Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Opencart-guru søkes

Fritz

Medlem
Hei, jeg ønsker å komme i kontakt med en person som har god nok greie på Opencart til å ta på seg oppdrag innen problemløsing for andre. Jeg har problemer med "missing orders", både ved bruk av paypal standard, nets og klarna, og jeg har også problemer med en cart som ikke tømmes etter checkout. Paypal problemet har jeg hatt sporadisk i over et år, alle andre feil begynte etter oppdatering til 1.5.5.1 i februar. Har oppdatert alle moduler og extensions også.
 

Fritz

Medlem
Med Paypal så er det den "vanlige" feilen. Har med IPN og gjøre, resulterer i at de fleste ordrene havner i "missing orders" selvom jeg får beskjed fra paypal på mail om at betalingen er mottatt. Må da gå inn på ordren og endre status til noe annet enn canceled, så er alt som normalt.

Med Nets og Klarna er det værre, der blir ikke ordrene registrert hos Nets og Klarna. Resulterer da i ødelagte salg og irriterte kunder. Ikke alle ordre blir kansellert, vet ikke hva som trigger dette. Har lest endel på OC forumet, mange nevner problemer med at cart ikke tømmes etter checkout, og mange nevner noe med at man må trykke på bekreft-knappen på siste siden i checkout for at ordren skal gå gjennom. Vet ikke helt hvordan jeg skal teste ut dette, da det fungerer greit hver gang jeg prøver selv med mitt eget kort.
 

Fritz

Medlem
Har vedlagt et bilde av pp-standard modul-innstillinger.
Og min .htaccess sier dette: Options +FollowSymlinks

# Prevent Directoy listing
Options -Indexes

# Prevent Direct Access to files
<FilesMatch "\.(tpl|ini|log)">
Order deny,allow
Deny from all
</FilesMatch>

# SEO URL Settings
RewriteEngine On
# If your opencart installation does not run on the main web folder make sure you folder it does run in ie. / becomes /shop/

RewriteBase /
RewriteRule ^sitemap.xml$ index.php?route=feed/google_sitemap [L]
RewriteRule ^googlebase.xml$ index.php?route=feed/google_base [L]
RewriteRule ^download/(.*) /index.php?route=error/not_found [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_URI} !.*\.(ico|gif|jpg|jpeg|png|js|css)
RewriteRule ^([^?]*) index.php?_route_=$1 [L,QSA]
 

Vedlegg

  • ipn.jpg
    ipn.jpg
    12,3 KB · Sett: 4
Topp