Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Prioritet.no bannlyst fra Google

picxx

Well-Known Member
Det er riktig som basicus sier her over.

Men selv om dette med linker ikke er særlig skadelig finnes det metoder hvor man enkelt kan skyve konkurrenter ganske så langt ned i serps. Regner med at disse SEO "Guruene" ikke akkurat er ukjent med disse metodene :)

Forøvrig, i etterpåklokskapens lys fremstår vel både prioritet, med sine metoder og de som gjør hva det skal være for å sparke dem på leggen som noen barnslige apekatter (beklager, det er tidlig her, og fant ikke noe bedre ord), som over tid ikke vil gjøre annet enn å bidra til at den norske SEO næringen vil miste sin kredibilitet i markedet. Muligens noe å tenke over både for david og goliat??
 
Sist redigert:

basicus

SEO Eggspert
Forøvrig, i etterpåklokskapens lys fremstår vel både prioritet, med sine metoder og de som gjør hva det skal være for å sparke dem på leggen som noen barnslige apekatter (beklager, det er tidlig her, og fant ikke noe bedre ord), som over tid ikke vil gjøre annet enn å bidra til at den norske SEO næringen vil miste sin kredibilitet i markedet. Muligens noe å tenke over både for david og goliat??

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv. Alle taper på at sluttkundene ikke vet hva de skal tro.

For mange år siden lærte jeg en lekse: Når det strides internt, stikker kundene avgårde. Ingen kunder vil "ta stilling" til en konflikt. De vil ikke velge side. De vil bare ha produktet de har bestilt og betalt for.

Derfor har opphausingen av denne saken KUN SKADET alle aktører i bransjen etter min mening.
 

semb

Medlem
Noen som kan se noen fornuftig sammenheng her? prioritet er vel like mye eller lite i brudd med Googles retningslinjer nå som tidligere? Hvor er logikken? Hjelper det å flytte lenkemenyen litt høyere på enkelte sider, og så er alt bra igjen? Hva nøyaktig var det i så fall som fikk dem utestengt? Og hva nøyaktig fikk dem inn igjen i indeksen?
 

basicus

SEO Eggspert
Ja Semb. Du stiller noen vettuge spørsmål her forsåvidt. Nå kan det jo hende at vi må slå oss til tåls med at Google har gjort sine vurderinger, og har funnet Prioritet sine metoder som greie nok da. Jeg for min del var temmelig sikker på at de ville komme tilbake rundt disse tider. Jeg er av den oppfatning at metodene deres er ikke fullt så fy-fy som enkelte ville ha det til. De bare dro det litt vel langt etter hva jeg har kunnet oppfatte.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Hva nøyaktig var det i så fall som fikk dem utestengt?

Om du blar litt frem og tilbake i denne tråden er jeg ganske sikker på at du greier å resonnere deg frem til hva / eller hvem det var som fikk dem bannet fra google :)
 

semb

Medlem
Ja, jag har fått med meg hvorfor de ble utestengt. poenget mitt er bare at det er så liten forskjell på hva prioritet gjør i dag og hva de gjorde i juni/juli at jeg ikke kan skjønne hvilket element de har endret på for nå å plutselig være god fisk igjen. Betyr dette likevel at grey hat er veien å gå?
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Skjønner du at Prioritet ikke ble utelatt fra SERPen på grunn av ting de hadde gjort på prioritet.no?

Hvis ja, har vi et greit utgangspunkt for å diskutere videre.

Hvis nei, må du lese litt mer.
 

semb

Medlem
Nå er det vel ingen som vet 100% sikkert hvorfor de ble utestengt, men ja jeg har fått med meg at det skal være pga kunenes løsninger, lenkemenyer og masseproduserte landingssider. Men nesten alle ligger ute fremdeles. Nesten ingen ting har blitt endret. Hvorfor blir dette selskapet reinkludert? De bryter jo retningslinjene like lite eller mye nå som før.
 

picxx

Well-Known Member
Fakta er at vi vil aldri få vite hva som nøyaktig var årsaken så fremt ikke Google selv går ut med det offisielt.

Hva som virkelig har skjedd og den evt. ofisielle forklaringen på hva som virkelig har skjedd blir nok omtrent som å sammenligne epler og appelsiner.
 
Topp