Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Regnskapsprogram

Tonny Kluften

Administrator
Datax er et svært og ommfattende program med rimelig bratt læringskurve. Trenger du det?
At jeg i prinsippet holder meg unna alt som heter Mamut er en annen sak... :D hvorfor? Jo, etter å ha sett et titalls nettsteder som de leverer stoler ikke på dem for 5 flate øre, det er jo bare tull det de driver med der. Jeg prøvde også datax ett år og var ikke fornøyd med brukerstøtte.
 

sta

Medlem
Bruker Ajour Office selv, men nå har de jo mistet grunnen til at jeg valgte Ajour i utgangspunktet (Spør vår regnskapsfører, som nå er tilgjengelig gratis for alle brukerne av Firmadrift.no i stedet for å være forbeholdt Ajour-kunder), så jeg er litt åpnere for å bytte regnskapssystem om jeg finner noe bra. Ikke fordi Ajour Office er dårlig (kan godt hende at det er det sammenlignet med andre regnskapsprogrammer, det vet jeg ikke), men fordi de ikke lenger har det lille ekstra som skiller dem fra konkurrentene, og da kan jeg like godt prøve å finne et regnskapsprogram som virker 100 % av tiden.
 

Living Glad

Brukertittel
Jeg har brukt mange regnskapsprogrammer som er forskjellig i bruk og forskjellig i pris. Det finnes klart de som klarer "veldig mye" og de som klarer det du trenger. Finesser kan du glemme - du bruker de nesten aldri uansett. Det er min erfaring.

Mamut er desidert den beste du kan få tak i. Det finnes en billigversjon av den.

Mamut er også klart den mest brukervennlige og dessuten så går det kjappest å føre i den - grunnet hvor smart de har bygget opp Mamut.

Når en begynner å føre en del bilag om dagen, la oss si 300 stk så begynner det å bli veldig viktig hvor enkel den er å bruke ved flytting mellom bilag, punching inn osv.

I tillegg så kan du, hvis du er flink, lage egne rapporter hvis du har deres rapportmodul.
 

Mannen i gata

New Member
Mamut er desidert den beste du kan få tak i. Det finnes en billigversjon av den.

Mamut er også klart den mest brukervennlige og dessuten så går det kjappest å føre i den - grunnet hvor smart de har bygget opp Mamut.

Du kan neppe ha prøvd Matrix? Jeg kan virkelig anbefale Matrix! Da snakker man om billig og brukervennlig program som slår Mamut med glans. Jeg betaler 580 kroner i året for regnskap og fakturaprogram, mot Mamuts 1188 kroner. Det er under halv pris det, og det står absolutt ikke tilbake for effektivititet og funksjonalitet!
 

Smbinfo

Medlem
Uni Økonomi Start er rimelig og svært brukervennlig, men også¨svært funksjonsrikt program. Ville kanskje valgt dette over Mamut om du ønsker å ha det installert lokalt på PCen.

Det har også en behjelpelig og hyggelig kunderservice. Kan anbefales.

Regnskapssystem | Unimicro økonomisystemer

Ellers vil de fleste programmer, lokale eller nettversjoner, gjøre nytten. Ser man bort fra pris, er det på brukervennligheten du vil merke forskjellen.

Har også brukt nettprogrammet Project Management WE - 24SevenOffice. Veldig greit å slippe backup, installasjon etc, men brukervennligheten og funksjonene er mer begrensede.

Tripletex og e-ecomonics er også nettløsninger som kan være verdt å sjekke ut. Uni Økonomi vant prisen for beste regnskapssystem for småbedrifter hos PCworld, men mange av programmene som var med fikk helt grei score. Finner ikke hele testen igjen på nettet, må lastes ned: IDG.no Whitepaper - PC World testsenter: Regnskapsprogrammer

Supportavgiften(du kommer til å trenge support) er verdt å merke seg. Noen har en fast pris, uansett hvor mye du ringer, mens andre tar per minutt. Andre igjen har maks antall minutter gratis pr samtale etc.
 
Topp