Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Stripe lansert i Norge

Tiurfot

Member
Fint at det kommer flere aktører. Hva er egentlig forskjellen på PayPal og Stripe? Ser at Stripe har høyere pris pr transaksjon og litt lavere provisjon - men er det andre forskjeller som gjør at Stripe anbefales?
 

rattata

Medlem
Fint at det kommer flere aktører. Hva er egentlig forskjellen på PayPal og Stripe? Ser at Stripe har høyere pris pr transaksjon og litt lavere provisjon - men er det andre forskjeller som gjør at Stripe anbefales?

Med Stripe, så forlater ikke kunden nettbutikken din, som f.eks. med PayPal. Mange blir visst forvirret når de kommer til PayPal sitt betalingsvindu, og vet ikke om de må bli medlem eller ikke for å gjennomføre betalingen. Noe som selvsagt fører til mange avbrutte kjøp.

Med Stripe fyller du bare inn kortinfo på betalingssiden i nettbutikken, så klikker du kjøp, og er ferdig.
 

xdex

Medlem
Det viktigste med stripe er at det er 54135742 ganger lettere å utvikle løsninger! PayPal er fortsatt noe dritt, i forhold til utvikling.. Håper dem snart ser at ting kan gjøres lettere og mer fleksibelt!
 

hungpham

Medlem
Jeg har brukt Stripe siden det var beta i Norge or hadde ingen problem. Nå når det er offisielt, forhåpentligvis er det at noen regnskap programmene i landet vil integrere Stripe også.
 

KIA

Medlem
ved paypal blir kunde forvirret pga at han føres til annen siden som han ikke er skjent med, og han avbryter kjøpet. Dette er et stort problem med PayPal, men kunder som er skjent med PayPal, er det ikke noen problem.
 

xdex

Medlem
ved paypal blir kunde forvirret pga at han føres til annen siden som han ikke er skjent med, og han avbryter kjøpet. Dette er et stort problem med PayPal, men kunder som er skjent med PayPal, er det ikke noen problem.

Nå høres det jo nesten ut som at paypal ikke tilbyr dette i det hele tatt. Det er fult mulig å sette opp paypal for "on site checkout", ved å bruke paypal payments pro f.eks.
 

xdex

Medlem
Ja, paypal har gjort mange endringer, men det er fortsatt mulig å få "classic" view enkelte steder, men har selv sett den nye oversikten. Mindre rot, mer moderne, men kan sikkert være forvirrede for folk flest. Litt synd egentlig, jeg bruker alltid paypal, så lenge det er mulighet for det!
 

barentshavet

Active Member
Ja, paypal har gjort mange endringer, men det er fortsatt mulig å få "classic" view enkelte steder, men har selv sett den nye oversikten. Mindre rot, mer moderne, men kan sikkert være forvirrede for folk flest. Litt synd egentlig, jeg bruker alltid paypal, så lenge det er mulighet for det!

Det var nok på tide uansett:) Som kunde er PayPal fantastisk, jeg bruker det også ofte.
 

KIA

Medlem
I tok PayPal bort fra nettbutikken. Hvis man tilbyr kortbetaling via Stripe, er det ikke noen vits å tilby PayPal.
 
Topp