Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Piwik vs Analytics

Hola,

Jeg har vært en ivrig bruker av Piwik de siste årene, men etter at jeg har startet med en del AdWords kampanjer bestemte jeg meg for å installere Analytics på et par hjemmesider av åpenbare grunner.
Etter å ha knotet litt rundt med Analytics de siste dagene har jeg følgende å si:

FY så mye bedre og enklere Piwik er enn Google analytics. Kan nok være at jeg ikke kjenner AdWords så veldig godt, men i mine øyne gruser Piwik Google analytics på svært mange områder.

Spørsmål: Er det noen som kjører flere analyseprogram på hjemmesider? Fungerer det?
 

Ole Avranden

utvandret
Enig i at Piwik er enklere. Samtidig så er det mulig å grave "litt dypere" i statistikken til Google Analytics, så jeg kjører begge deler på noen sider. Dessuten er det Analytics som blir regnet som "godkjent" mtp riktig statistikk av annonsører o.l.

Hvis jeg bare skal se kjapt på trafikken sjekker jeg Piwik-tallene. Men skal jeg rote litt mer i dybden, går jeg altså inn på Analytics.
 

Gaasehud

Medlem
Enig med dere; jeg setter opp Piwik til mine kunder og opplever at de synes det er oversiktlig og enkelt å bruke. Nå skal det sies at systemet har kommet seg veldig de siste årene, og jeg håper og tror at det vil bli enda bedre.

Likevel er det, som Ole påpeker, ofte nødvendig å ha Analytics i tillegg.
 

Bjørnar

Gründer
Piwik er overlegent på brukervennlig, men sliter bigtime dersom du har volum. Jeg slet veldig med månedlige rapport-visninger, når man bikker 100k sidevisninger og over. Så det ble etterhvert ganske ubrukelig. Dette ble da kjørt på en VPS med 8gb ram og 4 kjerner, så det skulle være nok jern til å ta unna. Likevel sleit jeg.

Piwik er forøvrig delvis utviklet av ... Google :)
 
Topp