Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Pagerank oppdatert

Morph

Svart belte i snoking
Det er vel på en måte det vi har vært inne på her inne også - at PageRank ikke er viktig lenger. Jeg nevnte SEOmoz fordi jeg selv synes det er en fin måte å se hvilke sider som er gode (der jeg kan skaffe lenker fra). I tillegg kan du sjekke backlinks for å måle deg opp mot dine motstandere.

Personlig synes jeg at SEOmoz PRO er verdt pengene. Det går også an å spleise på det, slik at mange brukere kan dele på en konto. Plutselig betaler du kanskje bare 50-lappen i året.

Du nevner også nøkkelord, noe som jeg mener er veldig viktig. Her går det selvfølgelig på skjønn. Man kan ikke overdrive (spamme), men få det til å se naturlig ut. Dette er ikke noe problem. SEOmoz har også tools til dette.
 

KBleivik

Banned
Hva er TbRang?

Det er en forkortelse for ToolBarRang.

Brin og page inverterte weben's link matrise og beregnet den vel kjente siderangen. Du finner det opprinnelige notet som PDF på Weben. Det var "den forskningen som lagde Google".

Personlig ser jeg på PageRank som temperaturen på et termometer.

Det er en projeksjon fra et ukjent dynamisk system ned på mengden [0,1,2, ... , 10].

Det er bare det at snart ble dette målet utsatt fra utstrakt manipulasjon (linkspam - noe av den verste er vel å få en gitt rang om man hoster siden hos en gitt hoster).

Sitat:

"Disclaimer: Even when I joined the company in 2000, Google was doing more sophisticated link computation than you would observe from the classic PageRank papers. If you believe that Google stopped innovating in link analysis, that’s a flawed assumption. Although we still refer to it as PageRank, Google’s ability to compute reputation based on links has advanced considerably over the years. I’ll do the rest of my blog post in the framework of “classic PageRank” but bear in mind that it’s not a perfect analogy".

Kilde: [mattcutts.com/blog/pagerank-sculpting/]

Til de som ikke er klar over det. Matt Cutts er Googles informasjons eller PR sjef.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Ok, så det er pagerank du snakker om.
Har bare aldri tidligere hørt noen nevnt 'ToolBarRang' og ved et søk i google var den eneste plassen jeg fant ordet i en tråd på webproworld hvor jeg heller ikke fikk lastet siden.
 

KBleivik

Banned
Personlig synes jeg at SEOmoz PRO er verdt pengene. Det går også an å spleise på det, slik at mange brukere kan dele på en konto. Plutselig betaler du kanskje bare 50-lappen i året.
Min datters mann (les mer her [web3logistics.com/#new-domain-and-web-site-in-minutes]) er spesialist på dette. Han bruker Markeds Samuray og verktøyet i Google Adwords. WordTrakcker er kan hende enda mer kjent.

Der er ikke mangel på verktøy. Men der er mangel på personer som produserer kvalitet.

Jeg er imidlertid i tvil om varigheten av posisjonene. Jeg har selv observert et ikkelineært element i Google's SERP ranking algoritme les mer her [surftoolbar.com/#non-linear-signals-in-search-engines] med mere enn 200 variable (med andre ord et mer enn 200 dimensjonalt rom - ikke vanskelig for økonomer som er vant til million dimensjonale rom i verdenshandelsmodeller med flere millioner variable). Vær svært skeptisk til personer som hevder de kan bringe dine sider til topps i søkemotorene. Spørsmålene du bør stille deg er:
  1. Hvor varig er posisjonen?
  2. Kan jeg bli straffet av søkemotoren for brudd på deres "Guildelines"?
  3. Hvor "competitive" er uttrykket"?
  4. Bringer posisjonen salg eller bare klikk / visninger?
  5. Er posisjonen semantisk / kontekstuell / meningsfylt? Hvis ikke kan den fort betraktes som støy eller spam.
  6. Er det "long tail" uttrykk etc.?
 
Sist redigert:

KBleivik

Banned
Ok, så det er pagerank du snakker om.... hvor jeg heller ikke fikk lastet siden.
Sikkert fordi trafikken har økt så inmari i den siste tiden fra ca 300 samtidige til 3000 samtidige. Har samme problem med noen av mine egne sider som er spredt på 4 servere (og 5 Ip'er) i Norge, Danmark (problemer der) og USA (problemer med den ene som hoster forumene mine).
 
Sist redigert:

KBleivik

Banned
I dag er laster WPW trådene raskt selv med "There are currently 2328 users online".

Her

[webproworld.com/webmaster-forum/threads/106430-Page-Rank-Update-2011]

er en helt fersk tråd om emnet. Som dere ser, er der delte meninger om det grønne pixelet som går fra 0 til 10.

Noen av de erfarne moderatorene kaller også Tolbar Rank for "FoolBar rank". Jeg har en tendens til å være enig siden det er så lett å manipulere den. Der er også over 200 variable som bestemmer din posisjon på søke resultat sidene. Intern siderang som ingen kjenner utenfor Google er en av de faktorene, men betydningen har minket på grunn av lenke / kommentar spam og sikkert langt mer avanserte web text mining algoritmer.

Personlig synes jeg Jacob Nielsen's retningslinjer "Writing for the Web": [useit.com/papers/webwriting/] er langt viktigere. Følger man de retningslinjene, har man større sannsynlighet for å få stabile semantiske inngående lenker (stemmer) som ikke endres [w3.org/Provider/Style/URI].

Hvor mange har ikke slettet slike lenker uten en permanent 301 omdirigering ("redirect")? Det er varig stabil promotering av domenet ditt som er så og si gratis (tid er også penger).

Bruk heller tiden på å lære deg de retningslinjene enn å submitte i øst og vest.
 
Sist redigert av en moderator:

tom3008

Medlem
Da har Google oppdatert Pageranken igjen folkens! Jeg har de samme resultatene som sist, mens Gutts.no fikk pagerank 2, relativt greit, siden er jo tross alt helt ny....
Hvordan gikk det med dere?
 
Topp