Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Overdreven bruk av dagbladet lenker i bloggsamfunnet?

TorsteinO

Art Director & grunder
That is MR. Attention Whore to you, Vidar ;D

attention_whore_beach.jpg
 

picxx

Well-Known Member
Personlig har jeg vel et par linker totalt på norske plugins til dagbladet, begge med nofollow.

Nå skal det også sies at jeg har opprettet tre blogger på blogspot hvor jeg misbruker dette ekstremt, kun for å utnytte denne trafikken.

Den eneste muligheten jeg ser hvor man hadde fått bukt med dette problemet, om man kan kalle det det, er om andre (alle) større nettpublikasjoner også hadde fulgt dagbladet og opprettet en lignende tjeneste. All den tid det kun er 3 plasser man i dag som mindre, norsk nettgrunder kan innhente ekstern trafikk (kudos, reporter og dagbladet) vil disse stedene bli misbrukt og sugd for trafikk.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hvordan tror dere denne utviklingen vil gå i fremtiden da? Tror dere VG osv følger etter?

Hva med f.eks deg atomet, kunne du tenke deg å legge inn denne funksjonene på Juiced?
 

picxx

Well-Known Member
Hvordan tror dere denne utviklingen vil gå i fremtiden da? Tror dere VG osv følger etter?

Til syvende og sist er det jo de store som tjener på dette da det neppe er mange som bruker nofollow når de linker. Det er vel heller ikke den store skaren som oppretter seg satelittblogger kun for å trekke trafikk, så jeg tror nok de største online mediene i norge etterhvert vil se nytten av å spille på lag med mindre aktører. Om det blir en twingly funksjon på de fleste media tviler jeg nok på, men at noe etterhvert blir gjort vil nok skje. Norske medier på internett er jo ikke akkurat noe foregangsland når det gjelder nyskapning da.....de aller fleste lokalaviser online har faktisk enda ikke en rss å tilby sine lesere... :p
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Tja, jeg har faktisk testa med juiced, senest nå i dag med et lite spark til Morgan Andersen i ingressen (bare den som er med i feeden), dagbladet har jo ofte stoff som er relevant for juiced (og det sier jo egentlig ganske mye om en av norges største aviser... :p), men av en eller annen grunn liker den ikke feeden tror jeg, så da fjerna jeg like gjerne linken igjen.
 

picxx

Well-Known Member
Har også lagt merke til at feeden din ikke er med på lista hos itpro.
Feeden din validerer heller ikke i Feed Validator for Atom and RSS så det kan jo være det som er årsaken..
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Ja, å bytte over til WP er unektelig fristende... men virker mildt sagt knotete.

Hmmm... tror du ikke det er så vanskelig å lage altså? Hm, kan jo høre litt rundt... Man kan vel egentlig finne mye av det man trenger i WP.

Picxx - yep, har også lagt merke til det, og har snakka med Frank. Han var først for buzy med den blekka de holder på å lage, og så holdt han på å legge det inn, men oppdaga at det mangler dato i feeden, så jeg må bare få lagt til det og si fra til han, så skulle han ha den på plass på 1-2-3.

Derimot tror jeg du har funnet grunnen til at det ikke funka med twingly, for den posten som klikker der, er den første testen min med juiced og twingly, og det er selve linken som gjør at det klikker, hvis du ser etter litt nærmere.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Da kan jeg avsløre at dette kommer om ikke så håpløst lenge :D

Da kan jeg avsløre at 2 mnd. etter åpningen kommer dette til å være stengt igjen ;)
 
Topp