Skjulte artikler og SEO

knippsen

Medlem
En ting jeg har lurt litt på.

For å søkemotoroptimalisere en nettside bygger jeg masse innhold i form av relevante artikler rundt div. søkeord som jeg ønsker å rangere på i søkemotorene.

Men for nettsiden selv så ønsker jeg at denne skal være uten artikler, dvs. at de ikke skal synes, så jeg linker ikke til noen av disse fra nettsiden min, men jeg publiserer dem i wordpress, indekserer dem og skjuler dem på nettsiden.

Har det noe som helst å si at artiklene ikke er synlige for besøkende på nettsiden i forhold til SEO? Jeg regner med at robotene til google ikke merker forskjell på om de faktisk synes for besøkende eller bare ligger publisert og skjult?

Dette er kanskje ett dumt spørsmål, men jeg tar ingenting for en selvfølge når det gjelder google og deres finurlige regler når det gjelder SEO.
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
Hva mener du med at du skjuler dem? Spiderne til Google finner dem jo heller ikke om det ikke finnes noen interne lenker som peker til dem.
 

knippsen

Medlem
De finnes jo som eks. minside.no/skriv-en-god-artikkel, men de synes ikke fra forsiden på nettsiden hvis du ikke fysisk skriver inn adressen. Men de er publisert i wordpress og indeksert i webmaster tools.
 

kkjelles

Medlem
Har også lurt på dette, og kanskje om linker med samme tekstfarge som bakgrunnen, altså usynlige lenker blir straffet på noe slag av google? Kunne da lagd link til alle artiklene uten at besøkende umiddelbart har mulighet til å se de. Hvis google ikke merker tekstfarge/bakgrunn så er jo dette en mulig løsning på TS sin utfordring.
 

SYSE

Medlem
De finnes jo som eks. minside.no/skriv-en-god-artikkel, men de synes ikke fra forsiden på nettsiden hvis du ikke fysisk skriver inn adressen. Men de er publisert i wordpress og indeksert i webmaster tools.

Det første som slår meg er at du lager doorway-pages; ikke gjør det :) Hvis Google regner seg frem til det samme vil du pent sagt møte litt "motbør" i det videre arbeidet ditt.
 
Topp