Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sjokolademafia?

adeneo

Medlem
Herregud, her har jeg slitt med Bekhterevs, leddgikt og diverse annen elendighet i åresvis, og alt jeg trenger å gjøre er å spise mer bønner og nøtter for å få riktig PH verdi i blodet så går det simsalabim over.
Kunne du ikke sagt dette noen år tidligere.

Når jeg tenker meg om så kunne du blitt rik på dette, kurerer både gruff og kreft med noen never cashewnøtter, genialt.

Kanskje noen plater med slik supersjokolade gjør susen ?
 

hvaer

Medlem
Den forklaringsmodellen på virkning som er klart mest vanlig etter min erfaring er "dette har blitt brukt i [sett inn valgfri verdensdel] i to tusen år", akkurat som om det skulle bevise noe som helst. Det finnes ganske mange eksempler på behandling som har blitt lagt bort etter at legevitenskapen har gjort fremskritt. Årelating, noen?

Jeg er på årelating, eller venesectio som det kalles 10-12 ganger i året fordi blodet mitt doper seg selv(polycytemi sekundær). Mennesker med f.eks Hemokromatose går også til årelating, så dette er nok ingen tilbakelagt behandling gitt.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg er på årelating, eller venesectio som det kalles 10-12 ganger i året fordi blodet mitt doper seg selv(polycytemi sekundær). Mennesker med f.eks Hemokromatose går også til årelating, så dette er nok ingen tilbakelagt behandling gitt.

Beklager upresist innlegg, du har selvfølgelig rett.
Det jeg SKULLE si var at man tidligere brukte årelating mot alt mulig, sånn som f.eks feber og lungebetennelse. Og DET har man takk og pris sluttet med.
 

Mortenxx

Medlem
Denne historien er vel egentlig om foreningen Sjokoservice Norge, ikke om helsekost generelt.

Artiklene i bloggen ble lagt ut i 2010, og 2 år senere har de bestemt seg for å saksøke bloggeren hvis han ikke fjerner artiklene. Pluss diverse andre trusler, f.eks. overfor familie og arbeidsgiver.

Dette er en av grunnene til at jeg foretrekker å være relativt anonym på nettet. Jeg pleier stort sett å bli FERDIG med saker kort tid etter at jeg har postet noe. Og jeg skriver verre kommentarer enn bloggeren gjorde, enkelte ganger. Så jeg kan egentlig være til mer frustrasjon enn bloggeren var.

Problemet er ikke vanlige folk, men de hvor ergrelsen henger igjen hos i årevis - som det tydeligvis har gjort for enkelte ledere i Sjokoservice Norge.

Men nå har de heldigvis oppnådd akkurat det de ønsket, fått bloggen fjernet og isteden dukket opp i et femtitalls nye steder, inkludert de største nyhetskildene i Norge, inkludert utenlandske blogger. Så nå bør de være fornøyd. :)
 

zapotek

Medlem
All medisin/alternativ medisin/sukkerkuler/trylledrikk på flaske fungerer til en viss grad om pasienten TROR av hele sin sjel at preparatet fungerer.
 

peterandrej

pensjonert moderator
All medisin/alternativ medisin/sukkerkuler/trylledrikk på flaske fungerer til en viss grad om pasienten TROR av hele sin sjel at preparatet fungerer.

Det er sant. Det kalles Placebo-effekten, og er - i motsetning til alle former for alternativ medisin - dokumentert gjennom seriøs forskning. Det finnes ingen former for alternativ behandling som har en dokumentert effekt utover placebo-effekten, og det er derfor det heller ikke er tillatt å markedsføre alternativ tullemedisin som ulike homeopatiske "medikamenter" (stort sett vann med "hukommelse") som medisin som fungerer.
 
Topp