygg hosting for Wordpress

One.com - en gjeng med idioter

clinton4

Medlem
Det med pris er en gjenganger egentlig. Tenker jeg på hva man skal sitte igjen med når året er slutt for å kunne spise, bo og gi ungene en utdanning og et sosialt liv, så har det (eller bør det ha) ikke så mye å si om man betaler 40 eller 400 kroner i måneden for hosting. Egentlig, da det begynner bli en ganske liten prosent av omsetningen.

En bil på 15000 kroner får deg fram og tilbake også, men du kjører sikkert til verkstedet et par ganger. Du får vel ikke så dårlig hosting for 40 kroner i måneden da?

Med slike priser tvinges hosting selskapene til å overselge serverene for å kunne tjene penger. Så min erfaring er at slike løsninger ikke er stabile. Dårlig sikkerhet blir det også når man deler en server med andre.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Selvom prisen er høy er man vel ikke garantert at de ikke overselger? ;)

Selvsagt ikke, men som så mange steder ellers her i verden, så får man som oftest det man betaler for. One.com koster veldig lite og leverer et produkt av lav kvalitet. Det er OK, og jeg har ikke noe imot denne forretningsmodellen.

Problemet er når kunder velger one.com pga prisen og så tror de kjøper hosting av samme kvalitet som hos de dyrere alternativene. Det er som å kjøpe Lada og så bli overrasket over å bli forbikjørt av en Ferrari.
 

eplebiten

Medlem
Hvis du kan tenke deg å bruke en server i USA, så kan du sjekke ut Hawkhost.com. For Europa kan du se nærmere på EuroVPS.com

Jeg har en spesiell god erfaring med Hawkhost og supporten deres. (Gode servere med raske harddisker.)

Andre har allerede vært inne på at det er forholdsvis enkelt å flytte selve nettsiden. Last ned filene, og eksporter databasen. Last opp igjen filene på det nye webhotellet, og importer databasen.

Propageringen av domenet vil som oftest ikke bruke så mange timer, men det kan variere noe. (Det kan ta opp til 72 timer, men det er ikke ofte at man opplever dette.)

Hvis du skulle møte noen problemer underveis, så kan du bare kontakte meg over pm og så skal vi nok få fikset eventuelle problemet.
 
Hos Hostgator baseres lønna til de ansatte i supportavdelingen, på ratings fra kundene, så supporten der er top notch. Og one.com er ikke så billig som man skal ha det til, om du har mer enn 1 domene.

Jeg har utallige domener på en "baby croc" konto der, og det koster ikke stort, og har heller aldri vært noen problemer med det.
 

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Ang. backup så har de fleste gode kontrollpaneler (Cpanel, DirectAdmin etc) en mulighet for å sette opp en automatisk backup til et FTP område utenfor serveren. Denne funksjonen er veldig snedig. Sett opp et lite FTP program på hjemmemaskinen din og legg inn en automatisk backup f.eks. en gang i uken til din maskin. Om hosten går ned for telling, konkurs, brenner ned eller whatever, så har du en kopi hjemme som kan lastes opp hos en annen host med samme kontrollpanel. Om du i tillegg er sikker på at du selv eier domenet, eller har domenet hos en annen leverandør med DNS kontroll så er du garantert å være på nett i løpet av kortere tid enn hva One.com brukte på å rette feilen din.

Lykke til og God Jul =)
 
Topp