Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Strømproblemer i Oslo?

Christian

Medlem
Dette er bare helt utrolig! Domeneshop sine servere har vært nede siden 1300 - og er det fremdeles! Er det 2010 vi lever i???

Serverparker vil naturligvis være nede i ekstreme tilfeller. Det må man nesten bare akseptere at vi skje noen ganger. MEN hvis grunnen til nedetiden er at Domeneshop ikke har backup-strøm er jo det HELT utrolig amatørmessig!

Slike nedetider er, spør du meg, en god grunn til å velge de største hostingselskapene til å drifte nettsidene sine. Da vil nettsiden din være nede samtidig som VG, DB osv, og da har det en større aksept hos brukerne fordi "internett er nede i dag".
 

kongen

kongemedlem
Fy faen, dette skal ikke være mulig for Norges største leverandør av hosting at de ikke har redundante linjer. Tro hvor mange bedrifter som har mistet mye inntekt pga dette?

Latterlige Domeneshop, håper dere brenner i helvete, jeg skal i allefall flytte alle mine sider bort fra dere nå!
 

Msites Ltd

Livsnyter
Serverparker vil naturligvis være nede i ekstreme tilfeller. Det må man nesten bare akseptere at vi skje noen ganger. MEN hvis grunnen til nedetiden er at Domeneshop ikke har backup-strøm er jo det HELT utrolig amatørmessig!

Slike nedetider er, spør du meg, en god grunn til å velge de største hostingselskapene til å drifte nettsidene sine. Da vil nettsiden din være nede samtidig som VG, DB osv, og da har det en større aksept hos brukerne fordi "internett er nede i dag".

Synes du dette er et ekstremt tilfelle? Jeg er ikke så sikker på at det er det.....

Og, Domeneshop er vitterlig Norges største - så mye "tryggere" kan det neppe bli her til lands!
 

Christian

Medlem
Synes du dette er et ekstremt tilfelle? Jeg er ikke så sikker på at det er det.....

Om dette er et ekstremt tilfelle vet jeg ikke, men ut fra hva de har kommunisert så virker det som en amatørfeil :)

Og, Domeneshop er vitterlig Norges største - så mye "tryggere" kan det neppe bli her til lands!

La meg omformulere, hostene som drifter de største nettsidene. Hvis 300 små nettsider faller ned samtidig som nettsiden din er det nok mange brukere som ikke får med seg dette. Og de har ikke aksept for at nedetiden ligger utenfor dine hender.Men er VG og DB nede, så vil de ha den aksepten.

Det var poenget mitt, og var uavhengig det jeg siterte deg på :)
 

Santo

Active Member
Fy faen, dette skal ikke være mulig for Norges største leverandør av hosting at de ikke har redundante linjer. Tro hvor mange bedrifter som har mistet mye inntekt pga dette?

Det var vel snakk om strømproblemer her, så redundante linjer ville vel i dette tilfellet ikke hjulpet så mye dersom serverne ikke har strøm...

Men backup-strøm, i form av diesealaggregater, burde absolutt vært på plass...
 

Nutz

Med lem
De har driftsmelding oppe nå..

Vi beklager de ulempene dette medfører for deg som kunde. Den siste status vi har fra Hafslund, er at problemet skal være rettet ca. kl. 15.30 i ettermiddag.

23.09.2010 kl 14:28: Oppdatert status om strømbruddet
Strømbruddet skyldes et kabelbrudd til en av Hafslunds transformatorer i Oslo sentrum. Strømmen forsvant kl. 12:14, og Domeneshop hadde UPS-kapasitet til omtrent en times drift før vi var nødt til å begynne å ta ned servere kontrollert. Siste melding fra Hafslund er at de forventer at strømmen skal være tilbake ca. kl. 15:30.
 
Topp