Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Spinglo

Truls Lurås

New Member
Så langt i år innehar mr. Truls Lurås årets møkkainnlegg.
Hvem i norge har bruk for rabatt på medlemskap hos seniorstrikkeklubben i florida?
Utter bullshit man mest sannysnlig enten må være lobotomert eller hjernedød for selv å tro på ikke er et pyramidespill.
Takk for hyggelig inlegg du virker som en sympatisk kjernekar.
 

Mortenxx

Medlem
@Truls Lurås
Firmaopplysninger for UK blir vanligvis funnet i Companies House, altså det offisielle engelske foretaksregisteret. Jeg er usikker på om endelsen er "co.uk", "gov.uk" eller hva det er, så søk selv etter "Companies House"?
* webcheck tilbyr å søke etter navn eller nummer på foretak, og bringer opp en liste (alfabetisk hvis du søker etter navn).

Her er forresten en link:
WebCHeck - Select and Access Company Information
mortenxx videoene til syncronice er vist 2000 ganger så altså ikke 20 i snitt.
spinglo videoene er vist 1500 ganger i snitt. Kan du poste en link til stedet du fant firmaopplysningene? Finner de ikke selv på nett mulig det er meg.

En annen metode er "companiesintheuk". De tilbyr å søke etter navn på direktører og andre personer tilknyttet selskapet, men de er dårlig oppdatert på de fleste selskaper. Jeg har ikke brukt denne på langt over et år.

Videoene som var vist 20 ganger i snitt ble funnet ved å søke på "synkronice", og funnet i alminnelig Google-søk (funnet på Youtube). Jeg så 2 presentasjoner lest opp av en dame med øst-europeisk aksent. Deretter så jeg "David Bosley holder tale på 1-årsdagen". Videoene var stort sett fra november 2011.

Det er godt mulig at de har flere videoer enn dette, men samtlige videoer rundt de jeg så var vist veldig få ganger på 2 måneder
 

Mortenxx

Medlem
Her er webcheck for det andre selskapet:
Name & Registered Office:
PHOENIX INTERNATIONAL NETWORK LIMITED
7TH FLOOR
52-54 GRACECHURCH STREET
LONDON
UNITED KINGDOM
EC3V 0EH
Company No. 07032884
Status: Active
Date of Incorporation: 29/09/2009
Country of Origin: United Kingdom

Company Type: Private Limited Company
Nature of Business (SIC):
7487 - Other business activities

Accounting Reference Date: 31/12
Last Accounts Made Up To: 31/12/2010 (TOTAL EXEMPTION SMALL)
Next Accounts Due: 30/09/2012
Last Return Made Up To: 29/09/2011
Next Return Due: 27/10/2012
Last Members List: 29/09/2011

Previous Names:
No previous name information has been recorded over the last 20 years.

På dette tidspunktet ville det vært normalt å sjekke detaljer grundigere, siden man finner Synkronice både som et eget firma (under oppløsning) og som et handelsnavn. Dette pleier vanligvis å være et dårlig tegn, f.eks. at et av selskapene har blitt tappet for penger av det andre (eller lignende problemer). Jeg kan ikke sjekke noe nå pga. uegnet tidspunkt og andre avtaler.


Morten
 

Mortenxx

Medlem
@Truls Lurås
Her er den andre kilden jeg har brukt tidligere (over 1 år siden). Tjenesten har blitt dårligere siden jeg sist brukte den, og enkelte av tjenestene som tidligere var gratis koster nå penger.

companiesintheuk . co . uk
Direkte link til Phoenix:
PHOENIX INTERNATIONAL NETWORK LIMITED of EC3V 0EH in LONDON UNITED KINGDOM

Sjekke direktør David Bosley:
PHOENIX INTERNATIONAL NETWORK LIMITED
Form: TM01 - Ending appointment as Director
APPOINTMENT TERMINATED, DIRECTOR DAVID BOSLEY
Filed on: 23 Sep 2011

David Bosley sluttet som direktør i september 2011, men fortsetter å opptre i rollen 2 måneder senere, overfor et publikum og i en video fra selskapet. Nok et tvilsomt tegn, så jeg hadde valgt å styre unna selskapet eller sjekke ting enda grundigere.

Spinglo / Synkronice / Phoenix har haugevis av tegn på at ikke alt er som det skal være. Det kan nesten virke som om nettverket har restartet etter en kollaps eller noe tilsvarende, og da er det sjelden mye penger å tjene for en ny deltaker.


Morten
 

Mortenxx

Medlem
@Truls Lurås

Sjekker du den andre direktøren i Phoenix finner du ut at han er direktør i en haug av selskaper, altså "profesjonell stråmann" istedenfor ekte direktør.

Sjekker du adressen til selskapet, 7TH FLOOR 52-54 GRACECHURCH STREET, vil du høyst sannsynlig finne et "Company Formations" selskap eller noe tilsvarende, altså agenter som bistår med å opprette selskaper og tilby dem andre tjenester.

Det betyr at folk som skal besøke selskapet uinvitert kommer til et annet selskap, mens selskapet de skal besøke har plass i en arkivskuff. Telefoner blir viderekoblet, og brev blir videresendt fra denne adressen.

Folk som skal besøke selskapet invitert vil høyst sannsynlig finne både direktør og konferanserom som kan brukes.

Du kan strengt talt ikke forvente at vi skal være spesielt positive til de "business opportunities"ene du hiver deg på.


Morten
 

Truls Lurås

New Member
Klar jeg ikke kan forvente det.

Det er klart jeg ikke kan forvente å ha en heiajeng her på forumet.
Jeg syntes du Morten har vert veldig rydding og jeg setter pris på at du rette opp de opplysningene du postet tidligere.
Nå er det så att spinglo har per nå 3500000 gratismedlemmer. Poenget med spinglo er at mennesker skal kunne skaffe seg billigere produkter ved å handle i flokk som feks grupon. det er hele tanken. Ikke så veldig komplisert å forklare egentlig. Når gratismedleme skaffer seg sine egene gratismedlemmer får du poeng og kan bytte in disse i varer eller avslag. Etterhver blir det flere og flere varer og tjenester. Jeg er da i synkronice og får provisjon av det mine kunder handler for i tilleg til poeng. Dette er jo varer man vill kjøpt uansett og til en bedre pris så jeg ser ikke noe problem ved dette. Morten du skulle bare visst hvilke muligheter jeg ikke hiver meg på. Du kan skrive hva du vil om ledelsen men de har vert i søkelyset lenge før vi har gått inn her. Jeg ville egentlig bare forklare spørsmål trådstarter hadde om spinglo. Det er da ikke svindel siden det er gratis å være med.

Mlm Bransjen har skapt flere milionerer enn noen annen bransje. Tenk på det.
Truls Lurås
 

Truls Lurås

New Member
Hva eller hvordan er det å være i synkronice?

Synkronice er ett selskap som skaffer brukere til nylanserende produkter å tjenester på nettet. Disse brukerne blir samlet i gratistjenesten spinglo.
Kan du dokumentere det?

Det kan jeg innrømme var litt for raskt skrevet jeg har ingen tall det stammer fra en bok av Robert Kiyosaki og ett foredrag av samme mann. Dere kjenner sikkert mannen jeg skulle satt sitat fra. sorry
 

TorsteinO

Art Director & grunder
det stammer fra en bok av Robert Kiyosaki og ett foredrag av samme mann. Dere kjenner sikkert mannen jeg skulle satt sitat fra.

Faktisk ikke, og dersom dette er en av pyramideheltene dine kan jeg ikke akkurat si at jeg er interessert i å finne ut så mye mer om han heller. Men hvis han er en av disse pyramide/mlm-gutta, så tør jeg å påstå helt uten videre at den påstanden hans (at mlm har skapt flere millionærer enn noen annen bransje) er ren bullshit.
 

Mortenxx

Medlem
@Truls Lurås

Hvilke opplysninger er det du mener jeg bør rette opp?

David Bosly sluttet som direktør for selskapet i september 2011, så opptreden hans i november 2011 var bare en ROLLE. Til daglig driver han selskapet BosComm hjemmefra i et boligområde et sted i England, hvis jeg bedømmer Google streetview riktig.

Den andre direktøren er bare en stråmann, så han er direktør i haugetalls av selskaper, men bare "på papiret".

Phoenix leier "virtuelt kontor" såvidt jeg kan bedømme, dvs. at selskapet antagelig har null ansatte bortsett fra eieren og eventuelle familiemedlemmer.

Antall ganger videoer har blitt vist:
Ja, jeg har funnet videoer som er vist helt opp til 8.000 ganger, men alle disse er betydelig eldre enn de jeg sjekket nå nylig (produsert høsten 2010 eller våren 2011). De første videoene jeg fant fra november 2011 er vist alt fra 15 til 30 ganger, med et snitt på ca. 20 ganger pr. video.

Hva er det egentlig du ønsker jeg skal rette opp?
Jeg ville normalt gjettet på at dette selskapet har gått på en kollaps, og deretter blitt restartet. Å forsøke å kamuflere dette ville vært hyggelig mot deg, men det ville vært kjipt overfor alle andre. Jeg foretrekker derfor å holde meg til sannheten her, istedenfor en påtatt falsk positivitet.

By the way, MLM er ikke en "bransje" eller en "industri". Det er rett og slett en markedsføringssmetode, og det kan også kalles en "forretningsmodell". Tradisjonelle forretningsmetoder har skapt 100-vis av ganger flere millionærer enn MLM, så du foretrekker tilsynelatende guruer som prater bullshit. Det virker som om du velger budskap som bekrefter dine egne holdninger (hva du ØNSKER skal være sant), istedenfor å søke etter sannheter? Det virker som om du blir stresset når folk påviser en mulig svindel der du FØLER ting burde være ekte?


Morten
 
Sist redigert:

Mortenxx

Medlem
@Truls Lurås
Det forrige selskapet du var med i hadde en klar og tydelig religiøs profil, inntil de begynte å kamuflere det noen måneder senere.
Dere kjenner sikkert mannen jeg skulle satt sitat fra. sorry

Jeg kjenner'n ikke, men du kan få et sitat fra Moses (uttalt kort tid etter å ha mottatt noen steintavler):
Se til helv*** å bli kvitt den derre jævla gullkalven!
Jeg vet ikke om sitatet er helt korrekt, men det er ihvertfall i nærheten av å være det. :)
 

Mortenxx

Medlem
@Erlend
Robert Kyiosaki er forfatter av "Rich Dad, Poor Dad" (boktittel og serie) såvidt jeg kan huske. Jeg kjenner ikke noen sitater fra ham, men det er tydelig at han har noen fans i Norge også.

Han har blitt kritisert for uriktige opplysninger om egen bakgrunn og om egne suksesser, dvs. at han påstår ulike suksesser som folk vanskelig kan sjekke f.eks. i eiendomsmarkedet. Høyst sannsynlig er mye bare oppdiktede suksesser. Bøkene har trolig solgt godt, så han er sannsynligvis bedre kvalifisert som populær-forfatter enn i andre roller.

@Truls Lurås
Med 350.000 aktive medlemmer burde selskapet vært langt mer synlig. Folk har knapt nok hørt om det, selv Speca som ble invitert til å være leder for 2 år siden.

Mesteparten av alt det andre jeg har sjekket har vært falskt og villedende, så da er det jo temmelig sannsynlig at medlemstallet må være riktig?


Morten
 

Mortenxx

Medlem
@Truls Lurås

Det er ikke gratis å være med hvis du skal tjene penger på det?

I de videoene jeg så hadde de 2 ulike "produktpakker" som et slags medlemskap, pris €575 og €1725 - altså omtrent 4.500 eller 13.500 norske kroner. De har sikkert noe "gratis medlemskap" også, men da har du vel ikke sjanse til å tjene noe særlig?

Svar som blir gitt her på forumet om slike selskaper dreier seg stort sett om selskapene som inntektskilde. Folk må være passe sløve hvis de spør om annet enn dette - f.eks. "Bør jeg melde meg inn i Facebook?". Jeg antar at folk klarer å velge sosiale nettsteder selv, uten at de trenger noen hjelp?


Morten
 
Topp