Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Oppgradere PHP i wordpress!

Turbo Heidi

Member
Wordpress ber om oppgradere minnegrense. I dag står den på 40MB, men eg ønsker å oppgradere til hvertfall kravet på 64MB.

Når eg går inn og ser hvordan eg skal gjøre det så finner eg ikkje kodene der dem forteller dem skal vere. Hvordan gjøres dette?

Bilde 1: Slik dem mener eg skal gjøre det.
Bilde 2: Slik det står i min Wordpress.

PS! Har snakket med min hosting leverandør og eg har 128MB disponibelt!
 

Vedlegg

  • Skjermbilde 2015-01-16 kl. 19.12.05.png
    Skjermbilde 2015-01-16 kl. 19.12.05.png
    127,1 KB · Sett: 4
  • Skjermbilde 2015-01-16 kl. 19.12.26.png
    Skjermbilde 2015-01-16 kl. 19.12.26.png
    21,9 KB · Sett: 3

adeneo

Medlem
Regner med at hosten din mener at memory_limit er satt til 128mb i PHP.ini.

Det neste du må gjøre er å finne wp-config.php (wp root), og se om du finner noe som ligner på

Kode:
define('WP_MEMORY_LIMIT', '64M');

Det er ikke sikkert den nøkkelen er satt, og dersom du ikke ser noe som ligner så legger du den til
 

Turbo Heidi

Member
Regner med at hosten din mener at memory_limit er satt til 128mb i PHP.ini.

Det neste du må gjøre er å finne wp-config.php (wp root), og se om du finner noe som ligner på

Kode:
define('WP_MEMORY_LIMIT', '64M');

Det er ikke sikkert den nøkkelen er satt, og dersom du ikke ser noe som ligner så legger du den til

Okay har nemlig søkt etter alt som står i den koden der, men ingenting kommer opp i wp-config. Så da bare eg legger eg til den koden? Uansett hvor i filen?
 

xdex

Medlem
Okay har nemlig søkt etter alt som står i den koden der, men ingenting kommer opp i wp-config. Så da bare eg legger eg til den koden? Uansett hvor i filen?

Ja, men sjekk også hva leverandøren din har satt som standard. Du kan sjekke dette enkelt ved å laste opp en fil (hei.php) og legge inn koden,

Kode:
<?php
phpinfo();
?>

Søk da etter "memory_limit" så burde du få svaret ditt, dersom denne er "for lav" må du endre dette, dersom det f.eks. ikke er tillatt å gjøres direkte i en php fil. Avhengig av hvilket hosting selskap du bruker..
 

Turbo Heidi

Member
Ja, men sjekk også hva leverandøren din har satt som standard. Du kan sjekke dette enkelt ved å laste opp en fil (hei.php) og legge inn koden,

Kode:
<?php
phpinfo();
?>

Søk da etter "memory_limit" så burde du få svaret ditt, dersom denne er "for lav" må du endre dette, dersom det f.eks. ikke er tillatt å gjøres direkte i en php fil. Avhengig av hvilket hosting selskap du bruker..


Har snakket med one.com og deres standard er som sagt 128MB. Den ligger som sagt ikkje i wp-config fila, men den ligger i wp-settings fila :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
wp-settings? der skal du ikke endre noe som helst, den henter inn alt fra andre steder, blant annet wp-config.php, som definitivt er der du skal endre dette. Er det one.com-supporten som ber deg om å endre det i wp-settings.php?

Det er i såfall enda et punkt på lista over "hvorfor man ikke bør bruke one.com, for om jeg ikke tar helt feil, så er wp-settings.php en av filene wordpress kan overskrive ved oppdateringer.
 

Turbo Heidi

Member
wp-settings? der skal du ikke endre noe som helst, den henter inn alt fra andre steder, blant annet wp-config.php, som definitivt er der du skal endre dette. Er det one.com-supporten som ber deg om å endre det i wp-settings.php?

Det er i såfall enda et punkt på lista over "hvorfor man ikke bør bruke one.com, for om jeg ikke tar helt feil, så er wp-settings.php en av filene wordpress kan overskrive ved oppdateringer.
Nei dem har ikkje bedt meg om å redigere der. Men det er kun der eg finner den koden! Finner den ikkje i WP-config.
 

erlsae

Medlem
1. Legg denne koden til i wp-config filen:
Kode:
define('WP_MEMORY_LIMIT', '96M');

2. Hvis du har tilgang til php.ini, endre størrelsen på linjen som viser:
Kode:
memory_limit = 64M ; Maximum amount of memory a script may consume (64MB)

3. Hvis du ikke har tilgang til php.ini, legg denne til i .htaccess:
Kode:
php_value memory_limit 96M

4. Hvis ingen av punktene fungerer, så vil jeg tro at One.com ikke tillater deg å endre denne størrelsen. Ta en prat med de.
 

Turbo Heidi

Member
1. Legg denne koden til i wp-config filen:
Kode:
define('WP_MEMORY_LIMIT', '96M');

2. Hvis du har tilgang til php.ini, endre størrelsen på linjen som viser:
Kode:
memory_limit = 64M ; Maximum amount of memory a script may consume (64MB)

3. Hvis du ikke har tilgang til php.ini, legg denne til i .htaccess:
Kode:
php_value memory_limit 96M

4. Hvis ingen av punktene fungerer, så vil jeg tro at One.com ikke tillater deg å endre denne størrelsen. Ta en prat med de.
Ser ut til at eg må kontakte one.com igjen. Fordi eg får en server error når eg legger den inn i .htaccess filen.
 
Topp