Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Pro u

Mortenxx

Medlem
Folk er jaggu meg hårsåre!

Bloggen behindmlm.com blir truet av advokatene til PRO U / CCPro for å ha presentert uriktige medlemstall i en av kommentarene (ikke i selve artikkelen). Det ble antydet at de hadde omtrent 600 medlemmer worldwide.
Pro U & Automatic Millionaire: The $39980 opportunity | BehindMLM
[ACTION REQUIRED] Regarding: Inaccurate and False Information Regarding PRO U and Automatic Millionaire International

Dear BEHINDMLM.com Author

The information you are providing on your blog is inaccurate in many respects, particularly concerning ongoing membership information for our company and its products.

While we appreciate your interest in our company and its products, as you can understand, we cannot as a company allow inaccurate information to be provided to the public.

We stand by the quality of our offerings, and therefore welcome all opinions with respect to them, positive or negative. However, the false ‘membership data’ is not an opinion – it is presented as a series of statements of fact, and is simply wrong in every respect.

Inaccurate statements of fact also are not protected under free speech laws, and rise to the level of libel and/or slander, depending on how presented. All statistics referring to membership information of PRO must be removed from your site immediately, or we will escalate to legal action.

Thank you for your cooperation.



Corporate Compliance
CarbonCopyPRO

Antydning om ca. 600 medlemmer føles som "ærekrenkelse" eller "bakvaskelse". :)
Folk begynner visst å bli veldig nærtagende i dette konseptet.


Morten
 

hansson

Langveisfarende
Hehe amerikanerne er vel alltid nærtagende inntil det direkte komiske. Heldigvis kommer de vel neppe langt med denne trusselen her. Står det noen steder at de presenterer fakta basert på innsyn i ProU sine forretningspapirer?
 

Mortenxx

Medlem
Truer med å si opp medlemskapet hans? :)
"Corporate Compliance" er vanligvis en avdeling som skal sørge for at medlemmene følger regler, og avdelingen kan eventuelt tildele advarsler eller avslutte medlemskap.

Kanskje de tror at han er medlem?
Da er det ikke rart de blir stressa av postene i bloggen, det er da slettes ikke innenfor company policy å offentliggjøre EKTE medlemstall. Hvis folk skal antyde medlemstall må de minst holde seg til firmaets egne tall eller høyere - altså medregnet rubbel og bit fra fra flere år bakover i tid, medregnet alle 95 prosent som tror de har meldt seg ut forlengst, medregnet folk som føler seg svindlet.

De må ha fått sjokk av antydningen om "snaue 600 medlemmer i hele verden" - at noen våger å antyde tall som er tilnærmet korrekte. Firmaet har temmelig strenge regler mot å fortelle sannheten.
 

Mortenxx

Medlem
Har Jay Kubassek mistet bakkekontakten?
Jeg begynner nesten å lure, etter å ha lest en mail til medlemmer. Mailen ble deretter kopiert til en post i bloggen behindmlm.com (jeg dropper å linke til tråden).
Sects And Violence In Business

There’s a lot of fighting in the business world.

Especially in the home based business industry.

It’s a lot like in the old days when you had sects warring against each other over the land and peoples not already established under a kingdom — with lots of infighting, trickery and fraud.

In our industry it starts with badmouthing online.

Such as in forums or on blogs.

Someone will be in business A and want to take down business B, and will go forth and spew lies, accusations and other falsehoods that simply aren’t true.

We see it ALL the time online.

If you own a system like PRO — oneyearplan.net/*****/thankyou.php — it’s even worse. You get the entire industry taking shots at you just because they are not able to keep up.

Kind of pathetic of them, actually.

And you’re damned if you do, damned if you don’t.

This is why I advise entrepreneurs to ignore the hate echo chambers.

Ignore the NEWS, too.

Don’t even bother with it.

It’s all negative, and nothing good comes from it.

This is true even if someone is badmouthing YOUR business, too. Be the bigger person and just ignore it. People who have time to surf around from forum to forum spewing lies obviously are just not that successful at whatever they’re doing, and they want you to roll around in the mud with them.

Don’t.

Resist the urge.

And realize the more successful you get, the MORE this happens.

The more some people will hate you (for no reason).

And the more “heat” you’ll take just for existing.

Being a success is extremely fun and exciting, can give you f reedom and money, and it will change your life. But if you let others drag you down, it’s all for nothing. This is one reason not everyone should be an entrepreneur. If you can’t take a little heat you’ll just end up sabotaging yourself until you’re “comfortable” again.

That’s also why you must qualify for PRO before joining.

Success can come very FAST, and it’s not for the timid.

To see if you qualify, check out:

oneyearplan.net/*****/thankyou.php

Jay Kubassek
World leader in home business
training & development

Førsteinntrykket er interessant nok. Han råder medlemmene til å unngå forum, blogger og nyheter (fordi noen påsto at medlemstallet var lavt). Han kunne like gjerne nevnt familie og venner i samme slengen. Snart kommer han vel til å opprette en "Kubassek-town" hvor medlemmene kan sperres inne?

Andreinntrykket er morsomt. Han råder folk til å motstå fristelsen til å ta igjen i forum og blogger - "they want you to roll around in the mud with them." Hans erfaringer fra slåsskamper er tydeligvis at han havner på ryggen i søla hver gang. :)

Tredjeinntrykket er skremmende (jeg burde kanskje stoppet før dette). Det inntrykket kom da jeg analyserte detaljene. Han har trolig en gjeng med imaginære fiender oppe i hodet, hvis inntrykket mitt er riktig.
* They are from ‘our industry’?
* They are not as successfull as he is?
* They are jealous of his success, and they are badmouthing him because they’re not able to keep it up?
* The reason why they are not successfull is because they spend too much time in forums and blogs, typically badmouthing those who have success?
* They are the bad guys, and he is the good guy? Those who follow him are good guys too, at least maybe until they quit?.
* He is “the number one”, the world leader in home business.
* His company is the leading company in the industry, fast growing with thousands of happy members?
* His enemies use trickery and fraud, and they don’t tell the truth. He seems to believe that he is telling the truth?
* He tries to ‘minimize’ his imaginary enemies – “they are not able to keep it up”, “Kind of pathetic of them, actually.”?
* He also tries to ‘maximize’ the image of himself?
Dette trur jeg er et dårlig tegn for hans mentale helse.
* Først dikter han opp fiender i sitt eget hode med mange detaljer
* deretter forsøker han å få fiendene til å virke mindre og seg selv større
* og deretter velger han likevel å unngå å bekjempe dem, for å slippe å havne i søla som han pleier. :)

Jeg er inderlig glad jeg sluttet med amerikanske suksess-bøker for over 20 år siden. Jeg gjenkjenner deler av dette som en "uheldig bi-effekt" av slike bøker. :)
 

Mortenxx

Medlem
Rekkefølgen på disse sakene fra de siste postene over her:
1. Den norske bloggen Faraosgravkammer lagde en liste over gjenværende medlemmer etter bruddet mellom CCPro og WMI 14. desember 2010 - "Nedtellingen har begynt".
Opptellingen viste omtrent 8.800 profiler totalt, hvorav 708 var aktive (resten utmeldt). Han fant noen få aktive medlemmer til i dagene etter, som ikke ble med i listen hans.

2. Alt var fred og ro inntil 2 måneder senere, da noen postet "antatt medlemstall 600 i hele verden" i en post i BehindMLM bloggen, og linket til "Nedtellingen har begynt" som kilde. Status da var at 221 av de 708 hadde sluttet (3,4 medlemmer pr. dag).
Da kom det krav om at alt som omhandlet medlemstall måtte fjernes fra bloggen, og trusler om juridiske tiltak hvis det ikke ble fjernet.

3. Ingen juridiske tiltak dukket opp, isteden sendte de ut mailen til medlemmer hvor de fraråder blogger, forum, nyheter og andre ondsinnede nettsteder. Den dukket kjapt opp i en tråd på BehindMLM under signaturen B.F. - men jeg er usikker på om han tolket sammenhengen mellom mail og medlemslister.

4. De har også kamuflert at de fleste medlemmene er inaktive. Inaktive medlemsprofiler linker nå videre til noen i upline, slik at profilene ser aktive ut.

Jeg tror oppriktig talt de satser på en eller annen "drama-pris". Er det noen Oscar-utdeling eller lignende i MLM-bransjen de nærmeste ukene?
"Og prisen for beste oppdiktede fiender går til Jay Kubassek i Carbon Copy Pro".
 

Mortenxx

Medlem
Salgsmetoder CCPro og Pro U
Her er et par linker som inneholder salgsmetodene, dvs. argumenter som brukes i emails til de som allerede er interessert.
HegnarOnline - Debattforum
HegnarOnline - Debattforum
Sitat fra en av disse:
=============> 8 Ways You Make Money <=============

1) For every application kit you sell YOU get paid a commission of between
$14 to $20.

2) For every one of your team members who uses our System YOU get paid
$30 per month (YES EVERY MONTH). Imagine having 10 members! You receive
£300 per month

3) For selling our 1st-level educational product YOU receive between $800 and $1000.
Imagine selling 4 a month. That means you earn $4000 a month.

4) Many people who purchase the first product, decide they
want to purchase the 2nd product. That means you earn between $4000 to $5000
per sale of the 2nd product. If you sell one of our third products you
earn $7500. Imagine selling just one a month let alone 10.

5) Plus you will also earn override) commissions on the sales of
your direct sign ups ($300 to $2300 per sale).

6) If one of your team members hasn't qualified for the 2nd
level but you have, and they make a sale of the 1st and 2nd
product, they earn the commission for the first product and
you earn the commission for the 2nd product sale. ($3000 to
$5000).

If you're qualified for commissions on the 3rd
product but a team member isn't, you earn the $7500
commission for that sale as well. This means that the people who take their
business seriously get rewarded the most.

7) You will aslo earn a commission for referrals to one of the other
companies we work along side with and meaning you can earn between $500
to $2000 extra per successful referral

8) If you wish, you can earn more commissions by monetizing your list--
We teach you how to do that. Many members earn hundreds or even thousands of
dollars / pounds per month with this income stream.

9) In the future, stock options, investment opportunities and other
sources of income become available to you to further increase your earning potential.

===================== END =======================

Jeg har ikke brydd meg om å sette meg inn i andre enn den jeg siterer her. Det er denne som brukes for å "få folk på kroken", de andre er stort sett en haug med svada.

Metode (overfladisk):
1. Starte lavt med fakta og små beløp - hva man tjener på å selge 1 av de billigste produktene. Dette nivået er det lett å få folk til å akseptere.
Allerede her begynne å nevne større antall og gjentagende inntekter. Folk klarer lett å godta at man verver 10 personer i løpet av en tid, og får et mindre månedlig beløp i faste inntekter etterhvert.
"Imagine having 10 members! You receive £300 per month"

2. Gradvis jobbe seg oppover på hva man kan tjene på salget, fra det billigste produktet til det dyreste. La folk selv forstille seg hva de kan tjene på å selge mange av hvert produkt hver måned. Hvis du har klart å "få dem med" på foregående punkt er de villige til å godta neste punkt også - ukritisk uten å sjekke om dette er realistiske tall.
"Imagine selling 4 a month. That means you earn $4000 a month."

3. Få dem til å forestille seg at det er DE som tjener på provisjon skyves oppover, altså at provisjonen går til mentor hvis noen selger et nivå de ikke har betalt for selv. I virkeligheten taper man på denne løsningen i starten, man mister mye av provisjonen. Dette er noe som frustrerer medlemmer skikkelig hvis de ikke har råd til å kjøpe seg oppover.
"If one of your team members hasn't qualified for the 2nd level but you have, and they make a sale of the 1st and 2nd product, they earn the commission for the first product and you earn the commission for the 2nd product sale. ($3000 to $5000)."

4. Få med at det lønner seg å satse seriøst, altså å kjøpe seg opp til høyeste nivå.
"If you're qualified for commissions on the 3rd product but a team member isn't, you earn the $7500 commission for that sale as well. This means that the people who take their business seriously get rewarded the most."

5. Fortell også overfladisk om de andre mulighetene uten å være for detaljert. Unngå å presentere altfor mye på en gang, men NEVN mulighetene slik at de er forberedt på slike ting siden.

"Imagine selling 4 a month"
Fantasi og logikk foregår i 2 forskjellige hjernehalvdeler. Hos de aller fleste mennesker undertrykker de hverandre, dvs. at man ikke bruker begge delene samtidig. Man bruker enten logikk eller fantasi. Folk blir altså lurt av sin egen fantasi og de bildene som selgeren ber dem forestille seg. Nøkkelordet er altså "Imagine ..." eller "Forestill deg ..." - presentert slik at folk kan forestille seg et levende bilde av at dette skjer i virkeligheten.

De som tenker på å bygge seg opp gradvis blir dypt frustrerte når de oppdager at de må kjøpe seg oppover for å få full provisjon på salg, for å forhindre at provisjonen går til mentoren istedenfor dem selv. Dette er jo stikk motsatt av det bildet de forestilte seg - der var det DE som fikk penger nedenfra.

Disse systemene skaper haugevis av frustrasjon og gir konseptet et dårlig rykte, men det får også folk til å kjøpe seg oppover hvis de har råd til det. De som ikke har råd blir dritt lei hele opplegget.og slutter. Mange løser dette ved å danne team med mentoren, dvs. at provisjonen deles mellom mentor og selger. Likevel - dette er langt unna det fantasien deres forestilte seg på hvordan inntektene skulle fordeles.

Man gir dem altså fantasiforestillingen om at det er DE som tjener på at provisjon skyves oppover. Folk klarer sjelden å forestille seg et motsatt bilde hvis de først har akseptert ett bestemt bilde i fantasien. Hjernen nekter rett og slett og godta det andre bildet. Man må først ut av en sinnsstemning før hjernen er villig til å godta det andre bildet.

Dette er en av grunnene til at de som var overbevist om at WMI/CCPro var "hederlig business" bare blir dypt frustrerte når andre mener at det er pyramider. Hjernen deres nekter rett og slett å godta dette nye bildet.

Materiale som "The Secret" eller "Think and grow rich" er godt egnet til å stimulere fantasi og svekke folks logiske evner. Svært mange nettverk har slike metoder som del av opplæringen sin, gjerne som en del av første pakke.
 

Mortenxx

Medlem
Erte opp Jay Kubassek litt mer?
Siden jeg vet at Compliance-avdelingen i CCPro sjekker bloggen BehindMLM sender jeg dem en oversikt over trøbbelet de har hatt i Norge (det er postet der, men avventer moderasjon):
I wonder why the company still allows for marketing in Norway?
They have already suffered great losses due to their business here in 2009 and 2010, yet they still allow it to continue? There are still many losses in store that can be initiated here, when the condition is stabilized slightly in the pyramid-case against WMI. We’re almost there now.

They lost the “Battle for the Internet” in 2009, right in the middle of their most important marketing campaign in Norway. It ended as usual: Jay Kubassek in the mud (he forgot to be the bigger person and walk away). Well, it was actually the company that ended in the mud. He was never there to be the bigger person. I don’t understand this tactic very well? You can’t just “walk away” on the Internet, pretending to be a bigger person. You can only give an impression of “not being there”? He surely “wasn’t there” in many terms of the phrase.

The Battle of the Internet
Forums, blogs and news that mentioned CarbonCopyPro as a pyramid scheme had at least all the top 4 matches in the search results (* sources). The consultants in Norway decided to remove the word “CarbonCopyPro” from websites and advertisements in January 2010.

Member flee
It was also here that we initiated the member flee from the company. It arose when the tactic to Per Gunnar Hoem’s downline was successful. They chose to market WMI directly, without CCPro – and found that sales increased. This happened in February 2010. Sales continued to rise for several months, but it decreased in October 2010 due to other circumstances (WMI’s pyramid issue).

The company’s poor performance in 2010 is mainly caused by events that happened here in Norway, events that have also affected other parts of the market. Yet they still continue? They only have a few consultants left here marketing towards the local market, and the local market is practically dead – but they haven’t withdrawn completely from this destructive market? I measure “poor performance” in more than just the current income.

* sources (in Norwegian):
(Jeg fjernet disse da jeg kopierte dette hit)
Engelsk er ikke helt min sterke side, ihvertfall ikke når jeg skal skrive ting selv. Jeg tror allikevel jeg fikk med det viktigste. Tiltaket er ment som et slags bidrag for at Jay Kubassek skal kunne gjenvinne deler av bakkekontakten - rettet mot den delen hvor han dikter opp imaginære fiender oppe i sitt eget hode. Jeg forsøker å fjerne noen av detaljene han dikter opp - blant annet det om at det er misunnelige folk fra samme bransje som baktaler ham.

Han kan få beholde noen forestillinger en stund til:
* "mindre vellykkede"
* "bruker altfor mye tid på forum og blogger"
* "don't manage to keep it up" (fordi jeg ikke er helt sikker på uttrykket)
Hans definisjon på "vellykket" er altfor snever foreløpig, så jeg scorer svært lite på innsatsen hvis vi bruker hans målestokk.

Usikkerheten rundt uttrykket "keep it up" gjelder "it". Jeg tror han mener å holde tempoet oppe. Hvis han mener noe annet har jeg massevis av kommentarer på lager - f.eks. "Hvorfor er du så interessert i min "it"? Du har vel din egen?"


Morten
 

Mortenxx

Medlem
Jeg tror heller ikke at Jay Kubassek er paranoid eller andre slike former for psykiske lidelser (jeg aner egentlig svært lite om hva som er hva av disse psykiatriske faguttrykkene). "Miste bakkekontakt" dekker også det spekteret som ikke omfattes av psykiatri, f.eks. der hvor fantasien har liten kontakt med virkeligheten.

Folk som svelger agnet rått og går på salgsargumentene har mild form for dårlig bakkekontakt:
4) Many people who purchase the first product, decide they
want to purchase the 2nd product. That means you earn between $4000 to $5000
per sale of the 2nd product. If you sell one of our third products you
earn $7500. Imagine selling just one a month let alone 10.
"Forestill deg å selge 1 av disse i måneden" er troverdig nok.
"Forestill deg å selge 10 av disse i måneden" har svært liten bakkekontakt. Folk som oppfatter dette som en mulig virkelighet har sannsynligvis svært liten salgserfaring. Bildene i deres egen fantasi vil vanskelig kunne omgjøres til virkelighet. Dette er ikke noen form for "usunn tilstand" i seg selv, det er bare fantasien som er litt for villig til å godta et bilde uten å sjekke fakta. Det begynner å bli litt mer usunt hvis man opplever følelsesmessige konflikter fordi virkeligheten ikke stemmer med fantasien, og man likevel velger å beholde fantasien slik den er.

Jay Kubassek hadde svært liten bakkekontakt da han så for seg internett som en "gullgruve", hvor man kunne bruke sosiale nettsamfunn, forum og blogger til å tjene en formue på markedsføring. Vi har sett hvordan virkeligheten utviklet seg i 2009 og 2010, at konseptet hans feilet temmelig kjapt da han møtte motstand. Han manglet å forestille seg internett på alternative måter, dvs. at han kun valgte å forestille seg et positivt bilde av mulighetene.

Jeg finner haugevis av andre områder hvor fantasi-forestillingene hans har dårlig kontakt med virkeligheten. Konseptet hans er gjennomsyret av metoder som har kortvarig positiv effekt, men som deretter får motsatt effekt. Han er langt unna å være det markedsføringsgeniet han innbiller seg å være.

"Dårlig bakkekontakt" omfatter også tilstanden hvor man holder fast ved en fantasiforestilling for lenge, selv når virkeligheten klart antyder at fantasiene ikke stemmer. Oppskriftene deres inneholder haugevis av metoder for å la fantasien undertrykke virkeligheten - noe som sjelden fungerer særlig lenge. Folk må rett og slett ha evnen til å korrigere sine egne fantasibilder underveis, ikke forvente at virkeligheten skal bli korrigert. Filosofien i amerikanske selvutviklingsbøker fokuserer svært ofte på å "trickse" hjernen til å tro på visuelle målbilder istedenfor virkeligheten.

Jay Kubasseks psykiske helse:
I en av videoene jeg ble påtrykket å se på våren 2010 vrøvler han i nesten 5 minutter om hvor "stort" CarbonCopyPro er, som et nettsamfunn hvor folk hjelper hverandre til fremgang - omtrent som noe av det største som har skjedd i verden. Han er temmelig usammenhengende og lite konkret i mesteparten av videoen. Videoen minner sterkt om "Tom Cruise on Scientology", en video hvor Tom Cruise prater usammenhengende om hvor "stort" Scientologi er. YouTube - Tom Cruise Scientology Video - ( Original UNCUT )
If you're a scientologist, and drive through an accident, you know that you are the only one that can help.
(diverse "puh" og andre lyduttrykk)
That's what scientology is all about (... at du får evner og ferdigheter som ingen andre har, slik at du automatisk vil være "rett person" for alle typer oppgaver - uavhengig av erfaring eller innsikt. Det er rett og slett DET scientologi handler om)
Dere får se videoen selv? Jeg prøvde å "nøytralisere" linken til videoen, men den dukker opp som aktiv link på forhåndsvisningen. Fyren er fullstendig usammenhengende, har masse latterutbrudd og andre typer "utbrudd", og er temmelig "intens" i deler av videoen.

Forsøk å forestille dere Tom Cruise når han tar kommandoen over redningsarbeidet i denne tilstanden? Som scientologist føler han oppriktig at han har full kontroll over alt som skjer, og han VET instinktivt hva som må gjøres (inne i hodet sitt). Likevel skaper han bare fullstendig kaos fordi ingen av de andre er "på samme bølgelengde" som ham.

Jay Kubassek var ikke fullt så usammenhengende som Tom Cruise. Han hadde heller ikke disse plutselige utbruddene, og var mindre "intens". Likevel ble jeg sittende igjen med omtrent samme følelse som på Tom Cruise videoen - bare litt mildere. Tom Cruise ble diagnostisert til å ha vært i en eller annen "psykiatrisk tilstand" såvidt jeg vet.

Jeg mener at Jay Kubassek tilsynelatende overskrider grensen mellom "markedsføring" og "usunn tilstand" i perioder, og jeg tror at han opplever en "uheldig bi-effekt" av enkelte selvutviklingsmetoder. Jeg tror at han oppriktig mener at konsulenter bør styre unna negativt materiale - basert på hans personlige forestillinger, ikke på markedsføringskunnskap. Det er en temmelig tragisk metode hvis man i markedsføring anbefaler folk å ikke lese nyheter. Det er langt over grensen for hva en rasjonell person er villig til å godta fra markedsføring.
 
Topp