Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Statlige finansierte nettsider

zapotek

Medlem
Hva med å samle alt offentlig på ett nettsted? I stedet for at hver etat skal ha sin egen side med CMS og design bygget fra grunnen av.

Det samme med landets 428 kommuner. Hvorfor bruker ikke de nøyaktig samme webløsning?
 

picxx

Well-Known Member
Det jeg lurer på er, hvordan kan en side som er budsjettert til 12,6 millioner ende på 125 millioner?

Stat og kommune opererer med en budsjettoverskridelse på rundt ca. omkring 10000 av anbud.
Det viktige er at det er en masse unyttige folk som er ansatt i et firma som overpriser seg selv.
 

zapotek

Medlem
Hvilke server side løsninger finnes det? Det blir for mye unødvendig som lastes inn med en responsiv/adaptiv løsning når man er på mobil.

Med server-side løsning for mobil, tenker jeg på:

1. Birger nettsurfer svipper innom ssb.no via iPhonen sin.
2. Serveren oppdager at den besøkende bruker en håndholdt enhet, og serverer da en spesialtilpasset side basert på denne informasjonen (riktig skjermoppløsning, uten unødvendig informasjon for mobil osv.).
 

kongen

kongemedlem
Med server-side løsning for mobil, tenker jeg på:

1. Birger nettsurfer svipper innom ssb.no via iPhonen sin.
2. Serveren oppdager at den besøkende bruker en håndholdt enhet, og serverer da en spesialtilpasset side basert på denne informasjonen (riktig skjermoppløsning, uten unødvendig informasjon for mobil osv.).

Men finnes det en ferdig standalone løsning som "sniffer" opp hvilken enhet det er? Vet det finnes en for Joomla, men hva med en cms-fri løsning? Må selvsagt servere siden på orginal domene og ikke mobil.domene.no

Tror faktisk en slik løsning er bedre enn responsiv nettside. Benytter idag responsiv nettside som flytter tekst, skifter ut bilder etc basert på skjermstørrelse, men de store bildene beregnet for pc må fortsatt lastes inn på den stakkars stakkars smarttelefonen.
 

zapotek

Medlem
Men finnes det en ferdig standalone løsning som "sniffer" opp hvilken enhet det er? Vet det finnes en for Joomla, men hva med en cms-fri løsning? Må selvsagt servere siden på orginal domene og ikke mobil.domene.no

Tror faktisk en slik løsning er bedre enn responsiv nettside. Benytter idag responsiv nettside som flytter tekst, skifter ut bilder etc basert på skjermstørrelse, men de store bildene beregnet for pc må fortsatt lastes inn på den stakkars stakkars smarttelefonen.

Til Wordpress bruker jeg WP Touch Pro. Aner ikke hva som finnes av ferdigløsninger som ikke er knyttet til et spesifikt CMS (siden SSB betalte 115 mill, så må man nesten forvente at utviklerer laget noe fra scratch).

Jeg er enig i at det er en bedre løsning enn responsive. (Google og Fjesbook bruker også server-sideløsninger fremfor responsive.)
 
Topp