Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Publiseringsløsning for nettavis

Travellingman

Nettgrunder
Takker igjen! Ja, jeg mener det var relatert til permalinkene, Travellingman. Men jeg tror jeg slet med å bruke æøå selv om permalinkene ikke var for søkemotorer men kun nummererte også.

Bruker aldri æøå i permalenkene, er det særnorske bokstaver i overskriften redigerer jeg det bort i linken om det ikke allerede er gjort automatisk av WP. Enkelt og greit ;)
 

hansson

Langveisfarende
Overraskende at ikke Drupal nevnes når temaet er nettavis. Drupal er i ferd med å bli den nye standarden hos nyhetsnettsteder som bruker åpen kildekode. Journalisten.no hadde en åpen overgangsprosess til Drupal for noen få år siden og har gode erfaringer. Tidligere var det Escenic og lignende mammutløsninger for skandinaviske nettaviser, men disse er på vei ut. Les denne: Gratis programvare truer Escenic - Mediebedriftene

ABC Nyheter kjører på Drupal. Noen internasjonale som gjør det samme:

BBC (alle nettmagasinene)
The Economist
Cnn
Popular Science
Die Zeit
 

Tonny Kluften

Administrator
Veldig interessant artikkel.

ABC Nyheter sier: "Vi bestemte oss for å utvikle våre egne moduler basert på Drupal, og leide inn utviklere for å gjøre det.".

Det kan jo tyde på at det må ganske kraftige modifikasjoner til for at Drupal skal ha riktig funksjonalitet?

Jeg vet ikke hvor rett Knut Ivar Skeid i Escenic har her: Gratis er ikke gratis - Mediebedriftene
Det er jo tross alt han som er største konkurrent til Drupal, men et poeng har han definitivt.
 
Sist redigert:

hansson

Langveisfarende
Nå må vi huske på at disse miljøene har absolutt null peiling på utvikling selv. Det du kanskje kunne klart å fikse selv fordi du driver med web til daglig er helt gresk for en redaksjonsleder, som derfor må hyre inn proffer til å gjøre jobben. Dermed blir selv den minste plugin en oppgave for en utvikler. Det er likevel langt bedre tider enn da man skulle ha modifisert noe i Escenic der alt tok minst 5 måneder planlegging og en halv million kroner å få til, mens svensker i dress fløy rundt i Norden og spiste snitter med konsernledelsen i mediehusene. Det var helt syke budsjettnivåer (rundt 1999-2002). Det tok lang tid å bli kvitt denne avhengigheten til monstersystemer som var dyre og tungdrevne og i tillegg helt låste for innblanding fra frilansere. Det er altså relativt nytt for denne bransjen å bruke systemer som kan modifiseres av en php-frilanser på 2 dager.
 

arvehinna

Medlem
En ferdig mal beregnet for lokalaviser

Hei

Jeg jobber i firmaet InBusiness AS, og vi har levert over 30 nettløsninger til norske lokalaviser. Dette kjøres i et egenutviklet publiseringsverktøy, og løsningen er utviklet i sammen med Landslaget for lokalaviser. Vi mener derfor å kjenne de daglige utfordringer små lokalaviser står ovenfor når det gjelder publisering på nett.

Vi vet også at økonomien kan være noe begrenset, så vi har lagt oss på et lavt prisnivå.

Vi leverer også Wordpress løsninger, men vår erfaring er at den ikke er optimal for lokalaviser, men der kan folk selvsagt være uenig :)

Ta gjerne en titt på noen referanser:

http://www.ryfylke.net/

Arendalstidene - Forside

Søvesten - Forsiden

Fjuken - lokalavisa for Ottadalen - Framsida

Grannar - Nyhende

Fjordabladet - Forsiden

OPP.no - Forside

Det er bare å ta kontakt med meg om du ønsker mer informasjon.

Mvh
Arve Hinna
arve@inbusiness.no
 
Topp