Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Proxy side populært?

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Hei...

Vil starte med å si at jeg ikke vet helt hvor denne posten skal ligge :)
Helst flytt den hvis den ligger feil.

Til mitt spørsmål :)

Jeg lurte på hvordan det er med proxy sider i norge.. er det noe trafikk ? er det noe "penger" i det?

Har noen andre her på forumet en Proxy side?

Noen tips hvis dere har ?
 

sKrud

Meget sliten student
Thja..penger er det vell i det meste bare man gjør det bra nok.. men tror nok du vil tjene mer på å bare starte en blog..:p

Det fins utrolig mange proxysider der ute..De allerfleste som driver proxysider har 10 000 .info domener med samme siden på med annet design..å når det i tillegg fins ufattelig mange som driver med dette blir kakestykket på vær ganske så lite..

Men vet faktisk ikke om noen norskeproxysider...men hvorfor snevre det inn ennå mer da??

Du kan jo prøve å søke på proxysite i google å se hvor mange treff du får..
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Kjør i gang en "alt-mulig-dritt-blogg..." . Om du bare sitter på ett domene, så bare start en blogg, og skriv om alt mulig dritt... Rett og slett "Dritt-bloggen."
Skriv helst på engelsk... Det er hvertfall litt mer penger å hente på adsense da... :p
 

Gomlers

Member
brukernavn:
Har du noensinne prøvd å hive ut annonser fra andre enn Google i proxy-framen øverst på
de sidene som brukeren besøker? (Om du kjører med frames)
- Og hvordan har eventuelt dette gått?
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg har aldri brukt adsense på de sidene som brukeren besøker, da vil jeg tjene gode penger i en uke og så miste adsense kontoen min. Det er strengt forbudt å kjøre adsense der. Jeg har vært litt lat når det gjelder annonser på de "proxifiserte" sidene. Kjører stort sett bare et banner for en musikkside jeg har.
 

Ståle

Medlem
Lurer også på et par ting ang proxys. Hvor mye bandwidth går det med på proxyer?
 

Tonny Kluften

Administrator
Det er umulig å si. Det kommer an på hvor mye trafikk du har og hvor trafikken kommer fra.
Men du må uansett blokkere de store fildelingssidene (megaupload , megasexupload eller hva de nå heter alle sammen) ellers kan du bare glemme å drive proxy.
Og du må ikke bruker cgi proxy for den spiser opp alle resursene på serveren. Prøv zen proxy hvis du skal begynne med dette.

Og gi meg ryktepoeng for å hjelpe deg :D
 

Ståle

Medlem
Det er umulig å si. Det kommer an på hvor mye trafikk du har og hvor trafikken kommer fra.
Men du må uansett blokkere de store fildelingssidene (megaupload , megasexupload eller hva de nå heter alle sammen) ellers kan du bare glemme å drive proxy.
Og du må ikke bruker cgi proxy for den spiser opp alle resursene på serveren. Prøv zen proxy hvis du skal begynne med dette.

Og gi meg ryktepoeng for å hjelpe deg :D

hvis du kan si meg sånn sirka hvor mye båndbredde det går med på la oss si 1000 unike så vanker det ryktepoeng! ;)
 

Tonny Kluften

Administrator
Hvis du må ha et tall:
1000UV = 1 GB, veeeeeeeeeeeeeeeeldig cirka og det betinger at du har blokkert alle filer større en 2-3 Mb også.



Dette putter du i .htaccess for å blokkere sider.

RewriteEngine on
# Options +FollowSymlinks
RewriteCond %{HTTP_REFERER} megarotic\.com [NC]
RewriteCond %{HTTP_REFERER} megaupload\.com
RewriteCond %{HTTP_REFERER} depositfiles\.com
RewriteCond %{HTTP_REFERER} cixoyun\.com
RewriteCond %{HTTP_REFERER} fury-tech\.com
RewriteCond %{HTTP_REFERER} rapidcat\.us
RewriteRule .* - [F]
 
Sist redigert:

Ståle

Medlem
Alright, takk for den. Tror jeg skal sette opp en proxy, bare for å ha prøvd det også:)

Uansett, prøvde å gi rep til deg, men systemet mente jeg burde gi noen andre rep først. Hmm..:rolleyes:
 
Topp