Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Pro u

picxx

Well-Known Member
Hun har vært i Egypt gutter og jenter .. så dette er nok ikke noe tull.
Alle vet at de som har vært i Egypt ikke bedriver tiden med tull.
 

kongen

kongemedlem
Pro U er jo samme dritten som CarbonCopyPro men ettersom CarbonCopyPro fikk så mye negativ omtale fra kunder, så måtte de skifte navn.

Her er hva hun kjærringa som selger Pro U sier: "PRO var tidligere kjent som "CarbonCopyPro", men har nå blitt under navnet PRO"

Hmmm.... hvorfor måtte CarbonCopyPro skifte navn? Kanskje fordi CarbonCopyPro ble gjennomskuet som dritt og folk postet sine negative erfaringer om det på nettet. Men Pro U og CarbonCopyPro er akkurat den samme dritten.
 

Tonny Kluften

Administrator
Det er vel flere enn Lena Bjorn som selger Pro U?

Ugh, jeg blir litt matt av slikt, hvorfor må man være så innmari grisk at man må svindle folk? Ja, dumt spørsmål, jeg veit...

Dere som har mulighet, kan ikke dere lenke til denne tråden, bare en uviktig lenke fra en gammel bloggpost som ingen leser lenger eller noe. Det hadde vært innmari kjekt om potensielle kjøpere av Pro U kunne funnet denne tråden på Google og kanskje tenkt seg om to ganger før de kaster penga sine ut gjennom vinduet.
 
Sist redigert:

tyr897

Medlem
Akkurat som f.eks med leger eller eiendomsmeglere, jo bedre kvalifisert du blir, jo høyere provisjoner vil du tjene som en PRO affilate.

Med andre ord, dette er en mye mer respektert
måte å gjøre business på!
Ja, her er det bare å droppe medisinstudiene
 

kongen

kongemedlem
Sitat fra Pro U:
"det koster forresten kun $199 å joine som en affiliate"

Latterlige greier, nå har jeg sett at man må betale for å bli en affiliate også, jævla svindel. Hvem faen gidder å betale for å jobbe?
 

Mortenxx

Medlem
De får ihvertfall litt av en jobb med å redesigne markedsføringen - fjerne ordet "UNIVERSITY" og slike ting. "Universitet"/"university" er et beskyttet ord som hverken er tillatt i firmanavn eller markedsføring hvis man ikke har lisens/godkjenning (at man ER et universitet og ikke en bløffmaker).

En haug av useriøse firmaer skryter på seg ekstra status gjennom å bruke navn som "universitet" som del av navnet sitt.

Vi begynner å bli temmelig vant til markedsførings-SKRYT fra CarbonCopyPro. Jeg begynner oppriktig å lure på om det er det eneste de kan.
 

Mortenxx

Medlem
Jeg har stort sett samme problem her som jeg hadde i 2009 - fakta DRUKNER i markedsføring. Det er vanskelig å finne ut om detaljer i konseptet.

Såvidt jeg kan se er CarbonCopyPro fortsatt en "inngangsbillett", dvs. at konseptet er uendret på dette punktet. Man selger fortsatt "business opportunities" og ikke produkter. Produktene er ikke sentale i konseptet bortsett fra å gi det et skinn av legitimitet.

Hovedproduktet som erstatter produktene fra WMI er "Automatic Millionaire Academy". Det var litt mer vrient å finne ut om det er disse kursene eller interne kurs (PRO University) som gir rett til høyere provisjon - eller om dette er samme tingen.

Konseptet blir ikke mindre pyramidelignende med de endringer som er foretatt. Det presenteres først og fremst som en business opportunity "gi sjefen sparken". Hovedmotivet for å delta på kurs er ikke selve kursene, men at man blir "kvalifisert" for en høyere provisjon på hvert salg hvis man har deltatt på flere kurs - 10 prosent økning for hvert kurs (10 20 30 40 50 prosent provisjon).

CarbonCopyPro er egentlig en pyramide i seg selv, dvs. at bytting av produktlinje og kompensasjonsplan ikke har særlig stor betydning i spørsmålet om pyramidevirksomhet. Denne gangen bryter de i tillegg enda flere regler om markedsføring enn de gjorde tidligere - f.eks. ved at de presenterer dette som et "universitet".

Konklusjonen min blir at konseptet har enda dårligere sjanser enn det hadde i 2009, men at konseptet er relativt uendret bortsett fra å bytte produktlinje.

Hovedproblemet i disse konseptene er at man verver folk inn i samme system som seg selv, og at det omtrent ikke forekommer detaljsalg i et normalt marked. Å bytte produktlinje fikser ikke dette problemet - uansett om fyren har vært gjest på Oprah eller har vært "as seen on Google". :)


Morten
 

Mortenxx

Medlem
Jeg gjetter på at de har gitt noen "nøkkelpersoner" et gunstig tilbud som gjør det litt mer aktuelt å være lojale mot det nye nettverket.

"Nøkkelpersoner" er folk som har en noenlunde downline (Bjorna, Fuglestad, noen få andre).
"Gunstig tilbud" er trolig at man starter med 50 prosent provisjon fra dag 1, gratis deltakelse på kursene og andre slike ting - mot at de får med seg de fleste i sin egen downline.

Det spørs litt om hvor langt nedover i systemet de har vært villige til å gi slike incentiver, men folk er sjelden særlig lojale hvis de taper penger på å være det. Deltakere som har investert i kurs/seminarer fra WMI mister denne inntektsmuligheten, og i tillegg blir de påtrykket nye kostnader med kurs. Jeg gjetter på at noen av disse får en form for tilbud for å hindre at de hopper av.

Å dra med seg folk fra et krasjet nettverk har sjelden vært særlig vellykket. De er langt mer påholdne hvis de allerede har tapt penger 1 gang på nettverket.

Jeg spår en flukt fra dette nettverket i nærmeste fremtid - noen vil hoppe av NÅ mens andre vil hoppe av etter 1-2 måneder. Det eneste som kan hindre dette er et solid tilsig av NYE medlemmer som bringer friske penger inn i nettverket. Det er begrenset hvor mye penger man kan hente ut fra gamle medlemmer.


Morten
 

Mortenxx

Medlem
Enkelte sentrale personer i Lena Bjorna's downline hoppet visstnok av i desember - ble med WMI istedenfor å satse på Pro U. Thomas Fuglestad valgte visstnok å dra igang et eget team for WMI istedenfor å bli med videre på CCPro eller bli med i PGH's downline. Beslutningen virker temmelig fornuftig på kort sikt - Pro U har temmelig dårlige sjanser, og PGH's downline er i masse trøbbel. Man har bedre sjanser hvis man ikke blander seg inn i dette trøbbelet når man kan unngå det.

Opplysningen ble plukket opp på Hegnar Online "Annen virksomhet". Ikke av de mest pålitelige kildene, men denne type opplysninger pleier stort sett å være korrekte. Noen har rett og slett sjekket nettsidene hans og fortalt om endringer, at han har fjernet henvisninger til Lena Bjorna og markedsfører WMI via et eget team.

Jeg tror Pro U kommer til å kollapse av seg selv, så jeg gidder ikke å sjekke noe detaljert før saken har fått tid til å utvikle seg. Det er enklere å sjekke hvem som er igjen om 2 måneder enn hvem som lot seg lokke med på nytt konsept.
 
Topp