Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Priser på solgte norske domener?

Chris M

Medlem
Finnes det noen liste over priser på de dyreste norske omsatte domenene? Vurderer å slå til på et domene til en forholdsvis høy pris, og har god tro på at jeg kan klare å profitere på dette. Men ønsker å vite nivået på tidligere omsatte domener først. Noen som vet noen priser eller vet om det finnes en slik oversikt?
 
U

Uregistrert

Guest
Noen som har en mer komplett side over solgte domener. F.eks Topp 100?
 
J

Jiberish

Guest
Noen som har en mer komplett side over solgte domener. F.eks Topp 100?

Neppe, det er solgt veldig mange domener utenom det offentlige. Har selv solgt et domene som nesten kommer seg opp på 8 plass på den listen her, uten at jeg kan si noe mer pga. ønske fra kjøper.
 
U

Uregistrert

Guest
Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg vurderer å kjøpe et nokså bra .no domene nå. Selger spør meg hva jeg er villig til å gi. Det er et firma som eier domenet i dag men de bruker det ikke. Derfor kjøper jeg kun domene og ikke noe innhold. Hvordan kan vi fastsette en pris på dette? regner med de vil ha så mye som mulig og jeg selvfølgelig er villig til å betale så lite som mulig. Trafikkmessig så tror jeg ikke domene få noe særlig besøk i dag, men med rett seo så kan det nok være en del muligheter med det. Noen som har noen gode tips til riktig fastsettelse av pris og hvordan jeg eventuelt ska gå frem?
 
J

Jiberish

Guest
Tja...by halvparten av det du kan tenke deg slik at du får et kontrabud, er du heldig så får du tilslag.
 
U

Uregistrert

Guest
Hva med om vi medlemmer laget en slik liste? Regner med ikke alle er like hemmelighetsfulle og kanskje kan si hva de har betalt for enkelte domener.. Jeg tenker alt fra domene med og uten innhold, fra 1 til 1 000 000 kr
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Sa nei til 100 000 kr. her forleden for et domene. Skjønner ikke helt poenget med en slik toppliste?
 

Bjørn

Domenespekulant
Sa nei til 100 000 kr. her forleden for et domene. Skjønner ikke helt poenget med en slik toppliste?

hmmm... har du for vane å si nei til 100.000 for et domene? må ha vært et veldig bra domene :) fått veldig mange positive tilbakemeldinger på listen, men skjønner skepsisen, for en slik liste kan aldri bli komplett da de fleste velger å holde salgssummer hemmelig... dog synes jeg den skal ha livets rett...
 
Topp