Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Samarbeid om FB markedsføring o.l?

Johan

Medlem
Antar at de fleste som driver nettbutikk også har en FB side. Er det noen som kunne tenke seg å samarbeide. Jeg ser for meg at vi f.eks kan poste linker til hverandres nettbutikker og at de som liker kan blir med i trekninger av varer. Vi kan også linke til hverandre i nyhetsbrev etc, etc. Det er vel bare fantasien som setter grenser.

Noen som har noen tanker og ideer om dette.

Er du interessert kan du også sende meg en PM med tlf nummer så kan vi ta en prat
 

Johan

Medlem
Antar at de fleste som driver nettbutikk også har en FB side. Er det noen som kunne tenke seg å samarbeide. Jeg ser for meg at vi f.eks kan poste linker til hverandres nettbutikker og at de som liker kan blir med i trekninger av varer. Vi kan også linke til hverandre i nyhetsbrev etc, etc. Det er vel bare fantasien som setter grenser.

Noen som har noen tanker og ideer om dette.

Er du interessert kan du også sende meg en PM med tlf nummer så kan vi ta en prat

Har alle som har en nettbutikk så mye penger å bruke på markedsføring at det å få gratis markedsføring ved å samarbeide om å markedsføre hverandre gjennom nyhetsbrev, FB o.l er uinteressant? Eller er det i utgangspunktet en dødfødt ide?
 

Rismoen

Medlem
Min tanke er hvorfor skal jeg sende reklame for en annen butikk til mine kunder ?

Du hjelper han med og få nye kunder og han hjelper deg med og få nye kunder.

Facebook likes får dere sikkert mer av også.


Dette virker som en super deal spør du meg ;)
 
Sist redigert:

Johan

Medlem
Min tanke er hvorfor skal jeg sende reklame for en annen butikk til mine kunder ?

Det måtte jo være for at den butikken gjør akkurat det samme for din butikk.

Eksempelvis har jeg en butikk med FB side som har ca 27500 følgere og en nyhetsbrevliste med ca 4000 mottakere av nyhetsbrev. Jeg er interessert i å treffe andre som driver nettbutikker (ikke samme produkter som meg selvfølgelig). Hvis de inkluder tilbud fra min butikk i sitt nyhetsbrev når jeg ut til flere, og hvis jeg inkludere dem når de ut til flere. I tillegg til at dette er gratis for begge parter så får kanskje kundene av begge butikkene flere gode tilbud og bedre opplevelser, noe man ikke skal kimse av. På samme måten kan man bruke FB siden til å få flere følgere.

Alternativet er at begge parter må bruke ressurser på å utvide egne adresselister og få flere FB følgere, ressurser som kan brukes til annen form for markedsføring, utvikling eller fritid om så er.

Jeg tror det vil skape en 4xwin-situasjon, du tjener på det, dine kunder får flere eksklusive tilbud, jeg tjener på det og mine kunder får flere eksklusive tilbud ..., men igjen, det kan jo bare være at det er jeg som er en naiv idiot.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg er svært skeptisk mot FB. Det er rett før vi må betale for alt som heter eksponering. Å ha en like på en page ingen ser noe av er ikke verdt noe.
Jeg må kikke nærmere på det, men det lover ikke bra: med mindre vi betaler blir det ikke eksponering der :-(
Litt svart hvit, men trenden virker være der.

Nyhetsbrev er noe annet! Gir man god info er det gull verdt.
Tabbet meg ut med utvalget her en dag: tilbudene gikk ut til alle kunder istedenfor kun innenfor 1 butikk; vi fikk en del ekstra bestillinger, men det var ikke tenkt slik. Stor facepalm :-/
 
Topp