Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Samarbeid "Annonsebilag"

picxx

Well-Known Member
Noen som har lagt merke til VGnett's "annonsebilag"?

annonsebilag.jpg


Lurte på om det var noen som var intresserte i et slags slikt samarbeide?

Det jeg kunne tenkt meg i et slikt samarbeid:
- Vi setter opp en blogspot blog som alle i samarbeidet får tilgang til.
- Alle sider som blir annonsert/linket til i artiklene på blogspotbloggen må legge til et slikt "annonsebilag" (evt. en rss stream, eller noe) (grei plugin her : KB Advanced RSS Widget -- KB Plugins: The best Wordpress plugins are free ) på sin side.
- Det aller beste er om man kunne vist disse rullerende, men det får egentlig bli opp til hver enkelt å avgjøre hvordan de skal vises. Ett krav er likevel at ett minimum av linker til artiklene/annonsene på blogspot bloggen skal vises.
- En kan f.eks. linke til sider som bruker twingly i sine annonser, for å skaffe mere trafikk til blogspotbloggen (og dermed også får filtrert trafikken inn til andre sider).
- Sidene som deltar bør være "skikkelige" sider, og ikke "twinglyhore blogger", spamblogger eller annet som eier ikke bruker tid på. Innholdet på sidene bør være bra, og ikke stride mot norsk lovverk.
- Blogspotbloggen skal være 100% annonsefri, med unntak av linker i sidebaren til de sidene som deltar og linkene i selve artiklene.

Enkelt forklart:
- Du får tilgang til en blogspot blogg, og skrive artikler der (GODE artikler...se eks. på annonsebilaget på vg).
- Du må legge til en "annonse" blokk/modul på din blogg/side.
- Dine artikler blir vist på andres sider, og vica versa.

Hvis noen kunne tenkt seg et slikt samarbeid, ta kontakt på pm, via min kontaktside, eller på fisherheart attttt hotmail døtt com

Spørsmål takes her i denne tråden.

p.s. hvis ingen er intresserte vil jeg likevel bli å sette opp en slik mellom noen av mine egne sider, så om du kommer inn her og tråden er gammel, kan du likevel ta kontakt for å høre om det fremdeles er mulighet til å delta. :)

p.p.s. mulig denne ble plassert feil, så mod's står fritt til å flytte på den.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Hva er det egentlig du ønsker?

Mulig det var litt krøkete forklart over, men skal prøve igjen.
1: Det opprettes en blogspot blogg.
2: Deltakere kan legge inn "annonse artikler" på denne bloggen.
3: Alle deltakere kjører feed fra denne bloggen på sin egen side.
4: Frekvensen man skriver artiklene(annonseartiklene) bestemmer man selv.

Ønsker du å at alle i et nettverk kjører en rss-annonse på sin side fra sidene i nettverket?

Nei.
Hele poenget er at det ikke skal være noe linknettverk.

Jeg forstår ikke helt hvorfor du skal ha blogspot-bloggen?

For å unngå at dette skal bli et linknettverk.
 

picxx

Well-Known Member
Her vil det vel bli ganske mye "møkkaartikler" og ikke minst vil det kreve ekstra klikk skal det bli trafikk til den siden jeg ønsker trafikk.

Hensikten med det hele er at sidene som viser feeden skal være "skikkelige" sider og man skriver ikke "møkk" for å promotere en god side.

Jeg ville heller blitt med på et annonsenettverk med noe lignende - men, uten blogspotbloggen ;)

Som sagt over er dette for å unngå et linknettverk, noe det ville blitt uten bloggen.
Jeg ønsker ikke at siden min skal bli deindeksert i google, og det tror jeg heller ikke andre ønsker? :)
 

kongen

kongemedlem
Blir ikke dette noe ala artikkelmarkedsføring? Og blogspotbloggen fungerer som en artikkelbase?
 

picxx

Well-Known Member
Blir ikke dette noe ala artikkelmarkedsføring? Og blogspotbloggen fungerer som en artikkelbase?

Definisjonen på hva det er kan jo være intressant nok, men spiller egentlig ingen rolle for meg.
Ideen min bak dette var å prøve noe som kanskje var litt nytt, og som flere kunne tjent litt på (jeg har aldri testet før, så vet ikke hvordan det vil bli i praksis).
 

picxx

Well-Known Member
Den annonsebilagsaken lenker vil ikke til eksterne sider? Alle sidene som er lenket til er jo på VG.no sitt domene!

Akkurat hvor denne basen ligger er egentlig ikke intressant, medmindre jeg hadde hatt en baktanke ved å legge den på eget domene og bygd opp dette.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Akkurat hvor denne basen ligger er egentlig ikke intressant, medmindre jeg hadde hatt en baktanke ved å legge den på eget domene og bygd opp dette.

Du tok tydeligvis ikke poenget! Jeg tror ikke VG vil tillate deg å lenke disse annonsebilagene utenfor VG.no sitt domene, ergo kan du ikke sette opp blogspot eller noe annet tull.
 

picxx

Well-Known Member
Skjønner at det meste som er nytt kan missforståes, men dette har ikke noe med hverken VG eller andre å gjøre. "Annonsebilaget" hos VG var kun brukt som et eksempel på hvordan andre gjør det.
 

Bjørn Andersen

Webmaster
Er med om man kan skrive en artikkel om erotiske produkter feks. Er nå bare gi en lyd om mulig, kan stille med en blog eller to ganske kjapt.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg vil ikke moderere artiklene så lenge de er gode og holder seg innen norsk lov.
Send meg en pm eller ta kontakt Bjørn, så skal jeg sende deg innlogg til blogspot + måter du kan integrere feeden på (feeden er allerede brent hos feedburner, så det burde gå helt fint).
 
Topp