Kjapp og trygg hosting for Wordpress

SSB's Nye Nettsider - Pris: 125 millioner

hansson

Langveisfarende
Kirken trenger jo tung funksjonalitet i backend. "Finn din kirke"-søket, f.eks. Det blir et par millioner bare for å stable det der på beina. Dessuten må de lage et voldsomt avansert utmeldingsskjema: "Bli ateist, meld deg ut", og det tar de ikke lett på.

Spøk til Halvor, noe som garantert kosta flesk hos skatteetaten.no var å redirecte alle de over 10 000 url-ene de hadde opparbeida seg, og som de ikke klarte å fikse ved overgang til ny side. Vi som var i kontakt med dem om dette fikk inntrykk av at de hadde konsulenter i gang med å gjøre dette manuelt... oh yes.
 

zapotek

Medlem
Det er enkelt å kritisere priser når man ikke har peiling på hva nettsider inneholder, både proffer og semiproffer her klager over at statlige nettsider er for dyre uten at de vet hva sidene inneholder og hva avtalene inneholder.
Det er bedre å kutte ut klagingen på prisen og heller faktisk se på hva siden gir brukerne, om sidene fungerer. Fungerer sidene perfekt og gjør livet enkelt for mange? Ja, da er sidene antageligvis verdt en trilliardedels promille av statsbudsjettet.

De svidde av 100 mill før de bestemte seg for å begynne på scratch igjen. Altså hundre tusen tusenlapper - rett i dass. Da må det nesten være lov å sette et lite spørsmålstegn.
 

Tonny Kluften

Administrator
MEN - det jeg vet, er hvordan disse konsulentfirmaene skriver timer, og der snakker vi virkelig høygaffel.

Ja, sant det. Men mange av millionene er lønn til ansatte i NTB som er involvert i utviklingen også.

De svidde av 100 mill før de bestemte seg for å begynne på scratch igjen. Altså hundre tusen tusenlapper - rett i dass. Da må det nesten være lov å sette et lite spørsmålstegn.

Det må det være, men det er ikke den nye siden som kostet 125 mill, den nye kostet 25 mill. Så de 100 teller ikke ang. den nye.
 

picxx

Well-Known Member
men det er ikke den nye siden som kostet 125 mill, den nye kostet 25 mill. Så de 100 teller ikke ang. den nye.

Uhm, ok... så kjøper du et hus til 3 millioner som raser sammen og må sette opp et nytt som koster 2 millioner har du selvsagt bare betalt 2 millioner for ny bolig. :eek:
Arbeidet med å få sidene slik de fremstår pr. i dag har kostet skattebetalerne 125 millioner. Hverken mer eller mindre.
 

zapotek

Medlem
Spøk til Halvor, noe som garantert kosta flesk hos skatteetaten.no var å redirecte alle de over 10 000 url-ene de hadde opparbeida seg, og som de ikke klarte å fikse ved overgang til ny side. Vi som var i kontakt med dem om dette fikk inntrykk av at de hadde konsulenter i gang med å gjøre dette manuelt... oh yes.

De konsulentene som driver og puncher redirectlenkene jobber isåfall ufattelig trengt. Kryr av lenker som ikke er redirected enda.
 

picxx

Well-Known Member
Den nye boligen har kostet 2 mill ja. Og arbeidet med å få opp den boligen kostet 2 mill.

Jaja, man kan jo regne og tvinne det til på forskjellige måter.
Jeg ville nok sagt at det hadde kostet meg 5 millioner å få en plass å bo, men så er jeg jo ikke i den særposisjonen at jeg bare kan grave i skattesekken når jeg mister et tresiffret millionbeløp.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg skulle egentlig være ganske fornøyd hvis jeg i det hele tatt hadde MULIGHET til å miste et tresifret millionbeløp :D

Det er jo rimelig enkelt;
- Skaff deg et tresiffret millionbeløp
- søl bort et tresiffret millionbeløp

Staten er jo i en særposisjon, da de enkelt kan hoppe over punkt en.
 

picxx

Well-Known Member
syns du punkt 1 er enkelt...?

Problemstillingen din var vel om du hadde mulighet til å miste [...sic]
Om det er enkelt å skaffe er en helt annen diskusjon.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
nix, jeg sa at jeg ville ha vært fornøyd om jeg hadde muligheten til å miste så mye

det var du som sa at det var enkelt - først skaffe, så miste, så da må det jo bety at du mener det er enkelt å skaffe, ellers er det jo umulig å komme til del 2 ;)

men ja, har man først punkt 1 i orden skal man nok alltids klare punkt 2, men det er punkt 1 som gir muligheten, og det er det som er ... noget tricky ;)
 
Topp