Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Problem med web10.nu

onlyme

New Member
Har en god venn som opprettet et no domene hos disse for 4 år siden. Han har ikke brukt domenet, og aldri vært pålogget kontoen de siste år. Han driver en bedrift med 100 millioner i omsetning innen restaurant og eiendom, og betaler alle regninger punktlig. Han har fått regning fra web10 og alltid betalt denne. Så viser det seg at web10.nu har glemt å ta med webhotellet på regningen, så han har bare betalt for domenet. Noe han ikke har greie på, han har bare betalt regningene. No har de i over en måned hatt en barnslig side ute på domenet hans at det ikke er betalt. Dette firmaet har jo ingen telefon. Han får ikke logge på, og han får ikke regning på det de mener han har betalt for lite. De gidder knapt svare på mail, og hvis de svarer er like tåpelige svar som supporten pleier å gi.

På toppen av det hele er han asiat, og føler dette svært krenkende.

Hvordan i allverden får en egentlig kontakt med dette firmaet?

 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hvorfor er det krenkende fordi han er asiat?

Om jeg var han/dere ville jeg peket domenet over til et annet webhotell og lastet opp siden der. Samtidig ville jeg sporet opp eierene av firmaet og ringt de privat.
 

onlyme

New Member
Hvorfor er det krenkende fordi han er asiat?

Om jeg var han/dere ville jeg peket domenet over til et annet webhotell og lastet opp siden der. Samtidig ville jeg sporet opp eierene av firmaet og ringt de privat.

Han får jo ikke tilgang til kontoen så han får låst opp domenet heller
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Ah, det gjør jo saken litt verre. Jeg vet ikke om det hjelper å gå til norid direkte, men er jo verdt et forsøk.

Jeg ville uansett ha søkt opp de som jobber i firmaet privat. Og forøvrig så lærer vi jo gang på gang at man aldri skal velge en hosting leverandør som ikke tilbyr telefonsupport (selv om det bare er innenfor vanlig kontortid).
 

onlyme

New Member
Ah, det gjør jo saken litt verre. Jeg vet ikke om det hjelper å gå til norid direkte, men er jo verdt et forsøk.

Jeg ville uansett ha søkt opp de som jobber i firmaet privat. Og forøvrig så lærer vi jo gang på gang at man aldri skal velge en hosting leverandør som ikke tilbyr telefonsupport (selv om det bare er innenfor vanlig kontortid).

Jeg får maile web10.nu en link til denne tråden. Så kanskje de skjerper seg
 

onlyme

New Member
Herlighet, hvis han betaler for hosting for de fire årene må han da få åpnet kontoen. Har ikke web10.nu kommet med forslag til løsning? Har han spurt om de vil komme med et forslag?

Domene og hosting ble kjøpt for 4 år siden, og jeg la bare inn en enkel startside. Planen var å lage en skikkelig side med tiden. De har mange selskaper så dette domenet var bare på et av de. Moderselskapet har betalt regninger etterhvert som de har kommet, men i sommer har de visst bare fakturert for domenet, og det har jo ikke de på regnskap registrert. De har bare betalt. De har aldri vært pålogget webhotellet de siste årene.

Når han oppdager denne stengningen mailer han de, og får tilbakemelding om at de bare har betalt domeneavgiften. Han mailer de på nytt, og spør om passord for å logge på å betale med kredittkort. Ingen respons. Han sender ny mail for å få opplyst utenstående. Ingen respons. Han sender enda en mail der han ber om at de sender regning eller gir tilgang på konto for kortbetaling.
Svar: siden er stengt fordi bare domenet er betalt, ikke webhotel.

Mer håpløst kan det vel ikke bli.
 
T

Tommy

Guest
Søppel!

Virker ikke som web10 tar kundene sine på alvor. Har 5 aktive domener parkert hos dem med webhotell og full pakke. Har kjempe-problemer med oppetid og ikke minst tiden det tar å motta e-post. Vi opplever opptill 2 timer. Dette holder bare ikke!

Når jeg tar kontakt, får jeg bare en unskyldning og noe sånn som at "vi jobber med å rette feilen". Dette problemet har jeg hatt i laaang tid, og jeg skjønner at jeg er alt for tolmodig. Det kan da ikke ta år å "rette feilen"

Fikk godt inntrykk av dem og i med at de har serverne sine i DK (og ikke i US) trodde jeg at tid på levering/mottak ikke ville være noe problem, men den gang ei. SKYGG UNNA!
 
U

Uregistrert

Guest
web10 har vært nede i hele dag, hva skjer?

Er det noen som hvet hva som skjer på web10.no? Mail og websider har vært nede i hele dag. Det virker som alle serverne deres er nede.
 

Alf

Medlem
De store amerikanske har 24/7 support, chat etc. Koster deg en 50 lapp ekstra. Finnes mange gode norske også.
 
Topp