Jeg har stort sett samme problem her som jeg hadde i 2009 - fakta DRUKNER i markedsføring. Det er vanskelig å finne ut om detaljer i konseptet.
Såvidt jeg kan se er CarbonCopyPro fortsatt en "inngangsbillett", dvs. at konseptet er uendret på dette punktet. Man selger fortsatt "business opportunities" og ikke produkter. Produktene er ikke sentale i konseptet bortsett fra å gi det et skinn av legitimitet.
Hovedproduktet som erstatter produktene fra WMI er "Automatic Millionaire Academy". Det var litt mer vrient å finne ut om det er disse kursene eller interne kurs (PRO University) som gir rett til høyere provisjon - eller om dette er samme tingen.
Konseptet blir ikke mindre pyramidelignende med de endringer som er foretatt. Det presenteres først og fremst som en business opportunity "gi sjefen sparken". Hovedmotivet for å delta på kurs er ikke selve kursene, men at man blir "kvalifisert" for en høyere provisjon på hvert salg hvis man har deltatt på flere kurs - 10 prosent økning for hvert kurs (10 20 30 40 50 prosent provisjon).
CarbonCopyPro er egentlig en pyramide i seg selv, dvs. at bytting av produktlinje og kompensasjonsplan ikke har særlig stor betydning i spørsmålet om pyramidevirksomhet. Denne gangen bryter de i tillegg enda flere regler om markedsføring enn de gjorde tidligere - f.eks. ved at de presenterer dette som et "universitet".
Konklusjonen min blir at konseptet har enda dårligere sjanser enn det hadde i 2009, men at konseptet er relativt uendret bortsett fra å bytte produktlinje.
Hovedproblemet i disse konseptene er at man verver folk inn i samme system som seg selv, og at det omtrent ikke forekommer detaljsalg i et normalt marked. Å bytte produktlinje fikser ikke dette problemet - uansett om fyren har vært gjest på Oprah eller har vært "as seen on Google".
Morten