Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Rettigheter på .no-domener

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!

Nope, den hadde jeg ikke forsøkt og får heller ikke noen resultater når jeg søker der. Ikke tror jeg dem finner noe om jeg ringer på Mandag heller, men det er like greit å få det gjort slik at jeg vet hva jeg har å forholde meg til.

Det er en liten sak jeg lurer på i forbindelse med dette. Domenet har jeg bestillt, men dette vil jo ikke bli registrert før Mandag ettermiddag regner jeg med da. Dersom dette tyske firmaet ikke har noen som helst registrert varemerke, men får registrert varemerke ETTER jeg har fått domenet igjennom, vil dem da ha krav på mitt domene?
Det er vel logisk at dem ikke har det, men sånn for ordens skyld liksom... :p
 
Sist redigert:

Fredrik

Medlem
Google.no var registrert av en annen person før de kom til Norge. I rettsaken ble domenet overført til google uten lange forhandlinger. Hvis du kan vise til en god sak for at du skal ha domenet tror jeg det kan gå greit. Hvis du feks registrerte domenet coke.no og skriver om kokain så vil jeg påstå at det er helt greit i forhold til cola.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Google.no var registrert av en annen person før de kom til Norge. I rettsaken ble domenet overført til google uten lange forhandlinger. Hvis du kan vise til en god sak for at du skal ha domenet tror jeg det kan gå greit. Hvis du feks registrerte domenet coke.no og skriver om kokain så vil jeg påstå at det er helt greit i forhold til cola.

Jeg ble litt usikker når jeg leste dette. Mener du det slik at dersom ett utenlandsk firma heter Datanerd, og ikke har noen form for noen registrerte varemerker, vil jeg kunne registrere Datanerd.no da, eventuelt skrive om Datanerd sine produkter, og da kan ikke denne bedriften kreve dette domenet (dersom denne bedriften registrerer noen form for varemerke) fordi jeg faktisk har innhold som er relevent for domenet?

Alt dette jeg spør om kan jeg jo igrunn bare ta over tlf i morra, så det er ikke krise om dere ikke har noen svar til meg her nå :p
 
Topp