Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Synspunkter om en side

Hei alle,

hva synes dere om denne nettsiden? Det er en venn som driver siden, og jeg tror han ville satt pris på tilbakemeldinger.

Personlig synes jeg det er en nydelig side. Jeg lurer litt på FB/Twitterboksene nederst, som ser "off ut" pga. menyen til venstre ikke strekker helt ned.

Takk alle mann :)
 

Ole Avranden

utvandret
Meget bra. Så enkel og ren at den blir stilig og farger/kontraster som fungerer godt mot hverandre.
Grafikkene som er laget på forsiden ser bra og gir siden karakter.

Personlig ville jeg nok ikke gitt 12000 for en ball som noen attpåtil har skrevet på :D, men det er bare nok bare meg.

Er ikke helt enig at FB/Twitter må flyttes. Slik de står nå skiller de seg godt ut, så dersom det er elementer som blir sett på som viktige i markedsføringen kan de godt stå der.
 

Ole Avranden

utvandret
Er fremdeles ikke enig Torstein. Der de ligger nå bryter de med oppsettet av siden, og har så mye luft at de står godt frem. Jeg ville beholdt dem der.

Selv om Jacob Nielsen mente noe annet en gang i tiden, så tror jeg de fleste brukere scroller ned en halv skjermlengde. Så jeg er ikke bekymret for at de havner nedenfor folden.

Men, det er nå bare mine cents.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Det som HAR endret seg fra "gamle dager" er at folk nå faktisk scroller nedover fordi de har blitt vant til det, spesielt hvis man på forskjellige måter gjør det tydelig for folk at de skal gjøre det. Det som derimot IKKE har endret seg, er hva som faktisk får oppmerksomhet - og det er fremdeles det som er på toppen av siden og over folden
som får suverent mest oppmerksomhet. Se f.ex.
Myth #3: People don’t scroll - UX Myths og linkene du finner der.

@renhold_oslo - hvis du ikke kjenner til uttrykket - "over folden" er et gammelt avisuttrykk som betyr det som er på den øverste halvdelen av forsiden, som var det som var synlig når avisen lå/stod brettet, og som dermed var det som måtte brukes til å fange oppmerksomheten/fikk mest oppmerksomhet. I websammenheng vil dette altså si på den første skjermhøyden, det området folk ser på sin egen skjerm - hvor stor den enn måtte være - uten å måtte scrolle, så det er ikke noen nøyaktig vitenskap, utover at det som er relativt høyt opp får mer eksponering enn det som er lenger ned.

En enkel måte å teste/bevise dette på er jo bare å legge inn samme knappene både på toppen av venstremenyen, og i footeren, med sporing på hvilke som klikkes. Jeg vedder mye på at de på toppen vil brukes mest ;)
 

Ole Avranden

utvandret
Ja, det er toppen av siden folk ser mest på, men er det der de tar sine beslutninger? Hvor på siden bestemmer brukeren seg for å kjøpe et produkt, hvor bestemmer de seg for å sende inn en registrering og hvor er det mest logisk å trykke på Facebook-knappen?

Når du har sett gjennom hele siden, og bestemt deg for at dette er the shit, scroller du da opp igjen for å lete etter en Facebook-knapp? Nope. Du trykker på den som en impuls etter at du har gjort deg opp en mening om innholdet. Og da er du gjerne på bunnen av siden, eller rundt folden et sted.

Så jeg synes fremdeles det er en god løsning :)
 
Topp