Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Papirforfalskning ved domeneovertagelse

Christian

Medlem
Randulf, var ute for omtrent det samme i fjor.
Jeg fant et domene som var opprettet i 2001 på et ENF (mener jeg å huske) som ikke hadde eksistert siden 2004.

Jeg husker ikke detaljene til Norid i mailen jeg fikk av de, men prosessen er at de tar kontakt med han som eier domenet og spør om han er interessert i å fortsatt ha domenet, og da må han få det opp mot et eksisterende orgnr igjen. Denne prosessen var litt komplisert og kunne ta flere mnd. Det var heller ingen automatikk i at de iverksatte den prosessen selv om de fikk en mail om et domene som ikke var registrert på et ikke lenger eksisterende orgnr. Det som hendte med det domenet var at etter noen mnd så ble det registret med samme eier, med et eksisterende orgnr.

Men tilhører domenet en egen juridisk enhet (AS) som er slått konkurs er det jo klart at det er boet som er eier av domenet og du kan høre om å få kjøpe det.
 

Niclas

New Member
Om du ikke vil sjanse og vente på 3) så er 1) din eneste korrekte mulighet. Domenet tilhørte selskapet og er nå en del av boet. Privatpersonen som tilfeldigvis disponerer den oppførte e-postadressen har neppe myndighet til å selge unna eiendeler på egenhånd.
 
Topp