Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tar du SEO-utfordringen?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Kjære WF-medlemmer,

Jeg synes det er greit å utfordre seg selv litt i hverdagen, samtidig som det også er greit å gi andre en hjelpende hånd i blant. Derfor foreslår jeg nå en liten utfordring til DEG. Målet vil være å rankere på et bestemt nøkkelord. Her er det greit å være realistisk og gjennomføre utfordingen med et søkeord som det er mulig å rankere brukbart på i løpet av en 6 måneders periode.

Slik gjør vi det:
Du kommer med et nøkkelord og forteller noen ord om hvorfor dette ordet er viktig for din bedrift å rankere på. Link gjerne med ordet som ankertekst, slik at du får en gratis lenke. Nestemann som svarer i tråden starter med å gi personen over seg et tips til noe som kan gjøres i løpet av maks 15 minutter for å forbedre sjansene for å rankere. I andre paragraf kommer du med ditt nøkkelord.

Slik fortsetter det.

KJØR PÅ! (jeg starter første tråd selv).
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg ønsker at bedriften min, Dreyer Transport, skal rankere på søkeordet godstransport. Har de siste månedene kjørt en Adwords-kampanje hvor jeg har målt trafikk og aktivitet på forskjellige søkeord, i tillegg til at jeg gjennom et eget system har målt verdien av de forskjellige henvendelsene vi har fått fra søkeordene. Jeg har kommet fram til at godstransport ikke bare er blant søkeordene som gir oss mest trafikk, men også en av de med høyest kvalitet. Det ser ikke ut til at noen av våre konkurrenter har jobbet aktivt med SEO, så her ser jeg en god mulighet for å gjøre en god jobb med markedsføring.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Du har jo allerede gjort en god jobb med onsite SEO, så de 15min kan/burde du bruke på å hyre inn noen som kan vise til gode resultater når det gjelder SEO slik at du kommer deg opp fra 8.plassen hos Google. Når man først har kommet såpass "høyt" tror jeg ikke det er noen kjappe "triks" som får deg høyere.

Selv har jeg et lite prosjekt på gang hvor jeg ønsker å rangere på det ikke helt ukjente ordet kredittkort. Siden jeg jobber med skal ikke være en statisk side med masse reklame (ja, det er en del reklame der), men den skal oppdateres med nye, gode artikler jevnlig slik at man kan få en del tips/råd innenfor feltene kredittkort, aksjer, lån, sparing osv...
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Vet ikke om det kanskje smartere å ranke på "sammenligne kredittkort" fremfor kun "kredittkort"? Det jeg kommer på ville vært en sammenligningstjeneste der du tilbyr "de andre" tilgang til din informasjon. Så strukturer informasjonen og tilbyr det i form av en strukturert rss samt en html widget - som f.eks. yr gjør med sitt, bare du med informasjon om kredittkortene som finnes.
Vet ikke om du klarer det i løpet av 15 minutter da...

Jeg ønsker å rankere med uplight. jeg har akkurat gått igang med en blog der, men jeg har fått noen konkurrenter som ranker bra på dette ordet - vet ikke helt hvem her på WF har hjulpet de igang ;)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Ordet "uplight" nevnes ikke en eneste gang på siden du peker til, hverken i tittel eller på selve siden. Dette er kritisk for å rankere. "Uplight" bør nok ikke være et vanskelig ord å rankere for.

Til neste vintersesong ønsker jeg også rankere på pellets. Denne siden ble laget av Mattis på forumet og innehar i dag #18 ifølge mine verktøy.
 

picxx

Well-Known Member
Innlinker er viktige, men det er ikke kun linker fra autoritetssider og relevante sider som teller i SEO ræset. Har selv testet ut kommentarer på blogger, ved å kun kommentare blogger hos blogg.no over en ukes periode (ca. 20 blogger hver dag). Dette er det eneste som er gjort av markedsføring på den siden, foruten onsite SEO og siden ligger nå som #9 i GSERP's hvor 1,820,000 indekserte sider på samme frase/nøkkelord. Det skal sies at det kun er liten/middels konkurranse på nøkkelordet iflg. GadwordsKtool, men poenget er at selv om man er "stor" på SEO og markedsføring kan det lønne seg å se seg om etter alternativer innimellom og ikke låse seg på enkelte metoder.

Har ikke noen sider jeg spesifikt ønsker tips til, men hvis man vil se på noe kan jeg gjerne få tips til Penger på nett med Norske Plugins "tjen penger online! "penger på nett" og sånn.
 

Tonny Kluften

Administrator
picxx, lag artikler med lenker i og få postet dem på noen pengeblogger. Social bookmarking service. Fast tagging and posting to all major social websites - SocialMarker.com er fin for å få bittelitt spredning på lenker (ikke mye SEO-effekt), og ikke bare post lenker med eksakt ankertekst. Varier ankerteksten en smule slik at det blir naturlige linker.

Tonnys bildeblogg (bildeblogg.no) er hobbysiden min. Mine bilder og tips om hvordan ta gode bilder osv. kommer her (etterhvert som jeg lærer hvordan haha). Etterhvert kommer det sikkert reklame der også, folk søker på "bilde blogg" osv. Bruker det domenet med en liten SEO-baktanke samtidig som det beskriver akkurat hva det er.
 

Travellingman

Nettgrunder
@Tonny Som "fersk" fotograf kan du sikkert hente litt inspirasjon ved å melde deg inn i fotoforum som feks fotosamfunn.no
Og forum er jo kjent som en grei måte å markedsføre en nettside på ;)


Jeg har ingen produkter eller tjenester som jeg selger da jeg for tiden er mest opptatt av affiliate markedsføring og *Tjene penger på nett*

Men jeg ønsker å ranke bedre på frasen tjene penger på nett
 

pleb

Medlem
Den nettsiden bør nok oppdateres litt oftere, Travellingman. Ellers en fin side, strukturert og ryddig.

Selv prøver jeg meg i nisjen kontaktlinser om dagen. Tar mer enn gjerne i mot tips. ;)
 
Sist redigert:
Ser at du kjører primært imot kontaktlinser, billige kontaktlinser og kontaktlinser på nett. Snodig at du ikke legger meta description eller tags på sidene som omhandler nettopp dette. Ville lagt inn dette. Ville også linket internt med beskrivende tekstlinker enten igjennom en html sitemap, andre steder på siden din eller begge deler. Bytt bilde ditt til noe mer relevant og kall bildet billigekontaklinser.jpg (og det samme med de andre sidene). Etter dette - keep on linking! :D (og sørg for at du varierer innlinkene dine i beskrivelse slik at det virker naturlig og ikke alle er like)

Har nettopp tatt turen over til det norske landskap og sliter med å finne ordentlig link juice. Har funnet noe via dmoz men er mye inaktivt eller uten direkte spots. Gode tips til slanking som virker? Er #14 på broad og #6 på exact kun basert på onpage (ikke en eneste innlink).
 
Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Siden din er veldig bra optimalisert, så her er det lite å hente. Du må nok se ekstern og begynne med lenkebygging. Har du vurdert å skrive noen gjesteinnlegg på forskjellige blogger om fitness, trening og kosthold?

Jeg har nå klart #1 på "godstransport" for Dreyer Transport, så nå går jeg videre og prøver meg på en ny utfordring: Denne gangen er det Crenia som skal rankere på mobilsider.
 

Mikkel79

Medlem
Ikke mye jeg ville endre på mobilsider siten din, men ser du plutselig har engelsk på siten til høyre: "Contact us now". Kunne ikke se noe H1 tag på siden din heller?

Har selv jobbet endel med Kreditthuset siden vår, som gjerne skulle vært enda høyere for forbrukslån.
 

Tonny Kluften

Administrator
Det beste tipset jeg kan gi deg ang. forbrukslånsiden Mikkel79 er å ikke lage spamlinker. Konkurransen i den nisjen er så høy og så kynisk at man må regne med å bli rapportert til Google ved små overtramp. Og havner man langt bak på SERP så er det 0 kr å tjene.
Har er en side som jeg tester for verdien av nøkkelord på priv.no: Lån. Bygger denne siden om lån sakte opp for å se om priv.no har noe for seg i forhold til verdi av nøkkelord i subdomene.
 

bergetun

New Member
Jeg har dessverre ikke noen gode tips å gi dere da jeg er fullstendig ny i SEO gamet.

Jeg håper allikevel dere kan gi meg noen gode tips til å optimalisere websiden som jeg har laget til min kones nye business. Hun driver med permanent hårfjerning med laser
 
Topp