Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Pdf.

OVESVE

New Member
:rolleyes:GOD KVELD ALLE PÅ WEB.FORUM.HAR FÅTT I OPPGAVE OG BESTYRE VÅR NYE BORETTLAGSPORTAL OG SKAL SCANNE INN EN MENGDE DOKUMENTER TIL MIN PC FOR DERTETTER OG FORDELE DE PÅ PORTALEN,DOKUMENTER SOM KUN HAR TRYKTE BOKSTAVER KAN JEG SCANNE INN I WORD FORMAT OG REDIGERE DET I PORTALEN MED ET LITE PROGRAM SOM HETER ABBYY,DET FULGTE MED SKRIVEREN JEG KJØPTE,MEN ABBYY PROGRAMMET TAKLER IKKE DOKUMTER/KONTRAKTER MED PERSONELIG UNDERSKRIFIT,DET BLIR UBEGRIPELIGE TEGN,HAR SKANNET TIL WORD FORMAT I BILDE MODUS,DA BLE GJENGIVELSE AV PERSONELIGE UNDERSKRIFTER RIKTIG MEN DET LOT SEG IKKE REDIGERE.BENYTTER JEG PDF MODUS TIL SCANNING BLIR DET DET BESTE RESULTATET,DET LAR SEG IKKE REDIGERE MEN JEG HØRT AT DET FINNES PROGRAMMER HVOR JEG KAN REDIGERE MED OG LAGRE DET I WORD ELLER EVENTUELT LEGGE DET TILBAKE SOM PDF.SER AT ADOBE TILBYR ET PROGGRAM TIL 160 KR.PR.ÅR,ER DET NOE OG TENKE PÅ TRO?
ER IKKE SÅ VELDIG GLAD I GRATISPROGRAMMER DA DET OFTE FØLGER MED SÅ MYE RART MED DE PROGRAMMEN.ER LITT REDD DE IKKE ER SIKRE.

VHS.EN GRÅHÅRET PÅ 63.
SVERRE.
 

hansson

Langveisfarende
Det finnes en del programmer som kan redigere PDF, søk etter PDF editor på Google. Adobe Acrobat Pro (eller hva det heter) har nok noe slik funksjonalitet. Men jeg skjønte ikke motivet for å skulle redigere dokumenter du scanner inn? Og har caps lock-knappen din hengt seg opp?
 

kek91

Webutvikler
hansson: Jeg tror han ønsker å redigere håndskrevet tekst, og ikke bare tekst skrevet av data.
Dette er vanskelig, og nesten umulig å få det 100% korrekt. Har fått slike henvendelser på jobb mange ganger, men i de fleste tilfeller blir resultatet halveis ødelagt.

Adobe Acrobat er vel det beste programmet, denne har en funksjon som heter OCR Text Recognition. Det du gjør er å scanne arket, gjerne som et .pdf dokument, så åpner du det i Acrobat og trykker på OCR knappen slik at du kan redigere dokumentet. (Ligger under Tools eller Edit på fil-menyen på toppen)

NB: OCR Text recognition finnes kun i Acrobat, ikke Reader.

Prøvde også et kjapt google søk for OCR Text recognition, og her er de beste programmene å gjøre det med ifølge Lifehacker: Five Best Text Recognition Tools

Lykke til, men jeg ville ikke vært for optimistisk :)

Edit: Fant en online tjeneste som scanner dokumentet ditt for redigerbar tekst.
Free online OCR
Har aldri testet selv, men kan jo være verdt å prøve
 
A

aabbcc

Guest
Hei
Jeg hadde en lignende oppgave for et par år siden. Nå kan det jo være at programmene har blitt bedre siden den gang, så jeg tar forbehold om det. Men når jeg skulle pløye gjennom en fin bunke håndskrevne papirer så fant jeg ingen programmer som klarte å gjøre det på en tilfredsstillende måte. Jeg endte til slutt opp med å sette på noe god musikk, brette opp ermene og skrive det av. Skulle jeg gjort noe lignende igjen hadde jeg satt det ut til noen skoleungdom tror jeg. Jobber man strukturert og er god på å skrive på tastaturet så går det fortere enn man skulle tro å skrive av.

abc
 
Topp