Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Respons på Folkstr

TorsteinO

Art Director & grunder
Nja, det er en ting som er viktig for meg i forhold til å kjøpe software, nemlig at jeg vet at softwaren leverer det den lover, og hvis jeg ikke føler at jeg kan stole på personen som selger det, så blir det dårlig med salg.

Her er jeg f.ex. veldig skeptisk til hva gutten egentlig kan. Jeg har dessuten sett at han kopierer hemningsløst fra andre tidligere, så hvordan kan jeg vite at jeg ikke plutselig vil få en advokat på nakken, fordi han har kopiert noe grafikk og bruker det uten lov til folkstr? Eller kanskje at supporten plutselig fordufter, enten fordi han bare ikke gadd lenger, ikke klarte å få ting til å funke, eller kanskje fordi han har kopiert noe kode uten lov og fått en advokat på nakken selv?

Føler jeg at jeg ikke kan stole på folk, så kjøper jeg ikke en dritt.
 

picxx

Well-Known Member
Føler jeg at jeg ikke kan stole på folk, så kjøper jeg ikke en dritt.

Om det er åpen kildekode er vel slike ting som bagateller å regne.
Om hele systemet derimot er (zen)kodet blir det noe helt annet.
Jeg vet ikke hvordan folkstr selges, men de aller fleste plattformer selges som åpen kildekode.
 

picxx

Well-Known Member
hehe, nja, njo, hjelper ikke så mye om det er åpen kildekode med mitt php-kunnskapsnivå :D da ender det bare med at jeg må betale noen masse for å ordne noe jeg allerede har betalt for, derfor er support ganske crucial for meg :p

Om ting (software) er billig, og det er enda billigere å leie inn en inder for å fullføre prosjektet ser jeg ikke helt problemstillingen?
"Ingenting er gratis"
 

TorsteinO

Art Director & grunder
nja, jeg er jo litt skeptisk til det med å leie inn sånne supercheapo-folk jeg vettu ;)

Men helt klart, bare jeg kan definere oppgaven klart nok så jeg er helt 100% sikker på at jeg får det jeg vil ha (har skjønt at det er fordømt viktig når man leier inn sånn superbillig arbeidskraft), f.ex. å legge til en liten ekstra feature i et eksisterende script, så bør det være et bra alternativ.

Er man derimot ikke helt sikker på hva problemet er (som jeg tror kunne bli et problem for meg i endel situasjoner...), så vil jeg heller betale litt mer og bruke noen jeg kjenner her hjemme, som jeg kan ringe til og snakke med osv. Kjenner noen flinke studenter f.ex. som heller ikke koster skjorta, så det ordner seg :)

Menneh, nå blir det mye off topic her.
 

webforumbruker

New Member
Agdersoft/Tubheieboy er ikke hva de utgir seg for

Jeg kviet meg skikkelig for å legge inn et innlegg på forum om dette, men etter en del tipsing om denne tråden så kan jeg ikke dy meg. Jeg skriver dette innlegget først og fremst for å hjelpe Hans Kristian Løvdal (Tubheiaboy) og Agdersoft slik at han selv skjønner at han må stoppe med dette. Andre grunnen er for å advare dere og sette en stopper på disse småsynsingene på nett. Denne saken har jeg tatt opp med lærere og administrasjonen på hans skole hvor elevbedriften Agdersoft EB holder til. Dette har ikke gitt resultater og Tubheiaboy fortsetter videre, derfor dette innlegget her.

Tubheiaboy er svær svært aktiv på veldig mange forums på nett. Det var tilfeldigvis her vi kom over han. Han høstet veldig mye ros og godord som webdesigner. Han ble fremstilt som et geni av en 15-åring. Han tok i mot alle respons og undertrekte at han stod bak all design han la ut.
Etter en del mailutveksling var vi få timer fra avtalt oversendelse av kravspesifikasjon for firmasider han skulle utvikle. Agdersoft informerte også om at de tok halvparten av beløpet før start.

Vi kom over en del interessante ting, og et par timers granskning kom vi opp med dette: (Her er en oversikt over hva Agdersoft/tubheiaboy skiltet med som nettsider, samt screenshots av de originale).
Originalsider presenteres med URL, Agdersofts er linker til screenshots av nettsidene før de ble tatt ned.

Denne historien er veldig veldig lang, og det er en del info av personlig karakter som jeg ikke kommer til å legge ut her. Hovedpoengene som kort og greit oppsummerer Agdersofts kompetanse, seriøsitet, tyngde og moral kan gjenspeiles her.

1) DontLament - Joseph Hallahan - Web Design & Development
(Tilsvarende Løvdals personlige webportfolio)

2) Crestfallen: Online Portfolio of Matt Trienis
(Tilsvarende Agdersoft bedriftssider)

3) Online Portfolio of Josh Starr
(Tilsvarende Løvdals personlige designportfolio)

4) Orange tape Studios | Web design & development
(Tilsvarende Agdersofts infoside pr dags dato, men som nå er flyttet til:
Agdersoft).


Her er linker til screenshots fra Agdersoft/Tubeheiaboys:
http://www..****..no/media/Agdersoft.png

http://www..****..no/media/Agdersoft2.png

http://www..****..no/media/Lovdal%20design.png

http://www..****..no/media/Lovdal%20web.png


Det er snakk om 4 nettsider fra 4 individuelle designer bosatt forskjellige steder i verden. Ikke bare er design kopiert, men også hele portfolioer med prosjekter som de påstår å stå bak eller ha vært med på.
Jeg har kontakt med samtlige av disse designerne i dag.
Sitter på lange mailtråder som kunne vært fristende å legge ut for å poengtere, men kommer ikke til å gjøre det. Kan i det minste si at flere av disse designerne har sendt mail til Agdersoft på eget initiativ, i tillegg til at skolens admin vet om dette.

Dette var mitt første og siste ord i denne saken.
 
Sist redigert av en moderator:

TorsteinO

Art Director & grunder
Se der ja, enda mer han har kopiert, kan dessverre ikke si annet enn at det ikke overrasker meg. Noe av det har vi jo oppdaga allerede, se denne tråden: https://www.webforumet.no/forum/tjenester/767-web-og-grafisk-designer.html

En litt mer patetisk greie, men som han dessverre fikk fjerna før jeg tenkte på å ta screenshot av det, var "logoene" han hadde lasta opp på profilen sin på deviantart.com, der var det ting av "litt mer troverdig kvalitet" (dvs crap), men selv det hadde han jo ikke laget selv. Se den andre tråden jeg viser til, der har jeg lagt inn link til forumet han fikk dem fra.
 

Knut

Medlem
Noen burde kanskje vurdere en anmeldelse av denne fyren for det ser jo ikke ut til at det hjelper om han blir "busta" på diverse forum.
 

JesseJames

New Member
Japp, endelig har jeg fått solgt hosting tjenesten min med 23 kunder for en sum på 5 siffer.

Det er japaneren Eiji Otsuka, som nå er den heldige eieren av Right-Hosting.com, og jeg håper han greier å videreføre den supporten og hjelpen jeg har gitt til min kunder.

Mer informasjon sitert fra blogen til Hans Kristian & co.

Tar jeg et søk på Eiji Otsuka via google, får jeg i overkant av 4000 hits om en japansk comic book writer. Manga bl.a.

Her er noen hits:
Fra amazon
Fra google

Dette innlegget forblir i synsekategorien, siden det ikke finnes noen harde fakta. Men historien om den heldige eieren som har overtatt tjesten med 23 kunder for et 5-sifret beløp, virker ikke spesielt troverdig.
 

Ståle

Medlem
privat?....har ingen planer om å gjøre det privat...hvorfor skulle jeg liksom det?

Vet ikke helt om det var rett post å fokusere din energi på og skrive svar. Er et par andre innlegg her som gjerne skulle hatt et svar eller to... :rolleyes:
 
Topp