Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Stor forskjell på VPS og "vanlig" webhotell? Foradringer for meg?

Freddy

Medlem
Det har du selvfølgelig helt rett i, Freddy. Her er det jo som overalt ellers i webhosting bransjen: oversalg er et stort problem og det går igjen overalt. Men så finnes det da mange som ikke overselger og benytter OpenVZ fordi man mener det er en bedre plattform ;)

Om OpenVZ er bedre enn XEN, eller andre veien har jeg ingen formening om. Jeg selv foretrekker OpenVZ framfor XEN, men det er også en smaksak, samt hva du mener webside din har behov for.

Til trådstarter, vist du lurer..

Hovedforskjellen mellom XEN og OpenVZ, den forskjellen som faktisk betyr noe for meg og deg er at vist du til en spesifikk tid har ufattelig mengder med besøkende, og VPSen bruker alt du har av ressurser og mer til, så vil OpenVZ crashe og koble helt ut. Du må da selv starte VPSen på nytt, eller webhotell leverandøren.

Med XEN så crasher ikke VPSen, men for den besøkende vil websiden din oppfattes som treg, for noen kanskje helt nede. Men når trafikken gir seg, så vil VPSen fungere som før uten involvering fra din side.

Det skal også nevnes at det er en del vanskeligere og konfiguerere XEN framfor OpenVZ, openVZ er som "plug-and-play", du installere og det fungerer, i de fleste tilfeller. XEN krever ofte egne ekstra konfigueringer for at kontrollpanel som cPanel, Webmin, DA, Virtualmin osv skal fungere optimalt.
 

zapotek

Medlem
På et webhotell, så delere man ressurser på serveren med x antall brukere. x kan være alt fra 1 til 1000, alt etter hva hosten har bestemt er er grait antall å legge på serveren.

Hvor mange VPS'er deler samme server på de ulike løsningene deres? (VPS256, VPS512 og VPS1024)
 

Scandic1

Medlem
Ofte går prisen opp bare på grunn av control panels. Altså folks det finnes andre supre løsninger, slik som Webmin og Kloxo. Sjekk disse ut før dere går for cPanel..
 

Tonny Kluften

Administrator
Ofte går prisen opp bare på grunn av control panels. Altså folks det finnes andre supre løsninger, slik som Webmin og Kloxo. Sjekk disse ut før dere går for cPanel..

Jada, andre kontrollpaneler fungerer. Men det er greit å ha en fast standard. Jeg har cPanel på en 8-9 webhoteller og bruker WHM på et par-tre, da slipper jeg å tenke når jeg skal konfigurere eller annet.
 

Scandic1

Medlem
Sånn sett ja .. hvis man er vant til å bruke cPanel og ikke er fleksibel til å prøve noe annet ok. Men de fleste bør vite at det finnes andre og kanskje bedre løsninger ;)

Jada, andre kontrollpaneler fungerer. Men det er greit å ha en fast standard. Jeg har cPanel på en 8-9 webhoteller og bruker WHM på et par-tre, da slipper jeg å tenke når jeg skal konfigurere eller annet.
 
Topp