Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Reisesider sitt inntektspotensiale

Hey!

Ser at flere her inne driver egne reisesider. Har plutselig fått mye fri (sommerferie, takk gud) og jeg vurderer derfor å sette i stand en egen. Er likevel litt usikker da jeg har null formening om inntektspotensialet som affiliate for reiseaktører.

Er det derfor noen som kunne dele hva dere får inn via affiliate på en reiseside (og dette i forhold til besøkstallet på side)? Hadde satt stor pris på det!

Kristen
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg tviler på at noen her vil dele konkrete tall. ;)

Når det er sagt er det ingen tvil om at det er penger å hente i reisenisjen. Men det er mye konkurranse, folk har nettsider om de fleste temaer enten det gjelder kontinenter, storbyer, atraksjoner eller andre ting. Så jeg tror du må belage deg på å legge inne myye arbeid før det kommer inn noe særlig inntekter. Evt klare å finne på noe litt nytt.

Hvordan tenkte du å gjøre det? Skrive om byer, land, "syden", kontinenter eller andre ting?
 

pleb

Medlem
Du skal få et tips av meg; gjør den så nisjebasert som overhodet mulig. "Reiseverdenrundt.com" er et heltidsprosjekt. "Reisetiltaiwan.com" litt lettere å skvise noen kroner ut av.
 
Jeg tviler på at noen her vil dele konkrete tall.

Av ren nysgjerrighet (er ny i "gamet"); hvorfor det?

Hvordan tenkte du å gjøre det? Skrive om byer, land, "syden", kontinenter eller andre ting?

Med tanke på nisje så ser jeg egentlig for meg å "presentere" ulike byer. Ideen er da å lage nettsteder for litt mindre turistbyer eksempelvis Bern, Hamburg og Cannes (mindre konkurranse rundt presentasjon av disse). På, svært, lang sikt håper jeg på å få i stand en portal som kan gi deg reiseby-anbefaling basert på brukerens egne preferanser, og linke dette opp mot de repektive nisjesidene.

Det skal forøvrig nevnes at inntekter ikke er den eneste motviasjonen for dette prosjektet. Jeg ser på å opprette slike nisjenettsteder som en fin introduksjon til "webutvikling" og skrivetreningen vil også komme meg til nytte.
 
A

aabbcc

Guest
Med tanke på nisje så ser jeg egentlig for meg å "presentere" ulike byer. Ideen er da å lage nettsteder for litt mindre turistbyer eksempelvis Bern, Hamburg og Cannes (mindre konkurranse rundt presentasjon av disse). På, svært, lang sikt håper jeg på å få i stand en portal som kan gi deg reiseby-anbefaling basert på brukerens egne preferanser, og linke dette opp mot de repektive nisjesidene.

Det skal forøvrig nevnes at inntekter ikke er den eneste motviasjonen for dette prosjektet. Jeg ser på å opprette slike nisjenettsteder som en fin introduksjon til "webutvikling" og skrivetreningen vil også komme meg til nytte.

Jeg også har primært reisesider for å teste ting, lære meg litt om webutviklng, affiliates ol. Det som er fint med slike sider er at man ikke har noe særlig ansvar, man kan leke seg og prøve seg litt frem. Er man opptatt med annet så kan man la de ligge, noe som dessverre skjer alt for ofte.

Men ikke forvent liten konkurranse på Cannes!

aabbcc
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg hørte at en gründer ofte bruker 10000 timer på å få suksess og det er sikkert ikke så gæli når det gjelder webgründere heller. TIlsvarer vel 5 år i full jobb. Hva som menes med suksess vet jeg ikke :D Men jeg brukte nok 10000 timer fra scratch i 2005 til det gikk ok i 2010 og mer en ok nå. Er 100% selvlært og de 10000 timene inkluderer opplæring. Men man tjener jo litt penger underveis også.

Så har man ytterpunktene, de som aldri kommer noen vei uansett og de som skyter gullfuglen med et bra prosjekt med èn gang.

Alt er mulig :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Uansett nisje og prosjekt så krever det sin mann. Reisenisjen er en nisje hvor man finner ekstremt mange nettsteder som dekker hele spekteret ift oppdatering, type nettsted, inntjening etc.

Hva andre tjener på sitt nettsted gir deg ingen indikasjon på noe som helst egentlig, da det mange ganger er små ting som skal til for å gjøre forskjellen. Det blir omtrent som en brukerundersøkelse som blir gjort med kun 3 testpersoner. Det er lite man kan trekke ut av det.

Hopp i det med begge bena! Få på plass konsept, nettsted, innhold, sosiale medier og ikke minst de måleinstrumentene du vil bruke til å måle suksessfaktorene på.

Lykke til!
 
Topp