Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Statlige finansierte nettsider

TorsteinO

Art Director & grunder
Den var jo faktisk live i går morges, så "DER" var litt seint ;) Var inne og tittet i går kveld, og la også merke til at de brukte WP. De bør jo ta endel ekstra sikkerhetstiltak, men ... egentlig hadde det vært helt sprøtt å ikke bruke wp til noe sånt som dette. Å utvikle noe selv for anledningen hadde ihvertfall vært helt borti natta. Det eneste de må passe på er jo å holde den oppdatert, og det trenger jo heller ikke å være noe hokus-pokus.

Egentlig skulle man jo tro at en premium-konto hos WP.com burde ha funka veldig bra for dem, men det ser faktisk ut til at den ligger på - vel, et standard webhotell kan det vel nesten ikke være, den må jo få ganske mye trafikk, men den ligger tydeligvis hos proisp.no
 

picxx

Well-Known Member

Denne må jo være suveren!
Her kan man dele på å være barnepasser mens de andre fedrene kjøper seg billige sokketurer fra nigerianske businessdamer, dele på å være helgebarnehage mens de andre er ute og drekker seg drida og til og med varsle om hvor man kan finne det beste utstyret til å brygge litt snaps til helga når man likevel får fri fra dette barnemaset fordi noen andre har vakt :D
 

hansson

Langveisfarende
Er det bare jeg som ikke finner rss-feeden på skatte-beta-ler-bloggen? Ellers: Den lange og grundige artikkelen om trafikktallene må da være noe av det grovere misbruket av skattepenger den siste tida. Et dagsverk minst, brukt til helt uinteressant informasjon i skattesammenheng. Og dette har de tenkt å satse videre på fremover...
 

hansson

Langveisfarende
Her er Eivind Lund, som får sagt det om statlige nettportaler.

Men det virker som handlingsplaner er i ferd med å gå over, for staten har nemlig funnet et nytt illusorisk verktøy, en ny ting som ser ut som noe helt konkret uten å være det. Mine damer og herrer, det vil si, mine personer av alle kjønn: På vegne av den norske stat gir jeg dere handlingsplan 2.0: En Ny Nettportal.

Jeppsann. Det finnes ikke et problem i verden som ikke kan løses ved hjelp av en ny nettportal. Sliter du med å finne ut av hvordan du kan få til å betale dagmammaen eller vaskehjelpen din hvitt? Gå til handlehvitt.no. Der står det: “Vi gjør det enklere for deg å handle hvitt”.

Les hele kåseriet her.
 

zapotek

Medlem
Hvordan er dette mulig? Jeg blir oppgitt. Dette er veldig mye penger.

115 mill er ikke det verste. Det verste er at sidene er ikke optimalisert for mobil!

PS! Hvis konsulentfirmaet tar 1000 kroner timen (ingen ublu pris), så får du for 115 mill 115 000 timer (hundre og femten tusen timer). Men responsive eller server side løsning for mobil holdt det altså ikke til.
 

hansson

Langveisfarende
Og for den prisen så fikk de ikke tak i webfolk som kunne lage ei framside som ser normal ut på Google Chrome på retinaskjerm. Se vedlegg:

Hele nettstedet viser ca 20% større på Chrome enn Firefox. Hadde en liten dialog med de om feilen, og de mente først at jeg hadde zooma nettleseren, noe jeg sendte de skjermbilde som viste at ikke var tilfelle. Dette var i april i år, og de har fremdeles ikke klart å løse problemet.

Når noe så grunnleggende som forventet størrelse på nettstedet feiler allerede på første side har webfolkene gjort en elendig jobb. Til 115 mill.
 

zapotek

Medlem
Det jeg lurer på er, hvordan kan en side som er budsjettert til 12,6 millioner ende på 125 millioner?
 
Topp