Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Skjønner ikke jeg....

wlimsen

New Member
Har dratt i gang et lite prosjekt, overveldende trafikk til sider, lite handel.
Noen ideer innspill til hvordan få noe mer ut av alle besøkende???
Amatør her - kun en ide om at en ide kan være en god ide.
Er det design, brukervennlighet, annet???
På forhånd takk for alle tilbakemeldinger. Se modmantailor.no
PS! Med mindre det bryter mot forumets regler sender jeg gjerne en rabattkode som takk til alle som svarer. Altså modmantailor.no
 

Nordino

Medlem
Designet er greit nok, men jeg er ikke noen kjempefan av det. Det som imidlertid slår meg er at veldig mye er på engelsk. For eksempel:

No.: CM0037LBU
Material: Pure Cotton
single ply
Weight: 115 (g)
Choose This Fabric

1. Select Fabric 2. Choose Style 3. Measurement 4. Check Out 5. Order confirmation 6. Payment

Dette bør da ikke ta så lang tid å få fikset på norsk?

"Mål guiden" skrives i ett ord.

Hva er konverteringsraten din?
 

Rismoen

Medlem
Jeg hadde ikke trurt å bestille en dress basert på disse opplysningene fordi:

1: Jeg får ikke prøvd dressen
2: Jeg ser bare hvordan dressen ser ut på en tegning


8TCCM.jpg


Jeg tror det er mye bedre å legge ut bilde av dressen slik som dressmann gjør:

8TCQb.jpg


Det ser langt mer innbydende ut.
 

Tussete

Medlem
Jeg ble sliten av siden, om jeg skulle ha kjøpt en dress til mannen, hadde jeg sikkert bare gått til dressmann. Når jeg er nysgjerrig på noe, går jeg rett på de linkene som jeg tror vil gi meg utseende på produktet, nødvendig info og pris. Etter ett minutt klikking på siden har jeg umiddelbart ikke funnet ut hvordan å bestille dressen, hva det vil koste og hvordan den ser ut.
Når jeg trykte på dresser fra 1990, så trodde jeg at jeg skulle få se en rekke dresser jeg kunne kjøpe, men jeg fikk kun en gif i et eget vindu. Koblingen må ligge i bildet og ikke i en liten blå tekst nedenfor.
Siden bruker lang tid på å laste. Hittil er det tre grunner til at jeg hadde gått videre.
Når jeg endelig kommer videre, er det ikke link til dressene under noen av bildene (med engelsk tekst som er et minus slik Rismoen nevnte)

Om hvermannsen (de som ikke brenner for dresser, de som like gjerne kan kjøpe en på dressmann, men likevel hadde syntes det var kult med en skreddersydd) skal ville bruke nettsiden din, så må du gjøre det enkelt.
Hvem er målgruppen din?
Jeg ville ha tippet unge menn i 20-årsalderen, Bi studenten. :p
Du må gå etter segmentet. Gjøre det attraktivt for målgruppen din. Og om det er unge menn. (eldre menn har gjerne nok dresser, eller råd til skredder.) Så appellerer ikke siden din.

Jeg ville hatt bilde av dressene, totalpris ved siden av, skriv inn målene dine, vips betal. Ferdig. Om en da vil ha mer informasjon, så kan en finne det om en leter. På siden din føler jeg at informasjonen kommer først, når jeg egentlig vil se produktet. Nå har jeg prøvd lenge å komme til "design en prøve skjorte" men siden det aldri er link under tekstlinjen har jeg enda ikke funnet det. Også irriterer jeg meg over særskrivingsfeilen: prøveskjorte, i ett ord eller med bindestrek.

Min mening: endre profilen på produktsiden. Når målgruppen burde være de unge ambisiøse, som er risikovillig og vant til å handle på nett. Så ser produktsiden din gammelmodig ut. Jeg mener ikke at det skal bli krampeaktg moderne. Men når jeg ser på konkurrentene dine, så har jeg mye mer lyst til å handle der:

sutopia . no
tailorstore . no

Nå er jeg kanskje ikke i målgruppen, men dette var oppsummert mine tanker mens jeg klikket meg gjennom siden og videre til konkurrentene.
 
Sist redigert:

Martin R

Medlem
Kunne gjerne tenkt meg en slik dress, men jeg kunne ikke ha handlet på nett.
Jeg måtte ha fysisk vært i en butikk, og prøvd den! Godt tips: Sats heler på butikk! :)
 

JudeQuinn

Medlem
Jeg kjøper mye skjorter "skreddersydd" (dvs. målsøm, som det egentlig er). Når det gjelder siden din, så er det lite som skiller den fra alle de andre online "thai-skredderne".

- Designet virker blasst og kjedelig, nesten litt uproffesjonelt og blogg-aktig
- Somt sagt, hvorfor skal jeg handle her, og ikke hos Moderntailor, Suitopia etc... Er dere bedre på pris? Kvalitet? Passform? Bedre interface? Bedre stoffutvalg? Hva er det ekstra som gjør at dere er bedre enn de andre i et etablert marked? Der jeg handler nå, har de en veldig god interface. Fler aktører reiser ?g rundt på hotell og måler kunder, det er ikke mye dyrere (om dyrere i det hele tatt), hvordan skal dere konkurrere med dem?

Mitt forslag:
- Piff opp designet, lag en forside hvor alle skeptikerene kan navigere til en målsøm-guide, en artikkel om forskjellen på god og dårlig målsøm, kundeuttalelser mm. Lag en "blogg"-del, hvor dere kan poste om nye produkter, bilder av kundebestillinger, hvordan de lages mm.
 

wlimsen

New Member
Takker så langt

Takk, her var det mange nyttige tilbakemeldinger.
Tror nok markedet er der til at dette kan fortsette å være en liten hobby, men det er åpenbart behov for endringer mht. design. Har og mange ideer.
Ulempen er at dette allerede er laget billigst mulig og egne evner til endringer er begrenset.
Så enten må jeg finne noen som kan ta dette som et prosjekt og enten ta det som læring med lav/ingen lønn, eller en del av det som skapes, eventuelt så må jeg bare lære meg løsningen selv. Tar gjerne imot flere innspill.
 
Topp