Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Pc`en slår seg av

Travellingman

Nettgrunder
Får komme med en liten oppdatering jeg også:

Prøvde å installer win7 på nytt men det gikk faktisk ikke pga nye bluescreens/shutdowns under prosessen...prøvde mye frem og tilbake men ikke faen.

Så det neste jeg gjorde var da og bruke recoverypartisjonen med win vista og fikk lagt inn den igjen. Men det tok bare kort tid så var den i gang igjen med samme opplegget med blåskjerm/restarter.

Neste punkt var da og forsiktig fjerne deksel over HDD og RAM. Tok ut begge rambrikkene og satte de inn igjen, startet opp på nytt men ikke noe bedring. Fjernet så den ene rambrikken og startet opp og da var problemene borte. Så da vil jeg anta att den er "fucked"? Bestiller en ny ihvertfall...

Spørsmålet jeg nå tenker litt på er om jeg skal beholde win vista eller legge inn win7 på nytt?
Tror jeg går for win7 selv om det blir mer jobb :confused:
 

Nutz

Med lem
Var bortpå maskinen nå, den har faktisk ikke skrudd seg av i løpet av formiddagen/kvelden.
 

Santo

Active Member
Problemet er at det ikke kommer opp en blåskjerm slik at man får et lite hint om hva som forårsaker problemet.

Dersom maskinen restarter seg selv uten at du har fått sett en blåskjerm og feilmeldingen den kommer med er det antakeligvis en innstilling i Windows som gjør at blåskjermen ikke blir stående.

Slik slår du av automatisk restart ved blåskjerm (ihvertfall på XP):

Min datamaskin > Egenskaper > Avansert > Innstillinger for oppstart og gjenoppretting > Start på nytt automatisk.

Fjern haken på sistnevnte så blir blåskjermen stående til du starter maskine på ny :)
 

Nutz

Med lem
Kan det være en slags nymotens "Energy Star"-ting som gjør at poweret rett og slett gir for lite når denne "spare-modusen" trer i kraft?
Som i gir for lite når hovedkortet evt. gir et "sparebluss"-signal.
 
Sist redigert:

Sjefskoder

Sjefskoder
Som sagt tidligere i tråden :
Kan og være strømforsyningen din som ikke gir nok power..
Kanskje prøve å bytte ut den og..

100 point's for sjefskoder! :p
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Nutz : Kan det være slik at det er batteriet ditt som føkker opp alt?

Madammen har en laptop med W7 og den slår seg av når den blir brukt for lenge om bådebatteriet og strømkabel er i bruk..

Må tenke på at W7 er relativt nytt og sikkert fullt av barnesjukdommer.. ;)

/S
 

Nutz

Med lem
Batterikapasiteten er knallbra enda. Dessuten bruker også jeg denne normalt med laderen inne.
-Men kjøper den muligheten med blodfersk W7, at muligens noen hardware-drivere er koko når det gjelder dette med strømstyring.
 

Sjefskoder

Sjefskoder
!
Prøv og ta ut batteriet når du har koblet til laderen..

Gammel pc eller ny? levert med W7?
Er den ny og levert med W7, og det hjelper og ta ut batteriet er det for at den blir for varm og da får du en ny fra leverandøren din eller pengene tilbake, for du skal ikke ha en pc som ikke fungerer med levert programvare..

/S
 

Nutz

Med lem
Dette er en Fujitsu-Siemens Quad Core, kjøpte den med Vista, men fikk ettersendt Win7 fra Fujitsu-S, da det var gratis oppgradering med på kjøpet, men ikke var klar enda da jeg kjøpe saken.
Ca 7 mnd. gammel.
-Ikke noe som blir unormalt varmt her under normal bruk, belaster jeg skikkelig, så er det selvfølgelig god varme fra vifta, -dette er prosessorvame, men ikke noen batterier som koker.

Tror jeg sitter på gjerdet og venter til det evt. dukker opp noe av seg selv mtp. drivere.
Eller bare påse å bruke saken når den er på.. :)
 
Topp