Kjapp og trygg hosting for Wordpress

På tide å oppgradere forumet?

picxx

Well-Known Member
Synes forumet fungerer utmerket slik det er i dag, uten en masse bjeller og floyter (takk lov for det).
Jeg tror ikke de fleste som driver seriost her inne bryr seg nevneverdig om hvordan informasjonen de leser er pakket inn.

Skulle det vaere planer om plattformbytte vil jeg anbefale Tonny aa ta en titt paa xenforo. Mange store forum (bl.a. dp) har migrert fra VB over til xenforo. Har selv jobbet litt med dette i den senere tid og det er som natt og dag mtp paa brukervennlighet, saerlig i admin. Det er vel dog nesten like "kjedelig" brukermessig som VB, saa de med trang til aa oppleve julebjeller og discolys vil nok fremdeles bli litt skuffet.
 

selbekk

Medlem
Det er en forskjell mellom julebjeller og discolys og en god brukeropplevelse picxx. Det er ikke designet som er irritasjonsmomentet mitt - men mer 90-tallsteknologien som nettstedet er bygget på. Om noe hadde et enda ENKLERE design gjort underverker for lesbarheten. Automatisk skalering av bilder som er for brede for skjermen, f.eks., er noe som ville ha hjulpet veldig :)
 

zapotek

Medlem
Snakk for dere selv. Det er altfor lite bjeller og fløyter på forumet per dags dato. For ikke å snakke om fyrverkeri! La oss alle tigge Tonny om å inkranse designet rundt dette bildet:

whistling_chaser.JPG
 

zapotek

Medlem
Finner ikke igjen tråden dette egentlig hører til, men noe er ihvertfall galt etter siste oppdatering.

I serps (på Google) vises enda "Riktig tittel på innlegget", men beskrivelsen under kommer med et eller annen underlig tegnssetting type:

ÿí}ûvÛF'÷ßò9y‡ f7'g ^u¡d‹YË– ÏØŽ×R&»gÎ I˜ À d%3o÷=ľ€÷ üç .
 

i-net

Medlem
Når jeg er innlogget og klikker på brukeren min kommer jeg til en side
"Denne brukeren har ikke registrert seg og har derfor ingen profil."

Har forøvrig mistet avatar-ikonet, og fungerer ikke å sette inn nytt :\
 

Bjørnar

Gründer
Har samme feil som i-net, og jeg tenkte det var pga ø'en i nicket mitt, men da er det ikke det.

Vurderer å sette meg på Tonny til dette er fikset.
 

hansson

Langveisfarende
Betryggende å se at det ikke bare er jeg som har problemer med å laste opp profilbilde, da. Hva med at vi spleiser på en betalt reparasjon av hele forumet. Tonny ber om tilbud fra Jelsoft Enterprises, så sender vi over donasjoner.
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg er ikke veldig imponert over vbulletin 5. De foreslår å oppdatere til VB4 istedenfor slik at gamle urler kan beholdes, VB5 gir nemlig alle tråder ett nytt ID-nummer...

Så jeg ser ingen løsning for å oppgradere til VB 5. Kanskje noen av dere kloke hoder ser en mulighet?

Fra support:
"vBulletin 5 then adds /forum/ to forum URLs, /blogs/ to blog URLs, /groups/ to group URLs, and so on.
The double forum is because your main site is already in webforumet.no/forum/.
If you move your site to the root directory the double /forum/ will be gone but told old links will still not work because VB5 also re-numbers all threads, you will not have the same threadid or postids after upgrading.
We do not support adjusting the rewrite rules in VB5, even if it is possible however they would not work because of the change in threadid and postids.
I'm sorry if I wasn't clear before, but if you are not using the default VB3 URLs there is no way to get the old URLs to work on VB5 without some sort of significant custom programming which we do not support.
I would suggest upgrading to VB 4.2.2 instead, we may be adding more URL options into VB5 in the future and if/when we do you may be able to upgrade at that point."
 
Topp