Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Stripe lansert i Norge

xdex

Medlem
I tok PayPal bort fra nettbutikken. Hvis man tilbyr kortbetaling via Stripe, er det ikke noen vits å tilby PayPal.

Tull, du forenkler prosessen til alle PayPal kunder! Har sett svært mange butikker som har kartløsning og PayPal hvor PayPal omsetter for store summer! Nå vet ikke jeg hva argumentet ditt er for å ikke tilby begge deler heller, så det må nevnes.
 

KIA

Medlem
En få antall av kunder %5-%10 har brukt PayPal. PayPal er dyr i forhold til Stripe. Folk som har PayPal, har mulighet å betale med kort, og hvis de vil kjøpe på en norsk nettbutikk, så kjøpe de med kortbetaling. Nesten alle norske nettbutikker tilbyr kortbetaling og ikke PayPal. Noe få norske nettbutikker som ikke tilbyr kortbetaling, tilbyr de i stede PayPal, og jeg tror at de har tekniske utfordringer for kortbetaling-integrasjon i sine nettbutikk-løsninger eller de vil ikke betale dyre betalingssystemer som DIBS eller klarna. That is it!
 

xdex

Medlem
For meg handler det mer om å slippe bankid og alt annet mas, langt lettere med brukernavn og passord, men hvis PayPal ikke er tilstede, så må man jo bare stå i det. Alle kortselskap skal ha sitt, og hvor mye du selger for kan ofte avgjøre hvilken løsning du tilbyr.

Ellers er dem veldig like, og jo mer folk handler for hos PayPal, jo billigere blir det, noe stripe ikke gjør, ikke sist jeg sjekket i hvert fall. Så om du selger lite, er begge løsningene ok i forhold til pris.

Men når det er sagt, har stripe langt bedre api og løsninger. Men nesten ingen her vet hva det betyr, da dem ofte bare trykker aktiver på en plugin.
 
Sist redigert:

river

Medlem
Vurderer å begynne å bruke Stripe som betalingsløsning, og droppe Paypal. Har altfor mange kunder som dropper å betale når de overføres til Paypal.

Men til dere som allerede bruker Stripe. Hvordan skrivere dere ut rapporter på transaksjoner fra Stripe /hvilket program bruker dere ? tenker på til regnskap osv.
 

hvoslef

Student
OK takk for tips. Skal sjekke ut Blesta. Noen flere som har tips ?

Jeg bruker et eksternt fakturaprogram (Freshbooks) og tar betalt via Stripe. Derfor lager jeg kun bilag på overføringer og ikke salg.

Det er noe vanskelig å finne rapport første gangen i Stripe. Men jeg går til dashboardet og velger "Transfers", og henter ut rapport på gjeldende måned. Og legger dette ved i et bilag med innbetalinger fra Stripe. Antallet overføringer kan avvike fra det du har i kontoutskriften, men det skyldes at enkelte slåes sammen til en.

Har ikke forhørt meg om dette er godt regnskapsskikk.
 

river

Medlem
Har akkurat begynt å ta i bruk Stripe.

Kundene kan velge mellom to betalingsløsninger, 1. alternativ er Stripe og PayPal er nummer 2

Så dette blir spennenede....
 
Topp