Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sindre has gone koko!

Sindre

Medlem
Siden til Sindre er midt i blinken for en som feks. selger motivasjonscd'er med Anthony Robbins eller Zig Ziglar. Om jeg hadde solgt modellfly, ville nok en annonse på Glabladet gitt heller dårlig respons.

Samme med siden til Msites. Finn et nettsted om Håndball og plasser annonsen der.

Enig, slike annonser kunne passet fint på Glabladet. Men etter min erfaring, basert på respons fra annonsører, passer Glabladet også utmerket til å annonsere for andre nettsider på. Altså andre blogger og informative/underholdende nettsider, samt nettsider man kan kjøpe ting fra (spill, bøker, osv). Disse annonsørene har enda ikke klaget en eneste gang, og flere av dem har kommet tilbake flere ganger. To av dem anbefaler annonsering på Glabladet her i tråden. :)

Annonsen til Msites var en annonse til en annonse om å sende inn søknad og CV.. faktisk.. Og håndball er en sport for spesielt interesserte. Det å skrive om håndball blir innenfor en enda trangere nisje igjen. Den typen annonser fungerer (tydeligvis) ikke så bra, men det tror jeg helt ærlig ikke den hadde gjort på de andre norske bloggene heller. Med mindre det var en populær blogg som handlet om sport.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg føler faktisk ikke det er Glabladets ansvar å fortelle deg at annonsene dine kanskje bommer på målgruppen som Glabladet har som lesere.

Hvem skal fortelle meg det da? Det er helt klart en selgers ansvar at kunden får mest mulig ut av annonseringen!

Annonsen til Msites var en annonse til en annonse om å sende inn søknad og CV.. faktisk.. Og håndball er en sport for spesielt interesserte. Det å skrive om håndball blir innenfor en enda trangere nisje igjen. Den typen annonser fungerer (tydeligvis) ikke så bra, men det tror jeg helt ærlig ikke den hadde gjort på de andre norske bloggene heller. Med mindre det var en populær blogg som handlet om sport.

Budskapet gikk mot journalister, ikke mot håndballsupportere - det er en viss forskjell på det!
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hvem skal fortelle meg det da? Det er helt klart en selgers ansvar at kunden får mest mulig ut av annonseringen!

Tuller du? Påstår du virkelig at annonseselgere skal si nei til potensielle kunder fordi de ikke har tro på hva de nå enn annonserer for? Det blir fort tynt og jeg nekter å tro at det er annonseselgere som stopper annonsører i å annonsere på bloggen sin.

Jeg er sikker på at om jeg kontakter hvilken som helst annonseselger i Norge og sier jeg vil annonsere for scientologi er jeg sikker på at ingen ville stoppet meg!
 

Sindre

Medlem
Det jeg vil gjøre fremover, er å gi en diskret, liten advarsel til annonsører som jeg føler blir fjern fra målgruppen min, sånn at de kanskje ikke kan forvente samme respons som mer egnede annonser kan få. Så får annonsøren velge å gjøre det han vil på bakgrunn av det.

Selv om jeg potensielt kan miste annonsører på dette, tar jeg ikke det så tungt. Det finnes plenty med muligheter der ute! :)
 

picxx

Well-Known Member
Det jeg vil gjøre fremover, er å gi en diskret, liten advarsel til annonsører som jeg føler blir fjern fra målgruppen min, sånn at de kanskje ikke kan forvente samme respons som mer egnede annonser kan få.

Om du vet sånn cirka demografi og besøkstall på siden din er det ikke din go'morn å vurdere hvorvidt annonsøren passer til målgruppen på siden din. Om noen ville annonsert for parykker på en blogg jeg har om formel 1 biler måtte de gjerne ha gjort det, så lenge de betaler meg, og ikke forventer at gutter og menn som er intressert i formel 1 skal kjøpe så mange parykker.

Noe annet blir det jo selvsagt om jeg ikke vil la annonsøren annonsere på siden, da det blir liggende alt for fjernt fra mine besøkende.
 

Sindre

Medlem
Om du vet sånn cirka demografi og besøkstall på siden din er det ikke din go'morn å vurdere hvorvidt annonsøren passer til målgruppen på siden din. Om noen ville annonsert for parykker på en blogg jeg har om formel 1 biler måtte de gjerne ha gjort det, så lenge de betaler meg, og ikke forventer at gutter og menn som er intressert i formel 1 skal kjøpe så mange parykker.

Noe annet blir det jo selvsagt om jeg ikke vil la annonsøren annonsere på siden, da det blir liggende alt for fjernt fra mine besøkende.

Hmm. Hvis Glabladet blir like stor som Dagbladet.. eller VG.. eller nesten like stor, vel, da kan jeg gå med på litt mer generelle annonser. Men så lenge jeg har min lille nisje med noen titusener besøkende i mnd, er jeg ute etter mest mulig relevante annonser, for både bloggen sin del og annonsøren sin del.

Men jeg annonserer gjerne for flere håndballskribenter, hvis annonsøren er villig til å prøve Glabladet likevel. Som msites sa, så går det jo på journalistikk, som på mange måter ikke er så fjernt fra Glabladet.

Men da vil jeg ha advart ham først.
 

picxx

Well-Known Member
Men da vil jeg ha advart ham først.

Er det ikke bare å skrive en generell advarsel på annonsesidene dine da?

"Det kan hende at din annonse ikke vil fenge leserne på denne bloggen, tenk deg derfor godt om før du annonserer"
"I værst tenkte tilfelle vil du kun oppleve branding av din merkevare"
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hvilke annonsører med vettet i behold legger ut advarsel med å annonsere på siden sin? Sindre, om noen vil annonsere på siden din la de gjøre de. Så lenge de ikke bryter med dine egne etiske regler bør de så absolutt få prøve seg om du spør meg.
 

picxx

Well-Known Member
Bare så det er sagt .. håper folk skjønte at de forslagene til "advarsler" var skrevet ironisk. Selvsagt er jeg enig med det Kenneth skriver her. Om noen vil betale det du krever for å annonsere på siden din, la dem annonsere...om de genererer salg/klikk/actions er faktisk ikke din go'morn.(all den tid du leverer trafikk til egen side)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Bare som et tips som mange nye bisnisser også kan ha utnytte av. Aldri, aldri, aldri gå til angrep på en kunde på den måten igjen, Sindre (eller andre). Det taper du stort på selv. Den fremgangsmåten får det til å vrenge i magen på enhver med et halvt vekttall i markedsføring.

Fasit for fremgangsmåte:

Vi beklager at du ikke fikk de resultatene av annonseringen som du ønsket hos oss. Vi ser i ettertid at vi ikke gjorde en god nok jobb i forbindelse med din annonse, og har endret våre rutiner for å kunne gjøre en bedre jobb i framtiden for alle våre annonsører.

Vi takker for samarbeidet, og beklager det ikke fikk et bedre utfall. Vi ønsker deg hjertelig velkommen til å kontakte oss ved en senere anledning hvis du skulle ønske å benytte deg av våre tjenester.

Selv om vi føler at den fremstilling du kommer med i denne saken er noe ubalansert, vil vi ikke delta i noen offentlig debatt rundt dette. Vi vil i steden kontakte deg for å forsøke å komme til en minnelig løsning.

mvh

Bissnissen

---

Forøvrig, jeg kjenner Sindre som en hederlig og ærlig kar, og ville ikke hatt noen betenkeligheter med å kjøpe annonseplass på glabladet hvis jeg skulle ha behov for det.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Her er det mange "misforståelser" ute og går blant folket...noe som kommer til å bli et blogginnlegg om det jeg forsøker å si.... Følg med på bloggen de nærmeste dagene!

Jeg har forøvrig ingenting imot Sindre eller Glabladet på generell basis. Som jeg tidligere har sagt har jeg ingen annen relasjon til Sindre enn å gjort business med han og litt lett kollegial snakk via msn.

Har heller ikke problemer med å gå løs på en ny kampanje hos Sindre og Glabladet. Men, nå i neste runde forventer jeg at han vet litt mer om sin egen blogg, lesere etc slik at det kan bli enklere å treffe riktig!

Og, til slutt vil jeg bare si til Kenneth at det er faktisk annonseselgere som takker nei til kunder..... Nærmere foklaring kommer i blogginnlegget!
 

Sindre

Medlem
Bare som et tips som mange nye bisnisser også kan ha utnytte av. Aldri, aldri, aldri gå til angrep på en kunde på den måten igjen, Sindre (eller andre). Det taper du stort på selv. Den fremgangsmåten får det til å vrenge i magen på enhver med et halvt vekttall i markedsføring.

Bare et tips til deg: Ordet "angrep" er feil i denne sammenhengen, men jeg mener det var Msites som i så fall "angrep" meg først. Og om jeg skulle tape noe på min fremgangsmåte i dette enkelttilfellet, betyr det veldig lite for meg. Jeg vil heller være meg selv enn å følge alle bokens regler (selv om jeg nesten alltid er nærmere "boken" enn denne gangen). Fasiten din er ok, men ingen fasit. Det finnes ingen fasit. Og jeg forholder meg alltid eksemplarisk ovenfor annonsører. Dette var kun en reaksjon på en feilaktig fremstilling av meg og mitt.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Bare som et tips som mange nye bisnisser også kan ha utnytte av. Aldri, aldri, aldri gå til angrep på en kunde på den måten igjen, Sindre (eller andre).

1: Du bør baklage at de ikke fikk det de søkte etter.
2 : Du bør beklage at de ikke fikk så mange salg/actions de var ute etter.
3 : Du bør beklage at siden din ikke var det de søkte etter
4 : Du vil kontakte dem for å komme til en "minnelig" løsning....


Andre annonseselgere som gjør det på denne måten, medmindre de enten selger annonser for schibstedt eller dagbladet?
 

Sindre

Medlem
Litt OT..

Det jeg ikke liker med forum generelt er at det til stadighet rippes opp i saker som er lagt død. Sånn som når peterandrej kommer med "sin mening" hundretusen dager etter at både jeg og msites er ferdig med saken. Og ingen husker vel hva tråden egentlig handlet om, men det gjaldt annonsering på Glabladet før nyttår. Vel, nå er det over nyttår, så egentlig kunne noen bare stengt hele tråden ;)

Når det er sagt så syns jeg webforumet er et suverent og strålende forum for alle som driver med nett.. (kudos til Kenneth) ... Dette er bare hva jeg IKKE liker med forum generelt, og også hvorfor jeg sjeldent svarer på kommentarer på gamle innlegg på min egen blogg.

Er det bare jeg som føler det sånn? Jeg er veldig kjapp med å "komme meg videre" når noe skjer, så kanskje det bare er meg.. Hmmmm.
 
Topp