Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Strømproblemer i Oslo?

Santo

Active Member
De har driftsmelding oppe nå..

Dette viser jo ihvertfall at de ikke har backup-strøm i form av dieselaggregater.

Bare UPS'er som ikke klarer å holde serverparken oppe særlig lenge ved strømbrudd.

Men det skal jo også legges til at det ikke er ofte dette har skjedd hos Domeneshop, så dermed er vel ikke ståa så altfor ille likevel...
 

kongen

kongemedlem
Det var vel snakk om strømproblemer her, så redundante linjer ville vel i dette tilfellet ikke hjulpet så mye dersom serverne ikke har strøm...

Men backup-strøm, i form av diesealaggregater, burde absolutt vært på plass...

Redundante linjer, redundante strømlinjer, redundant strømforsyning, kall det hva du vil, det jeg snakker om er ekstra kilde til strøm, slik som f.eks. Webspesialisten har. Hvis en stømlinje faller ned, så tar den andre over.
 

kongen

kongemedlem
Har de "reklamert med" redundans på strømlinjene -Kongen?

Vi snakker om år 2010 og Norges største hosting-selskap... det burde være en selvfølge at de har dette.

Og jeg skal flytte alle mine sider til et selskap som har det. Det er bare latterlig å miste tusenvis av kroner i tapte inntekter og unødvendig Adwords annonsering (frem til jeg fikk stanset annonsene) bare for å spare kroner 5,50 i måneden på hosting.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Yep, litt dårlig det her... har heldigvis ingen sider hos domeneshop lenger :)

Er vel et godt tidspunkt for å tipse om at min favoritthost akkurat har flytta over alt av servere til digiplex og et annet datasenter her i norge jeg ikke husker navnet på i farta, men også i samme klasse - bånn solid, kjapt som fy, og redundans og sikkerhetsnivåer som får domeneshop til å virke som amatører i forhold :)

Har dere mange sider dere vil flytte, så kan jeg nok tenke meg at gutta er klare som egg for å utnytte situasjonen og gir sikkert ekstra god flyttehjelpservice!

edit:
kom på en side jeg har hos domeneshop, den er faktisk oppe nå, men en annen side jeg vet står på egen server (underskog.no) hos domeneshop er fremdeles nede
 
Sist redigert:

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Kongen: har du nettsider hos domeneshop som ble berørt av strømbruddet idag?
I såfall skal jeg prøve å bruke samme ordlyden som deg (beklager hvis det mangler litt kjærlighet i tonen, men jeg vil bare få fram et poeng så ikke ta dette bokstavelig):

"Vi snakker om år 2010 og det burde være en selvfølge at DU har sjekket dette i forkant og valgt en leverandør som har tingene på plass.
Det er bare latterlig å miste tusenvis av kroner i tapte inntekter og unødvendig Adwords annonsering (frem til du fikk stanset annonsene) bare fordi DU ikke brukte 10 minutter på å sjekke at ting var i henhold til dine krav."

Noen av mine sider var like mye down som ... tja, domeneshop har 40% av alle .no domener, men jeg vet ikke hvor mange domener de også drifter for. Blir nok en god del.
 
J

Jiberish

Guest
Hvis man i hovedsak har en internett basert inntjening, så bør man vel kanskje legge et par kroner i en dedikert server, eller hvertfall VPS? Mye som kan gå feil med shared hosting.
 

Santo

Active Member
Hvis man i hovedsak har en internett basert inntjening, så bør man vel kanskje legge et par kroner i en dedikert server, eller hvertfall VPS? Mye som kan gå feil med shared hosting.

Det er mange som hopper over på dedikerte servere og VPS-løsninger for tiden, men så lenge disse serverene ikke er driftet av kvalifiserte personer (managed) så tror jeg faktisk det er tryggere å ha sine sider liggende på et ordinært webhotell...

Jeg har selv fått meg en Windows 2008 Server VPS, men det er ikke bare enkelt når man ikke har så mye erfaring med å drifte en server...
 
J

Jiberish

Guest
Det er vel noe man bør sjekke før man kjøper den tjenesten? Domeneshop (såvidt jeg vet) tilbyr ikke VPS/dedikert.

Hjelper lite å ha egen server dersom den står i et datasenter uten strøm...
 
J

Jiberish

Guest
Det er mange som hopper over på dedikerte servere og VPS-løsninger for tiden, men så lenge disse serverene ikke er driftet av kvalifiserte personer (managed) så tror jeg faktisk det er tryggere å ha sine sider liggende på et ordinært webhotell...

Jeg har selv fått meg en Windows 2008 Server VPS, men det er ikke bare enkelt når man ikke har så mye erfaring med å drifte en server...

Nei, man må selvfølgelig kjøpe et produkt man klarer å håndtere.

Det er så mange ulemper med delt hosting hvis man har større sider hvor man bryr seg om oppetid osv. Bare en sån sak som at du deler IP-adresse med et par tusen andre. Hva hvis en person på den samme serveren du er på får IP-adressen svartelistet i Google?

Da blir det plutselig veldig billig å betale 1000,- ekstra per år.
 
Topp