Kjapp og trygg hosting for Wordpress

registreringsbolaget.se - nordiskdomanhantering.com - Nordic DomainHosting - svindel?

neitakk

Medlem
Jeg lurer på om det er en del som er blitt lurt her og sagt ja. Kommet til EEC og fått inkasso advarsler? Har noen fått brev om at domstol er inne i bilde?
 
Jeg lurer på om det er en del som er blitt lurt her og sagt ja. Kommet til EEC og fått inkasso advarsler? Har noen fått brev om at domstol er inne i bilde?

Hei,

Det er det, EEC har til tross for innsigelser sendt ut inkassokrav, noe som gjør brudd på inkassoloven. De har også sendt ut brev med trusler om stevning i domstol. Dette har vi meldt ifra til Finanstilsynet flere ganger som har en "åpen case" og tar gjerne imot flere anmeldinger for å kunne gjøre en korrekt vurdering av firmaet.

Siden disse startet i Juli 2011 har ingen av våre medlemsbedrifter betalt 1 krone til selskapet, vare seg til NDH Sweden AB (Nordic Domain Hosting), European Economy Control AB eller det nye Bolerino AB.

Med andre ord skal du ikke skremmes av å motta inkassovarsler eller trusler om domstol fra disse. De mener at det er Svensk tingrett som skal benyttes på grunnlag av at dette står presisert i avtalevilkårene - da kan man opplyse at tvisten gjelder om det finnes noe avtal i det hele tatt og det kan da selvsagt ikke refereres til noe som står I avtalen. Når det er selger som har oppsøkt deg i Norge er det automatisk norsk lovverk som gjelder.

Mvh
Per Fredrik J. Svedlund
Adm. Direktør
Trygg Handel AS
 

neitakk

Medlem
Fint å høre, jeg har også en åpen dialog med Finanstilsynet og har også gjevnlig kontakt.. Har sendt dem en del info. Takk for god informasjon
 
Sist redigert:
Siden disse startet i Juli 2011 har ingen av våre medlemsbedrifter betalt 1 krone til selskapet ...]

Det skal selvsagt være Juli 2010 i settingen her over. Det har altså snart gått 2 hele år uten at noen av våre medlemsbedrifter har betalt 1 krone til domene-haiene.

Mvh
Per Fredrik J. Svedlund
Adm. Direktør
Trygg Handel AS
 
Siste nytt ang. Nordic Domain Hosting:

Nordic Domain - Nytt navn, ny logotype - gammel svindler!

Det velkjente svindelselskapet Nordic Domain Hosting / Nordisk Domänhantering sender nå ut fakturaer med nytt navn, ny logotype og nytt norsk kontonummer for betaling.

Det nye navnet de skriver ut på fakturaene er Nordic Domain AB. Organisasjonsnummeret som står oppgitt (556902-6106) går til det nyregistrerte "Nordisk domän hantering AB" som ble registrert den 3. september 2012 - med samme styre som i det tidligere firmaet NDH Sweden AB.

Les hele saken: Nyheter: Nordic Domain - Nytt navn, ny logotype - gammel svindler! - Trygg Handel
 

FredrikNas

Förvirrad svensk :)
Hvordan ser disse fakturaer ut, er det "Google tjenesten Google", "Bluffdomener" eller det som jeg fikk på tlf idag, noen som rett og slett ringer og sier at de tilbyr patent på domenenavn over alle TLD:er?
 
Hvordan ser disse fakturaer ut, er det "Google tjenesten Google", "Bluffdomener" eller det som jeg fikk på tlf idag, noen som rett og slett ringer og sier at de tilbyr patent på domenenavn over alle TLD:er?

Bilder på fakturaer fra "Nordic Domain", Nordic Domain Hosting og Bolerino finnes det mange av på våre nettsider. Bland annet kan du se bilde på den nyeste på linken ovenfor.
 
de legger fort på om man begynner å stille uskyldige spørsmål. for eks. "Hvorfor vil noen andre ha det domenet navnet?" Eller "Jeg ser at det ikke er registrert ennå. Hvorfor skal jeg registrere det gjennom dere?"

De har ringt 2 ganger det siste året, og lagt på selv begge gangene..
 
Falske firmaer i Sverige svindler nordmenn

Norske småbedrifter svindles av falske selskaper som selger «beskyttelse» av nettadresser.

– Hei, jeg ringer for å fortelle deg at noen forsøker å kjøpe domenet ditt, lyder den vennlige svenske stemmen i telefonen.

– Men hvis du betaler 1995 kroner, så kan vi beskytte dine rettigheter til domenet ditt før noen andre tar det.

Kilde: NRK - Falske firmaer svindler nordmenn - Økonomi

Politiet: – Grove kriminelle bak svenskesvindel

Politiet i Sverige kjenner godt til de falske, svenske telefonselgerne som nå har kastet seg over det norske markedet. De ber det norske politiet reagere.

Kilde: NRk - ? Grove kriminelle bak svindel - Økonomi
 

zapotek

Medlem
Hehe har de startet opp i Kina også nå? Fikk nettopp mail fra et Kinesisk firma som påsto at et Shanghaibasert foretak var i ferd med å registrere .ch versjonen av et .org domene jeg har ;)
 
Hei,

Denne typen av "virksomheten" har blitt brukt flitig runt om i verden under en lenger periode. Jeg tror de første svindlerne av denne typen startet opp på 90-talet da domeneregistreringer ble allt vanligere, samtidig som at folk flest ikke kjener godt nok till hvordan dette fungerer i praksis.

Sverige, med sin top-plassering av internettbruk har lenge vært en "pioner" innen for denne bransjen, men flere ulike land som følgt tett efter.

Som en anektot blev jag for en stund siden kontaktet av en bekant som arbeider i sør-øst asia som også hadde blitt kontaktet av en Kinesisk selger som prøvde å selge dyre domener til han, som han med enkelhet kunne registrere selv for en brøkdel av prisen denne selgeren vill ta betalt. Mitt enkle råd till denne personen - og også til alla andre som blir kontaktet av slike firmaer - er å kort og godt legge på røret, eller å ta opp samtalen på bånd slik at vi sammen skaper en kunskapsbase på hvordan denne svindelmetoden brukes.
 
Sist redigert:
A

aabbcc

Guest
Hadde nettopp en kunde som videresende meg en sånn og hadde tenkt til å kjøpe kinesiske domener. Fikk stoppet dem. Det værste er at det er andre gang på ganske kort tid at noen har spurt meg om lignende - ganske oppegående folk som holder på å gå på disse domenesvindelene. Får også lignende mail med firmanavn/trademark, som man må forte seg å registrere i Kina.

ABC
 
Topp