Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sindresindre.no

Sindre

Medlem
Haha. PIP sier jeg burde begynne på 5000,-. Bjørn sier domenet er verdt 2500,-. Vel. Han andre Sindre sa han var villig til å betale 1000 kroner. Jeg sa til ham at jeg hadde tenkt på nettopp 5000,- som utgangspunkt, men at jeg var villig til å gå ned til 2500,- som absolutt minimum, ettersom han nevnte "1000".

Dette var før jeg leste de siste postene. Vi får se hva han sier. Regner egentlig ikke med å få solgt det, men det er greit, for som mattisaas sier, så vil jeg ikke angre i ettertid på at jeg solgte det "for billig". Men akkurat nå er jeg fornøyd med 2500,- ettersom jeg ikke har planer om å bruke det i nær fremtid. Jeg kommer kanskje til å angre hvis jeg ombestemmer meg senere...

Bare litt artig at vi tenker ganske likt her inne ;)
 

picxx

Well-Known Member
Om domenet i det hele tatt har noe som helst personlig verdi for deg bør du vel ikke selge.
1000 eller 5000...dette er jo i og for seg uansett småpenger i dag.

Scenario: Om 10 år er du norges ukronede bloggekonge, mediamogul i distriktsnyheter, med eget dataseneter og en stab av ansatte rundt deg.
Du har endelig fått litt fritid, så du vil slenge ut noen meninger i ny og ne på en blogg i tillegg til den interaktive "tutter" (ingen som husker twitter om 10 år), som er et fjernstyrt flyvende webkamera som følger deg og sender når du selv ønsker det... da hadde det jaggu vært kjekt å hatt domenet du solgte for 10 år siden, som du nå blir tilbudt for 500.000 ;)
 

Bjørn

Domenespekulant
Sindre: når noen spør her inne om verdien på et domene, blir det alltid samme diskusjon. Alt kommer jo selvfølgelig ann på hva en kjøper er villig til å betale for et domenenavn - og det er det kun han som vet. Ingen kan si nøyaktig hva et domenenavn er verdt, for et domenenavn har ingen konkret verdi - kun det kjøper er villig å gi der og da, og følgelig som selger er villig å akseptere for.

Står fortsatt på at domenenavnet ikke har en verdi i seg selv, men ut fra det selger skal bruke det til har det jo en verdi. Min personlige verdivurdering: Jeg tror du bør være ganske fornøyd med å få rundt den prisen jeg skrev, altså ca. 2000-2500,-, ut fra det du har skrevet om hans interesse. Lykke til :)
 

Sindre

Medlem
Jeg ville bare ha en pekepinn på dette før jeg sa noe konkret pris til vedkommende. Det viste seg jo at pekepinnen til de fleste her inne sto i stil med det jeg selv kunne tenke meg. :p

Skal holde dere oppdatert når jeg får svar. Jeg skjuler ingenting, hverken her eller på bloggen. ;)
 

picxx

Well-Known Member
Jeg står fast ved at rent generelt så er domenet verdt noen hundrelapper.

Hvorfor skal dette være verdt mere enn tonnytonny.no?
Det får jeg for reg. avgiften.
Verdien stiger selvsagt om noen er int. i domenet, men i utgangspunktet er ikke sindres domene verdt en dritt.
Hadde det derimot vært Lån - Skal du søke lån? Få info her kunne jeg vært med å hypet det opp :D
 

Sindre

Medlem
Domenet er i utgangspunktet verdt akkurat det noen er villig til å betale for det. End of discussion.

Jeg har blitt tilbudt 2000,- for det nå, og vurderer å la det gå for den prisen. Har ikke bestemt meg enda. Det er en grei pris, men jeg er keen på å beholde domenet selv. Kommer tilbake til dere når endelig beslutning er tatt.
 
Topp