Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Reklame i posten for en affiliate

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Har en bekjent som kjører post om morgenen. Han er en god kompis av meg, så han tilbydde seg å slippe litt reklame nedi postkassene for meg om jeg hadde lyst til det. Da lurer jeg på hva slags regler som gjelder for dette. Etter hva jeg har forstått så må jeg bare legge ved adresse og kontaktinformasjon om hvem reklamen kommer fra?

Så til hovedspørsmålet mitt. Kan jeg lage mine egne reklamer for affiliates og slippe i postkassen? Så lenge jeg lager mine egne elementer osv? Jeg tenkte å lage en liten flyer for Brafilm / DVD utleie / Bra Film / DVD utleie pÃ¥ nett, som er affiliateside av BRAFiLM :. Jeg skal selvfølgelig designe min egen grafikk (så fremt ikke brafilm gir meg tillatelse, har ikke spurt enda). Og jeg vil oppgi adressen til leibrafilm.no, ikke brafilm.no!

Er det lov?
 

Tonny Kluften

Administrator
Genialt Egon. Men det spørs om posten liker det ? Det kommer vel an på om posten har regler for om ansatte kan jobbe for andre.
Det er jo for eksempel ingen regel om at du ikke selv kan reise rundt og legge reklame i postkassa til folk?

Jeg kan ikke tenke meg at brafilm vil hindre deg i dette så lenge folk ikke tror at det er brafilm som leverer denne reklamen.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Posten kan forsåvidt ikke finne ut av om den ansatte bare har med seg en ekstra flyer eller om noen har kjørt rundt og levert disse på egenhånd. Tror ikke det er noe problem (jeg skal jo ikke opere på noe stor skala allikevel!). Nei, etter hva jeg forstår så er det ingen regel som sier at du ikke kan reise rundt å selv legge reklame i posten til folk. Det eneste er vel dem som har en sånn lapp som står at dem ikke ønsker uadressert reklame, men det er vel bare å kline på adressen min flyeren, så er vel det problemet løst?

Nei, jeg har ikke kommet så langt som å ringe brafilm enda, da dette ble påtenkt for noen timer siden. Jeg vurderer sterkt å teste det, da dette er en reklameform jeg har null erfaring med. Men når jeg tenker over hvor mye reklame som dukker opp i posten i løpet av dagen, så må det jo være litt og hente på det : )
 

Harlem

Medlem
Dette er det samme som uadresert spam i mail boksen din!
Ser jeg at det er en affiliate av et større firma som spammer meg så sender jeg denne mailen videre til hovedfirma... Det har stoppet eks anntall affiliate spammere gjennom tiden! Så en slik ide vil neppe gi deg noe store inntekter! I tillegg er det flere og flere som legger seg inn på listen over adresser som ikke vil ha uadresert post! Og det vil også gjøre dem bare enda mer pissed så flyeren din har enda større sjangse til å havne i søppla!
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Etter hva jeg har forstått så må jeg bare legge ved adresse og kontaktinformasjon om hvem reklamen kommer fra?

Det eneste er vel dem som har en sånn lapp som står at dem ikke ønsker uadressert reklame, men det er vel bare å kline på adressen min flyeren, så er vel det problemet løst?

Som du ser, så har jeg ingen planer om å sende uadressert reklame..
 

Harlem

Medlem
Jepp! I første omgang de som reserverer seg mot det ja!
Men flere og flere gjør det! Og resten kaster antagligvis 90% av reklamen i postkasse uten å lese den...

Eneste målgruppe som kanskje leser allt som havner i postkassa er dem
over 70. Men dem har jo ikke annet å gjøre.. Og jeg vet ikke om dem er målgruppen din?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det koster meg uansett ikke annet enn litt blekk fra printeren og prøve, så jeg kommer iallefall til å forsøke! Så har jeg i det minste testet ut denne metoden også..
 

Christian

Medlem
Jepp! I første omgang de som reserverer seg mot det ja!
Men flere og flere gjør det! Og resten kaster antagligvis 90% av reklamen i postkasse uten å lese den...

Eneste målgruppe som kanskje leser allt som havner i postkassa er dem
over 70. Men dem har jo ikke annet å gjøre.. Og jeg vet ikke om dem er målgruppen din?

Ring alle store aktører som omsetter for milliarder årlig og bruker blant annet reklame i postkassa for å markedsføre seg! De har blitt lurt!
 

Harlem

Medlem
Ring alle store aktører som omsetter for milliarder årlig og bruker blant annet reklame i postkassa for å markedsføre seg! De har blitt lurt!


Du er våken... :rolleyes:

Hvem er disse firmaene som leverer ut flyers i postkasser i Norge og tjener
milliarder?

Og har du papirer/statestikk på hvor mye av inntektene som kommer fra akkurat salg via postkasse reklame..

Og til slutt, PRODUKT MOT KUNDEGRUPPE!!!!!!!!
Et viktig faktum er at flere og flere unge/voksne kaster reklamen de får i posten rett og slett fordi tiden til å lese/se på alt som kommer i posten er ikke der lenger! Jeg så en undersøkelse angående reklame i post her ved nyttår skifte i år.. Tror det var et program på NRK som hadde den. KUN 2 av 5 under 45 år leste reklamen som dem fikk i posten! Mens hele 4 av 5 over 55 år leste all post inkl reklame dem fikk i posten.

Så et viktig faktum er at skal det være lønnsomt å sende ut reklame via post som uadressert post. Så bør det være noe som fenger den eldre generasjonen. Type SPARKJØP osv...

I den sammenheng denne tråden ble startet så mener jeg at det vil være lite lønnsomt for trådstarter og buke tid å penger på et slikt markedsførings prosjekt! Men når det blir gjort gratis eller koster minnimalt som det muligens ville gjøre i dette prosjektet så er ikke så mye å tape på det!

Men hva vet nå jeg... Jeg er kun en av de 2 under 45 år som ikke leser den slags reklame og kaster den direkte! :)
 

Christian

Medlem
Byggmakker, bohus, maxbo etc...Leste bare tre første linjene i posten din. Får lese ferdig i morgen. Hele poenget mitt er at det blir flosete å si at det ikke funker. Hadde ikke uadressert reklame fungert hadde det ikke fungert. punktum

God helg :)
 

Tonny Kluften

Administrator
Men hva vet nå jeg... Jeg er kun en av de 2 under 45 år som ikke leser den slags reklame og kaster den direkte! :)

Ok, du kaster vanligvis reklame, men vent litt, den dagen du skal selge leiligheten din så kaster du ikke reklamen fra eindomsmeglere selv om du har gjort det i 10 år.
Poenget mitt er at den personen som i øyeblikket trenger din tjeneste eller vare ikke kaster reklamen, men leser den med interesse.

Dette er en treffende kommentar:
"Ring alle store aktører som omsetter for milliarder årlig og bruker blant annet reklame i postkassa for å markedsføre seg! De har blitt lurt!""

Alle vet at reklame i postkassa til syvende og sist bærer frukter.
 

Harlem

Medlem
Ok, du kaster vanligvis reklame, men vent litt, den dagen du skal selge leiligheten din så kaster du ikke reklamen fra eindomsmeglere selv om du har gjort det i 10 år.
Poenget mitt er at den personen som i øyeblikket trenger din tjeneste eller vare ikke kaster reklamen, men leser den med interesse.

Dette er en treffende kommentar:
"Ring alle store aktører som omsetter for milliarder årlig og bruker blant annet reklame i postkassa for å markedsføre seg! De har blitt lurt!""

Alle vet at reklame i postkassa til syvende og sist bærer frukter.

Nei, som jeg sier... Jeg vet jo ingenting for jeg er en av de mange hundre tusen som sier nei takk til uadressert post!

Og du har så feil så feil! Jeg har verken kjøpt min nå værende leilighet via reklame matriell fra et megler hus i posten min og jeg solgte min forrige leilighet IKKE ved at jeg fikk noe reklame fra en megler i posten min!!

Og den dagen jeg skal selge leiligheten min på nytt så gjør jeg som så utrolig mange flere.. Jeg søker på nett! Jeg går innom min lokale eiendomsmegler i byen, jeg BRUKER IKKE reklame matriell i posten min som hjelpe middel!

Hva du gjør får jo være din sak, men å tro at bare for at du gjør det så gjør jeg det eller alle andre. Det er jo like dumt som å tro at alle mennesker er like innvendig, det er kun utvendig som skiller oss! :rolleyes::p

POENGET MITT her er "BUDSKAPET" i det trådstarter skal selge...
Etter mitt syn er dette et produkt som bøyer seg mot den "yngre" garde!
Og med yngre så mener jeg 40 minus... Denne kundegruppen leser mindre og mindre uadressert post... Det er ikke noe jeg påstår.. Det er bevisst statistiskt som nevnt tidligere!
 

Tonny Kluften

Administrator
Hvis det er et produkt de trenger så leser de det, snakker om å tro at bare for at du gjør det så gjør jeg det eller alle andre det.

Prøv å fjerne klistremerket på postkassa di så vil du en gang i mellom finne noe ok i all den søpla som havner i kassa di. Du vet jo ikke engang hva vi får når du ikke får noe av det selv.

Du tror virkelig at alla kaster all reklame, det stemmer bare ikke.
Bruk fornuften da og innse at de store firmaene, datakjedene, møbelfirmaene og de andre som fyller opp kassa mi ikke satser gamle folk. Du vet sikkert at reklame generelt ikke er myntet på eldre folk, men på yngre. Disse store firmaene har egne folk som evaluerer effekter etter reklamekampanjer og tror du virkelig at elkjøp kjører kampanje etter kampanje bare fordi det er så morsomt. nei, de tjener store penger på dette, og det er ikke eldre folk som reiser til elkjøp og handler.

Hva med å lese litt om markedsføring før du uttaler deg så skråsikkert om eldre?
 
Topp