SEO & domene navn valg.

En tråd i 'Domener' startet av OldHP, 9 Jun 2009.

1. Tonny Kluften

Tonny Kluften Administrator

Ok, hvis det gamle domenet ikke skal ha web hotell må du redirecte det fra registraren din sitt kontrollpanel. Spør registraren din hvordan du gjøre dette.

Redirect sees ikke som en link. Men med 301 redirection vil du beholde link juice fra det gamle domenet.

2. OldHP Medlem

Flott.

Takk skal dere ha for den opplysningen.

3. OldHP Medlem

Hmm

Nå har jeg lastet opp htaccess filene (brukte en generator) fordi domeneshop ikke hadde de. Tok vekk www forewarding på domenet som jeg hadde før jeg lastet opp filene. Betyr det at om jeg nå besøker den gamle siden og blir redirected til den nye så fungerer koden? Hvordan ellers kan jeg se om koden/det jeg lasta opp fungerer?

4. Tonny Kluften

Ja, hvis du besøker den gamle siden, men blir sendt til den nye så virker koden. Slik det er akkurat nå så blir du ikke videresendt ser jeg og det virker da ikke.

5. OldHP Medlem

OK

Da bare www redirecter jeg isteden , har sagt ifra til alle linkpartnere mine om endringen og det eneste jeg vil miste er den halvtimen-timen med submission manuelt til internasjonale directories.

Et seo spørsmål:
    Den gamle siden har PR 0 - Den havnet etter en viss stund nærmest første siden, hoppa litt fra 1 side til 2 på toppen. Vil da den nye siden gjøre det samme (lik innhold)? For PR av den gamle siden var jo 0 og da kan det ikke sies at rangeringen av siden økte pga linkene den hadde?

Kan google straffe meg om den nye siden blir indeksert samtidig som den gamle ikke blir oppdatert og har dermed likt innhold?

6. Altberger Medlem

"Da bare www redirecter jeg isteden..."

- Skjønner det kan virke vrient og jeg fikk det ikke til selv jeg heller. Måtte bruke andre til å utføre det, men det tror jeg var lurt likevel.

Fordelen med en 301-redirect er vel at Google da legger sammen resultatene for begge domener og summen/resultatet for begge regnes som ett. Google vil dermed skjønne at dette er samme nettsted.

Selv har jeg en 301 redirect fra http://www.mittunikedomene til http://mittunikedomene

Dette skal vistnok hjelpe Google til å forstå at dette er samme nettsted og dermed får du flere innlenker til din site. (innlenker er viktig)
    Noen eksterne siter lenker til http://www.osv... mens andre eksterne lenker til http://osv... Ved å slå disse 2 sammen til 1 får jeg økt antall innlenker

- Tror det var slik det var :)

Sist redigert: 18 Jun 2009
  7. Geir E. Medlem

Det er helt korrekt.

8. zapotek

zapotek Medlem

Ja det er vel slik det skal gjøres etter boka, selv om jeg personlig tror Google skjønner at det er samme domene uansett.

9. Tonny Kluften

Du bør ikke ha to identiske nettsteder. Google vil favorisere det orginale.

Jeg kan hjelpe deg med dette her. Hvis du gir meg innlogging til serveren din skal jeg ordne .htaccess for deg. Ser forresten at du redirecter nå, hvordan gjorde du det?

10. OldHP Medlem

Jeg

Jeg brukte bare www forwarding :eek: Sendte Pm med innloggingsinfo!

11. Tonny Kluften

Ok, da har jeg lagt inn .htaccess på serveren din og det fungerer slik det skal ikke sant? HVis du prøver gammeltdomene.com/katalog/logrer.html så redirecter det til nyttdomene.com/katalog/logrer.html. Slik mister du ikke noen dyplinker :)

12. OldHP Medlem

Jegvet ikke jeg.

EDIT: Ja det fungerer når jeg bruker www. forran. Uten www forran står det at domene er parkert hos domeneshop.no

Takk skal du ha Tonny!! :)

13. Tonny Kluften

Ser da ut til at både med og uten www virker nå?

Sist redigert: 18 Jun 2009
  14. OldHP Medlem

Hm

Ikke hos meg. Står Beklager, denne koblingen ser ut til å være brutt

15. Tonny Kluften

Del denne siden