Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Oppgradering av stasjonær Jobb-PC

kek91

Webutvikler
3 Gbps (bit) tilsvarer 375 MBps (byte), så i teorien er maks hastigheten din 375 megabyte per sekund (på hovedkortet vel og merke). I praksis blir den sikkert ikke så høy, fordi det avhenger av hvor fort harddisken klarer å jobbe.
SSD er jo veldig kjapt, så det kan godt være SSD'n din klarer 375 MBps, men en vanlig gammeldags HDD med f.eks. 7200rpm klarer sikkert ikke mer enn 150-200 MBps, maks.

Poenget mitt er uansett at jeg tror ikke det er vits å skaffe seg SATA 3 (6 Gbps) enda, fordi de fleste harddiskene rett og slett ikke klarer samme hastighet.

Det er bare min mening, men hvis du får tak i en kjapp nok harddisk er det så klart veldig greit å ha 6 Gbps (750 MBps) tilgjengelig :D

Edit: Kan sikkert være greit å nevne at 1 byte tilsvarer 8 bits. Sikkert mange som blir forvirra over dette.
F.eks.: Har du en nedlastningshastighet på 10mbps (eller mbit som du også kan kalle det for å unngå misforståelse) så har du en maks nedlastingshastighet på 1,25 MBps (megabyte per sekund)
 
Sist redigert:

Beergear.no

Medlem
Nye SSD disker har en read på over 500 mb pr sekund!
Da vil et "utdatert" hovedkort være en begrensning, og SATA 3 vil være å anbefale!
 

zapotek

Medlem
Nye SSD disker har en read på over 500 mb pr sekund!
Da vil et "utdatert" hovedkort være en begrensning, og SATA 3 vil være å anbefale!

Merk: For at du skal merke den hovedkortflaskehalsen på en så rask disk, må man være utstyrt med tålmodigetsevne på linje med en oppsukret 5-åring med AD-HD på speed!
 
Topp