Kjapp og trygg hosting for Wordpress

SSB's Nye Nettsider - Pris: 125 millioner

dkoder

Medlem
Sjekk ut hva du får for 125 millioner og 6 års utvikling. Skulle egentlig kosta 12 millioner men hvem bryr seg om penger når sekken renner over av svart gull :D

SSB' Sider
 

zapotek

Medlem

"På de fem første årene av utviklingen ble det brent av 35 millioner kroner på eksterne konsulenter, 35 millioner på intern timebruk og 25 millioner på «andre kostnader», kunne Digi.no melde."

Sweet lord! Herlig å tenke på når vi betaler skatten. :eek:
 

dkoder

Medlem
"Andre kostnader" inkluderer da selvfølgelig kaffe, kaker, wienerbrød ved fullføring av delmål, og pizza fra Peppe's på sene kveldsøkter. Når man tar med skatter og avgifter så blir utgiftene mye mindre; staten gir mye, men den også tar. (Mye)
 

Steve Cash

Medlem
De ser ut til å ha brukt noe av samme ideen for layout som Skatteetaten har gjort på sine sider, en slags inndeling etter oppgaver i stedet for temaer, men jeg syns ssb har vært heldigere. Skattetaten har blitt vanskeligere å finne igjen stoff på. For eksempel lå det en liste med alle ligningsskjemaene lett tilgjengelig før. Nå er det enklest å google etter hvert enkelt skjema, og det kan da ikke være meningen. Uansett så syns jeg ssb sine sider ser fine ut, men om jeg ville ha betalt så mye for å få meg webside er jeg ikke sikker på. :)
 

zapotek

Medlem
Uansett så syns jeg ssb sine sider ser fine ut, men om jeg ville ha betalt så mye for å få meg webside er jeg ikke sikker på. :)

Såfremt du er med på å betale skatter og avgifter her i landet, så er du allerede med på å betale for en slik webside enten du vil eller ikke. :D
 

Steve Cash

Medlem
Sant nok, men jeg slipper i alle fall å betale den alene, og så kan jeg jo begynne å bruke den mer enn jeg har gjort, så jeg får igjen noe for pengene mine. :)
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Fint er det rett og slett at staten bruker en masse penger på å diskutere, utrede, forandre, forbedre, lage, markedsføre og oppdatere nettsider.
Blir sysselsetting av slikt. Fine statistikker som forteller oss hvor lite arbeidsledighet det er i landet :D
Blir nok ikke lenge før politiet skal oppdatere sin side igjen for en 150-200 millioner.
En ussel million kostet det vel bare sist...
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Det man skal huske på angående SSB's (og sikkert mange andres) nye sider, er at det som får penga til å fly noe så vanvittig egentlig ikke er SSB (og de andre "kundene") selv. Det er de såkalte konsulentene som tydeligvis har sittet på ræva i seks år og bare brukt SSB som melkeku.

Konsulentene blir jo leid inn nettopp fordi SSB selv IKKE har peil på å lage nye nettsider, mens konsulentene liksom skal ha det.
 

picxx

Well-Known Member
Konsulentene blir jo leid inn nettopp fordi SSB selv IKKE har peil på å lage nye nettsider, mens konsulentene liksom skal ha det.

Man trenger da ikke ha peiling på gardsbruk for å skjønne at det er i overkant mye å betale 500.000 for ei gammel melkeku, selv om konsulenten, som er utdannet agronom, hevder at det er billig og kua er i særklasse.
 
Topp