Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Prioritet.no bannlyst fra Google

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Alle som holder på med SEO har garantert hørt om Søkemotoroptimalisering og markedsføring pÃ¥ Internett - Prioritet Internet Marketing Partner, en av norges største tilbydere av tjenesten SEO. Nå viser det seg at dem er totalt bannlyst fra Google, og får ikke engang opp sidene sine på site: prioritet.no eller cache: prioritet.no, noe som bare tyder på bann (og ikke sandkassen).

Mitt store spørsmål nå er, hvordan vil dette påvirke kundene deres? Om kundene kommer over informasjonen om at deres egen hovedside er bannlyst fra Google, vil dem fortsatt ønske å benytte seg av Prioritets tjenester? Og er det i det heletatt moralsk riktig av dem og tilby denne tjenesten når dem tydeligvis ikke klarer å gjøre jobben sin med rent mel i posen?
 

sKrud

Meget sliten student
Å dette kommer som et sjokk på dere? Haha, de tullingene som driver priotitet bruker doorways i de utallige til alle sine søkeord og kjører "bolia" metoden på alt som er mulig å bruke den på.. Nei, om jeg skulle fått siden min optimalisert så må dette ha vært siste utvei..

Det er vell sikkert noen som har sett seg lei på at Prioritet tar kundene deres..:p
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg har forsåvidt aldri gjort research av arbeidsmetodene til noen av de norske SEO firmaene. Dem kopierer jo de store i USA, så jeg studerer heller dem.

Eneste jeg har fått med meg var at prioritet var en av de store her til lands..
 

picxx

Well-Known Member
Ser at kjendis . no , kjendissidene på dagbladet og ny.no har fjernet sin "bolia" spamming den 20. juli.

Spørs om ikke prioritet mister noen av sine markante kunder etter denne saken.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Noen som tror dem kommer til å fortsette å tilby sine tjenester da?

Dem legger tydeligvis om på noe, siden mange av "triksene" deres er fjernet og halve siden deres er 404 !
 

Tonny Kluften

Administrator
prioritet.no er frekkere enn flatlusa. Kikk her på hva de forteller sine kunder, det er ren løgn. Drittsekker.

Søkemotoroptimalisering og juks - Roar Eriksen



For min del lurer jeg også på hvorfor "helgenene" i SEO SPAM Cops har utropt seg selv til internettpoliti. Er det en kristen speidergruppe eller er det borgervern eller hva ?

Hvordan i all verden har Roar Eriksen fått tak i eriksen.edu?
 
Sist redigert:

KWestby

New Member
Prioritet er langt ifra de verste!

Jeg føler Prioritet er langt ifra verstingene på markedet... I mai i år hadde jeg en meget lang prat med en stor SEO aktør i det internasjonale markedet, og der forsvarte en av sjefsutviklerne der i det vide og brede at landingssider var langtifra noe snusk, og den eneste riktige måten å gjøre SEO på - både for kundene og søkemotorene... :confused:

Etter mitt inntrykk sluttet Prioritet i stor grad med disse omdiskuterte landingssidene en god stund før dette ble dratt opp i media. Kanskje de rett og slett ikke har fått anledning til å følge opp alle kundene sine før det hele har blitt presset opp og frem i media? Har inntrykk av at noen SEO aktører elsker å kunne rakke ned på sine konkurrenter ved første mulighet, da dette markedet er vanskelig nok fra før av. Hvem vinner da?
 

Knut

Medlem
Denne mailen kom ramlende i ettermiddag.
Til kunder av Prioritet Internet Marketing Partner

Dette nyhetsbrevet er ment for kunder som benytter Prioritet Internet Marketing Partner i forbindelse med søkemotoroptimalisering, og som er oppført hos i-Partner internettkatalog. Da i-Partner ikke har mulighet til å sende denne informasjonen til den enkelte kunde går denne informasjonen ut som et nyhetsbrev.

For en liten stund siden kom det frem at Prioritet ikke lengre er synlig lengre i Google sine søkeresultater, noe som også har medført en del oppmerksomhet både i blogger og i media. Se linken under for en oversikt:
Søkemotoroptimalisering og juks - Roar Eriksen
eller gjør et søk på Prioritet.

På Google sine sider for webansvarlige står følgende:
"Unngå spesielt koblinger til webspammere eller «dårlige nabolag» på Internett, ettersom slike koblinger kan føre til at din egen rangering blir negativt påvirket."

Ingen av Prioritet sine kunder av Prioritet har så langt blitt utestengt fra Google sin indeks slik Prioritet har, men for å være på den sikre siden i forhold til at i-Partner sin rangering ikke skal bli negativt påvirket (og dermed også redusert trafikk til nettsteder som ikke har noe med Prioritet å gjøre) har vi valgt å benytte nofollow på lenkene til de nettstedene som vi vet er kunder hos Prioritet. Måten Prioritet sin "søkemotoroptimaliseringen" er gjort på bryter med Google sine retningslinjer, og i-Partner kunne derfor valgt å slette oppføringene slik det er beskrevet på "Registrere link siden". Dette er ikke gjort, i stedet har lenkene til disse nettstedene blitt merket med nofollow.

Om nofollow:
En lenke som benytter nofollow forteller søkemotorene at denne lenken ikke er en "stemme" på dette nettstedet - linken telles ikke av søkemotorene.

Årsaken til at nofollow er valgt som løsning er at kunder av Prioritet muligens ikke er klar over at den løsningen Prioritet har solgt til de bryter med søkemotorenes retningslinjer. i-Partner er kjent med at Prioritet sine kunder skal ha fått et brev hvor de forsøker å forklare hva som har skjedd:
Martin Bekkelund » Prioritet snakker ut

Som det går frem av dette brevet har Prioritet sagt de skal rydde opp. Er ditt nettsted ett av de nettstedene Prioritet har "optimalisert", send en epost til i-Partner når Prioritet har ryddet opp og nofollow vil bli fjernet. Inkluder linken til din oppføring hos i-Partner i denne eposten slik at du letter arbeidet for oss.

Med vennlig hilsen
i-Partner internettkatalog
i-Partner internettkatalog - gratis katalog med firmaer og organisasjoner
 

Tonny Kluften

Administrator
i-Partner gjør dette fordi ryktene sier at om man linker til bad boys kan man bli sett på som bad boy selv. Eller de gjør det for å sverte Prioritet.no.

Uansett til dere som forsvarer Prioritet.no.
her er hva prioritet sier til kundene sine:
""Google opererer med retningslinjer (Webmaster Guidelines) for hva som er tillat i vår bransje. Etter at Google utstedte nye retningslinjer i juni 2007 med tilbakevirkende kraft, viser det seg at noen av de løsningene vi har levert tidligere, ikke lenger innfrir retningslinjene fra Google"."

Dette er ren løgn, Prioritet.no villeder kundene sine ved å lure dem. Det sier mye om mentaliteten til Prioritet.no

(Opps, her ble det mye prioritet.no gitt, det hadde da vært synd om denne siden ranker på Google når noen søker prioritet.no :D)
 
Topp