Kjapp og trygg hosting for Wordpress

På tide å oppgradere forumet?

ptomter

Medlem
Så hva skjer, tenkt noe mer på å vurdere gå over til en annen løsning, eller er det fortsatt 3.8.7 det skal gå i utover 2014?
 

Tonny Kluften

Administrator
Det finnes ingen god løsning fordi tråd-id`er (urler) forandres ved oppgradering. Og det er uaktuelt å skrote alle URLer som WF bruker nå.

Det er forsåvidt ikke noe problem å la nåværende versjon kjøre. Det største problemet er at designet er ganske stygt og heller ikke responsivt. Så det som trengs mest er en ok template å bruke i designet.
Noen forslag til hvordan finne det? Eller noe forslag til å konvertere til et annet system, men la nåværende tråd-id`er beholdes.
 
Jeg vet jo det, men det vil jo ta seg opp igjen. Og helt ærlig så er jo de fleste posterene her inne faste medlemmer, jeg ser ikke så mye økt aktivitet så lenge jeg har vært her hvertfall, så det kan jo ikke være ett veldig stort tap.

Og om dette med URL-ene må endres uansett en gang i tiden vil det jo være smart å få gjort det så fort som mulig.
 

Jan W.

Medlem
Det finnes ingen god løsning fordi tråd-id`er (urler) forandres ved oppgradering. Og det er uaktuelt å skrote alle URLer som WF bruker nå.

..//..

Eller noe forslag til å konvertere til et annet system, men la nåværende tråd-id`er beholdes.

Endres virkelig databasens post-IDer per oppgradering? Og har du noe eksempel på hvordan en ny url evt. ville sett ut?

Erfaring med forum de siste år = 0 :rolleyes:
 
Sist redigert:

quicktech

Medlem
Er det en idé å samle en oversikt over alle eksisterende tråder / URLs, og så lage 301 redirects av hver av dem til det som vil tilsvare ny URL?

På den måten kan man ivareta alle de gamle linkene selv ved overgang til ny løsning og gjøre google-impacten minimal.

Jeg ser et stort problem i å la såpass velkjente og store platformer ligge på gamle versjoner fordi det da bare er et tidsspørsmål før det avdekkes en eller annen sikkerhetsfeil som fører til innbrudd, defacing, etc... hvilket igjen får en mye eklere konsekvens i søkemotorer.

Bedre føre var...
 

Tonny Kluften

Administrator
Ja, enig.
Nå ble forsåvidt vBulletin v3 akkurat oppdatert fordi så mange har problemer med v4 og v5... Så det er ikke prekært i forhold til sikkerhet nå.

Support i XenForo kan lage redirectsregler så det skal gå greit, jeg prøver nå å få dem til å gjøre alt ang. overgang til XenForo fra vBulletin. Så får vi se.
 
Topp