Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Reklame/Spam på epost. Det tar aldri slutt!

Tony J

Alle skal få
Kan man bli saksøkt for å sende ut en reklame på epost til noen som ikke har bedt om det?

Jeg selv opplever i tide og utide masse spampost fra norske bedrifter. Jeg prøver alltid å huke av nyhetsbrev o.l for å slippe slike ting, men alikevel kommer epostene.

Tony
 

Tony J

Alle skal få
Den jeg får flest på er registrert hos brreg ja. Antar at da må jeg bare godta det?

Hva skjer dersom man sender ut epostreklame til folk som ikke har bedt om det på noen som helst måte?

Tony
 

zapotek

Medlem
Hva skjer dersom man sender ut epostreklame til folk som ikke har bedt om det på noen som helst måte?

Dette skjer:

86-c33444df-4f84e9a6.jpeg
 

Tony J

Alle skal få
Dette skjer:

86-c33444df-4f84e9a6.jpeg


Hehe

Tok poenget, så det blir bare advarsler ut av slikt? Er lei av reklame jeg ikke har bedt om selv, men forstår at jeg må godta det dersom reglene er slik i forhold til brreg.no , men hva dersom jeg har en emailadresse som ikke er registrert der, f.eks en hotmailadresse. Kommer jeg noe vei med å klage? :)
 

Tony J

Alle skal få
Det er (desverre) lov å sende slik spam til post@firmanavn.tld-adresser. Personlige som bjarne@firmanavn.tld, er ikke lov.

Fortsatt ingen som svarer på hva jeg virkelig lurer på. Hva kan jeg som person gjøre hvis noen gjør noe slikt som ikke er lov og som går ut over meg? Hvis det er et annerkjent firma som har på en eller annen måte skaffet seg epostadressen min og markedsfører seg mot meg uten min tillatelse. Hva kan jeg gjøre, og hvordan blir de straffet?
 

Tony J

Alle skal få
Det første du burde gjøre er å slette epostadressen fra Brønnøysund.

Så lenge adressen er generell (post@ - mail@) er det fullt lovlig å sende ut epost.

jeg får reklame på navn.etternavn@ og support@

I mitt tilfelle står navn.etternavn@ i brreg.
 

kongen

kongemedlem
Det er ulovlig å masseutsende reklame uten forhåndssamtykke til epostadresser som inneholder navn, uansett hvor epostadressen er publisert.

Klag til Forbrukerrådet. Når samme firma har fått en del klager så vanker det dyre straffegebyr.
 

Tony J

Alle skal få
Det er ulovlig å masseutsende reklame uten forhåndssamtykke til epostadresser som inneholder navn, uansett hvor epostadressen er publisert.

Klag til Forbrukerrådet. Når samme firma har fått en del klager så vanker det dyre straffegebyr.

Er dette kun ved navn?

Hva er sjansen for at det blir endel klager? Hvis jeg klager så får jeg følelsen av at det er kun meg? Finnes det noen som har fått slike straffegebyrer allerede, og evnt hvor hardt straffet blir dem?
 
Topp